zijn er ook vrouwen van boven de 35?

Hoi allemaal, ook een oudere moeder hier! Misschien hebben jullie mij zelfs wel gezien in de Wij Jonge Ouders van afgelopen juni... daar was het zij wel/zij niet artikel aan besteed.
Ik ben 41 en in februari bevallen van mijn 2e kindje. Mijn oudste is 11 en stapel op zijn (half)broertje van nu 6 maanden. De jaloezie kan nog komen, als de kleine aan zijn speelgoed gaat zitten! Omdat hij met een keizersnee is gehaald, wat mij vies is tegengevallen, denk ik niet zo snel aan een derde. Ik denk dat dat anders zou zijn geweest als ik op de 'natuurlijke' manier was bevallen. Maar goed, als ik lees dat er ook moeders van 44, zelfs 45 hier op het forum zijn, krijg ik toch iets meer het idee dat ik nog eventjes de tijd heb. Niet zo héél lang meer, maar wel eventjes!

Even over het berichtje van Chantal: ik denk niet dat ze het zo kwaad bedoelde. Ik heb er met **-tjes mijn reactie bij gezet.

Groetjes! Ik hoop dat het een gezellige boel wordt hier, ik ben blij jullie te hebben gevonden!
Petra
quote: champi reageerde 17-08-2006 10:43:53

Ik lees al jullie berichten en denk, wat zeuren jullie nou over dat jullie oud zijn. als jullie zo over jezelf denken waarom dan niet eerder aan kinderen begonnen?!
** Hier kan je wel anders over denken, want niet iedereen had eerder aan kinderen KUNNEN beginnen. Deze opmerking is de enige die fout kan aankomen.
Ik ben zelf 26 en gelukkig met mijn 11mnd jonge zoontje, ja ik ben een broekie. maar ik heb bemerkt dat er wel degelijk veel oudere moeders zijn. Op de zwangerschapsgym was ik de jongste en wordt echt bekeken als een broekie iemand die veel te jong aan kinderen begint. Dat ben ik niet. Waarom is een jonge moeder slecht.
** Niemand die dat heeft gezegd, hoor!
Ik ben misschien wel veel levenswijzer dan jullie allemaal bij elkaar. Dus jullie zijn echt niet zielig!!!
** Heeeee, dat is toch fijn om te horen!!
zo dat wou ik even kwijt. Iedereen die moeder is heeft dezelfde gevoelens en dezelfde ergernssen en dezelfde gelukken. Kinderen zijn geweldig op welke leeftijd ook.
** En dat is een waarheid als een koe.
Oja er zijn ook veel mensen die moeite hebben met kinderen krijgen op jonge leeftijd.
** Net zoals dat.
chantal

Hoi,
Ook ik wilde nog even reageren op het stukje van Chantal..
Ik vind 26 echt niet jong hoor....Hele normale leeftijd lijkt me...weet je wat ik jong vind?
17, 18...
En volgens mij is 31 ofzo tegenwoordig de gemiddelde leeftijd waarop vrouwen aan kinderen beginnen...Beginnen ja, want tenslotte is het gewoon afwachten of het geluk voor je is weggelegd. De natuur doet zijn eigen ding..
Het belangrijkste is denk ik dat als je het graag wilt, je het een ander ook gunt. En leeftijd maakt niets, als je er voor de volle 100% voor gaat toch?
Kortom iedereen heel veel succes met zwanger worden, en laat iedereen in zijn eigen waarde...
Luister naar je hart!
Groet R
[ 6wk zwanger.. van de derde, en 33 jaar oud..]

nou ook ik schrok van het commetaar van chantal,ze kan dan wel een leeftijd hebben van een volwassenen maar inbeeldings vermogen heeft ze niet en verdiept zich daar ook niet in dat vindt ik persoonlijk kinderachtig wat weet zij over ons verleden ,of dat zwanger worden ook langer kan duren als je lief is ik vindt dat chantal weinig respect heeft voor haar medemens

groetjes gemma

Beste dames,

Bij deze mijn excuus, het bericht dat ik heb geschreven is niet bedoeld als een aanval op jullie. Iedereen heeft het recht (misschien wel de picht) moeder te worden wanneer zij dat wil. Wat ik bedoelde met dat jullie zeuren over de leeftijd, dat het wel meevalt met de leeftijd. De meeste die hier schrijven noemen zichzelf een oude moeder. Ik heb altijd geleerd dat je zo oud bent als je je voelt. Kijk ben je nou 50 dan denk ik dat je heel goed moet nadenken waar je mee bezig bent. Maar voor die tijd, waarom niet. Mijn vraag is alleen als jullie je echt zo oud voelen, waarom ben je dan niet aan kinderen begonnen.
Dat ik een broekie was op gym heb ik ook daar gezegt dat opmerkingen daarover niet gepast zijn. iedereen doet wat hij wil wanneer we er klaar voor zijn. of het voorgeschotelt krijgen. Bij mij was het namelijk ook nog niet de bedoeling dat ik aan kinderen begon, maar dat is zo gekomen, ik ben nu erg gelukkig met mijn zoontje en had niet anders gewilt. Maar ik snap maar al te goed dat er mensen zijn die niet de mogelijkheid hebben om vroeg aan kinderen te beginnen. Mijn zusje kan bijv. geen kinderen krijgen en heeft een erg grote wens daartoe. Het was ook erg moeilijk om tegen haar te vertellen dat ik (woeps) zwanger was.
Nogmaals ik wil jullie niet aanvallen op het oudere moeder zijn of worden ik wens het jullie allemaal toe, je kunt ze afen toe achter het behang plakken, maar ze zijn heerlijk ondanks alle problemen die ik heb.... maar goed. Ik wens het jullie van harte.   Ik zal proberen niet meer zonder duidelijke uitleg een bericht te plaatsen.
Chantal

PS die opmerking dat ik geen levenservaring zou hebben wil ik nog best persoonlijk uitleggen aan degene die hem geplaatst heeft. Dan vertel ik mijn levensverhaal mag je nog eens oordelen.

quote: champi reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-08-2006 18:32:07'));

Beste dames,

Bij deze mijn excuus, het bericht dat ik heb geschreven is niet bedoeld als een aanval op jullie. Iedereen heeft het recht (misschien wel de picht) moeder te worden wanneer zij dat wil. Wat ik bedoelde met dat jullie zeuren over de leeftijd, dat het wel meevalt met de leeftijd. De meeste die hier schrijven noemen zichzelf een oude moeder. Ik heb altijd geleerd dat je zo oud bent als je je voelt. Kijk ben je nou 50 dan denk ik dat je heel goed moet nadenken waar je mee bezig bent. Maar voor die tijd, waarom niet. Mijn vraag is alleen als jullie je echt zo oud voelen, waarom ben je dan niet aan kinderen begonnen.
Dat ik een broekie was op gym heb ik ook daar gezegt dat opmerkingen daarover niet gepast zijn. iedereen doet wat hij wil wanneer we er klaar voor zijn. of het voorgeschotelt krijgen. Bij mij was het namelijk ook nog niet de bedoeling dat ik aan kinderen begon, maar dat is zo gekomen, ik ben nu erg gelukkig met mijn zoontje en had niet anders gewilt. Maar ik snap maar al te goed dat er mensen zijn die niet de mogelijkheid hebben om vroeg aan kinderen te beginnen. Mijn zusje kan bijv. geen kinderen krijgen en heeft een erg grote wens daartoe. Het was ook erg moeilijk om tegen haar te vertellen dat ik (woeps) zwanger was.
Nogmaals ik wil jullie niet aanvallen op het oudere moeder zijn of worden ik wens het jullie allemaal toe, je kunt ze afen toe achter het behang plakken, maar ze zijn heerlijk ondanks alle problemen die ik heb.... maar goed. Ik wens het jullie van harte.   Ik zal proberen niet meer zonder duidelijke uitleg een bericht te plaatsen.
Chantal

PS die opmerking dat ik geen levenservaring zou hebben wil ik nog best persoonlijk uitleggen aan degene die hem geplaatst heeft. Dan vertel ik mijn levensverhaal mag je nog eens oordelen.

Chantal,

netjes van je dat je nog even reageert en uitlegt wat je bedoelde. Je zal best levenservaring hebben, maar je kan niet oordelen over de levenservaringen van anderen hier en dus moet je zo'n opmerking dan ook niet maken. Je suggereerde dat jij wel levenservaring had, en de rest van ons niet.

Ik ben het met je eens dat het belachelijk is dat je voor jong broekie wordt uitgemaakt, maar dat werd je hier niet. dat jij terecht frustraties heb als er zo op je wordt gereageerd mag je uiten,maar niet als het als een  verwijt overkomt naar de vrouwen hier.

Je hoeft mij niet je levensverhaal te vertellen, ik ken de mijne en weet waar ik sta, zo moet jij er ook over denken, zonder een vergelijk te trekken met anderen.

In ieder geval hoop ik dat je geniet van je kleintje en kijk vooruit, het leven heeft nog veel moois in petto, en onze rugzakken die tillen we met ons mee, maar naarmate we sterker worden, voelen ze lichter aan.

Miep

Hallo allemaal,

Ik wilde toch ook nog reageren op het bericht (inmiddels 2 berichten) van Chantal. Ik wilde er eerst geen woorden aan vuil maken, maar ik kan het toch ook niet laten, want echt hier zakt mijn broek werkelijk van af. Ik ben trouwens wel heel blij met de reacties die hierop al geweest zijn, beter had ik het niet kunnen verwoorden, dus dames dank hiervoor!
Chantal elk huisje heeft zijn kruisje, iedereen draagt bagage met zich mee en haalt hier haar levenservaring uit die voor iedereen weer anders is. Hoe durf je in godsnaam te oordelen over anderen. Laat iedereen in zijn waarde!!! Ik ben ook 36 en na 2 jaar eindelijk zwanger bijna 26 weken ondertussen (na ook een miskraam afgelopen oktober). Heb de ware pas op mijn 32ste ontmoet.  Iedereen heeft zo zijn eigen verhaal en daar is allemaal niks mis mee.
Enne  jij wil niet weten wat ik allemaal heb meegemaakt!!  Dus hou alstjeblieft op met je zogenaamde "levenservaring"praatjes en uitleg en ga lekker van het leven en je kind genieten, want als jij echt zoveel levenservaring had gehad, had jij nooit zo een bericht geschreven.

Grt
Sies

PS
Enne lieve meiden die nog niet zwanger zijn, er is echt nog hoop   (zie mijn eerdere verhaal) en heel veel suc6 met klussen voor diegene die nog niet zwanger zijn. Ik steek een kaarsje voor jullie aan!!!

En voor de ondertussen wel zwangeren onder ons: gefeliciteerd geniet ervan meiden, het is het mooiste wat je kan overkomen, het is en blijft een wonder!!!

Liefs
Sies

Hoi Meiden !        

Hier nog zo'n oudere aankomende mamma ! Ik ben 37 en ben vorige week achter gekomen dat ik eindelijk zwanger ben van mijn eerste kruimel !. Ik ben er enorm blij mee en voel me ook absoluut geen "oudje" !! Ook ik ben er door mijn verleden niet aan toe gekomen om een kindje op de wereld te zetten, tot ik de "ware" tegekwam en alles op zijn plek viel. Ik ben nu zo'n 1.5 jaar bezig geweest om zwanger te raken maar het wilde maar niet lukken................. was er gewoon veel te veel mee bezig en geloof me.........de hersens kunnen ook wel het een en ander tegenhouden met de samenloop van toevalligheden wanneer de bevruchting plaats moet vinden. Op het moment dat ik er eigenlijk totaal niet mee bezig was en veel andere dingen aan mijn hoofd had, is het dan toch gelukt !

Ook ik heb mijn onzekerheden maar dat heeft elke a.s moeder, ongeacht de leeftijd !

Groetjes !
Bianca

Hallo allemaal
Ik ben een jonge oudere mem.Na het nodige te hebben mee gemaakt en toen de lang leve de lol periode,ontmoete ik mijn ware op 34 jarige leeftijd.Getrouwd en we hadden bijde een kinderwens.Maar door mijn ziekteverleden bleef een zwangerschap uit.Je komt in die molen van het ziekenhuis,en wat een dankbaarheid toen ik zwanger was.De roze wolk was er voor mij niet bij,want ik zat 4x in de week in het ziekenhuis.Maar ik heb altijd voor ogen gehouden wat wij er voor terug zouden krijgen.Ik heb het nooit als "zwaar"ervaren.Al hadden veel mensen met mij te doen want ik ben niet alleen een jonge,ouder maar ook een stevige mem.En dan ook nog eens 20 kilo erbij.In het begin zat ik wel over mijn leeftijd in,maar eerlijk gezegt zit ik er helemaal niet mee.Mijn vriendin van toen 27 was ook zwanger.Maar dat leeftijdverschil merk je ook niet.Waar ik toen echt over in zat tot groot vermaak in het ziekenhuis, was dat ik mijn benen maar ver genoeg kreeg bij de bevalling.Nou na 2 dagen weeen werd dat ook opgelost,want ik kreeg een spoed keizersnee.We waren bijna op het laatste moment ons dochtertje nog kwijt geraakt.Ze is gereanimeerd en ze heeft het GOD zij dank gehaald.9pond en in de couveuse met allemaal toeters en bellen.Zij is nu net 3jaar geworden en over gezond.Vorig jaar het zelfde verhaal alleen nu spontaan zwanger met 38jaar en met 37 weken is onze zoon uit voorzorg met een keizersnee gehaald.9,5 pond en zonder al die toeters en bellen.Wel is mij in het ziekenhuis gezegt,gezien mijn leeftijd en zwangerschapsverleden,het beter is om het bij 2 kinderen te laten.Anders zet ik de gezondheid van mij en ons kind op spel.
Ondanks dat ik nu 40 wordt, wat ik niet als oud zie,doe ik net zo veel met mijn 2 kids als mijn vriendin van 30 met haar 2 kids.Oke zij is wat sneller en komt wat vlotter overeind,maar dat mag de pret niet drukken.Vanaf de bank kun je ook heel veel lol hebben als mem eens geen zin heeft in spelen.
Bij mij begon gewoon alle geluk na mijn 34e en mijn 2 kids houden mij nog wel even jong
Gr van PeeJee

Terug
Bovenaan