zijn er ook vrouwen van boven de 35?

Hallo allemaal, Ik dacht ga even op de jonge gezinnen site kijken en loop tegen dit forum aan, ben even door de pagina's heen gelopen en ontdekt dat er veel verschillende verhalen zijn.

Ook ik erger me nogal aan berichten in de krant (en ik zag ook zoiets op dit forum) dat vrouwen soms bewust zouden kiezen (vanwege carriere ofzo) om het krijgen van kinderen uit te stellen. Het zal best voorkomen maar in mijn geval is dat beslist niet zo. Ik had graag jong kinderen gekregen maar het leven besliste anders.

Voor ik mijn lief ontmoette heb ik 2 relatie's gehad die eigenlijk helemaal geen toekomst hadden maar waar ik tegen beter weten in toch in bleef hangen, ook  heb ik  een langere periode helemaal geen relatie gehad.  

het is nu bijna 4 jaar geleden dat ik de man ontmoette met wie ik net voor de kerst van 2002 een relatie kreeg. 9 weken later gingen we samen wonen en 2 maanden daarna, toen ik mijn eigen huis had verkocht, ben ik gestopt met de pil. Na 7 maanden was ik zwanger, toen nog net 35, na 6 weken een miskraam. Al heel snel weer zwanger, dit keer had ik na 12 weken een miskraam. Een hele serie onderzoeken volgden en eind 2004 raakte ik opnieuw zwanger, deze keer ging het (met ondersteuning van progesteron) wel goed en in september 2005 is onze zoon geboren. Nu ben ik opnieuw zwanger en verwacht in februari 2007 (ik ben dan nog net 38) ons 2e kindje, opnieuw met de ondersteuning van de medicijnen. Onze zoon is dan net anderhalf, de kinderen zitten dus vrij dicht op elkaar.

Omdat het bij ons niet van een leien dakje hebben we besloten dat we geen prenatale testen willen, want stel dat het niet goed zou zijn wat moet je dan. We hebben zoveel moeite gedaan voor onze zoon en nu voor dit kindje dat we daar geen beslissing over willen nemen. Ben ik een oude moeder, medisch gezien wel, maar ik voel me niet zo. Had ik het eerder gewild, ja zeker, maar ik ben super blij dat het me (ons) alsnog gegund wordt om kinderen te krijgen. Voelde ik de druk van mijn leeftijd, zeker wel, zeker toen we besloten dat we graag een 2e kindje wilde, en misschien hadden we nog wel even een jaartje gewacht als ik jonger was geweest, maar dat is nou eenmaal niet zo. Maar nogmaals we zijn nu al een heel gelukkig gezin, en dat geluk wordt straks alleen maar groter.

Mijn lief en ik zeggen weleens tegen elkaar dat als we elkaar 10 jaar eerder hadden ontmoet we het dan ws niet bij 2 hadden gelaten terwijl we nu heel duidelijk stellen dat 2 voor ons wel genoeg is.

Wat ik bedoel is, laat ieder de  beslissing nemen die voor jou de beste is.

Ja hier weer een oudere vrouw  van 41 jaar en 8 weken zwanger!!.
Ik werd zwanger 1 dag na mijn menstruatie, niet echt verwacht dus en best wel geschrokken toen ik de test had gedaan!. Maar met mijn zoon van 11 en de zoon van 11 van mijn vriend gaan we er een gezellige boel van maken!. Moet goed komen met 2 van die grote broers !!. We hebben er zin in en verheugen ons op die kleine hummel!!.

Groetjes, en succes allemaal.

hoi,
sjaakie hier.ben 37,wordt in feb 38.ben in maand vier zwanger geraakt waarna een miskraam volgde na 10 weken.toen ben ik me na een tijd tch maar eens gaan verdiepen in m'n cyclus.deze is altijd 28 dagen. en volgens de temperatuurlijst die ik bijhoud zou ik m'n eisprong hebben na 15 dagen.ik hoop dat het gaat gebeuren voor m'n 38ste. iedere maand is toch weer een beetje een teleurstelling. we hebben al een dochter van inmiddels 11 jaar.maar door de lichamelijke handicap van mijj eega  zijn we er nooit eerder mee bezig geweest,nu onze dochter zelfstandiger word is de mogelijkheid er wel weer dus willen we graag nog een tweede.natuurlijk komen de tips van collega's in overvloed  [benen omhoog ,kussen eronder enz.]  maar ja we wachten het voorlopig even af.maar blijven uiteraard wel proberen.2 oktober is volgens de internetsites de volgende ovulatie datum . NOU OP GOED GELUK ALLEMAAL!!    
SJAAKIE

Hallo Allen,

Ik ben ook een jonge/oudere moeder  ik ben nu 36 en heb sinds 12 weken een kleine meid Danique. maar ben ook moeder van een zoon die bijna 16 jaar is en een dochter van 13. de tip die ik jullie kan geven , heb ik n.l ook gebruikt om zwanger te raken is via de site van predictor je vruchtbare dagen uit te rekenen ! en ik werdt de 1ste keer vrij snel zwanger helaas eindigde dat in een miskraam. maar nadat ik daarvan lichamelijk hersteld was.  ben ik wederom via de data die de site van predictor opgaf binnen 3 mnd zwanger geraakt. wie weet heeft iemand er wat aan.

hallo allemaal.

ik ben hier nieuw en heb wat zitten lezen hier.
ik ben zelf 35 en heb 3kinderen en een hele lieve vriend
voor een half jaar terug heb ik mijn sterilisatie terug gedraaid omdat ik samen met mijn vriend er heel goed heb over gehad dat wij samen een kindje willen maar we zijn al een half jaar bezig en iedere maand is het weer een teleurstelling en voor mij is het heel frustreerend omdat ik al 35 ben volgende maand moet ik weer een afspraak maken bij de gynecoloog om mijn eilijders door te laten spoelen maar daar zie ik heel erg tegen op omdat het zonder verdoving gaat en ik niet weet wat er verder mij te wachten staat maar ik moet het maar weer afwachten.
heeft iemand dit misschien meegemaakt wilt diegene het met mij delen hoe het in zijn werking gaat het doorspoelen van eilijders ik hoor het wel

quote: SanneZ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-09-2006 13:52:16'));

YES!!!!!

Hoi allemaal,

Het is denk ik alweer 3 maanden geleden dat ik voorhet laatst een berichtje hebt geschreven of gelezen heb op dit  forum.

Ik wilde even niet meer met zwanger worden bezig zijn.....stress als je ongesteld werd, kreeg een verhuizing en vakantie ertussen door.....dus inderdaad niet bezig geweest met "zwanger" worden.

EN.......ja wel hoor, het is gelukt, zonder rekenen enz....
Nu geloof ik dus echt dat je er niet te veel mee bezig moet zijn, ik weet ook dat dit makkelijk gezegd is dan gedaan....

Ik ben nu 5 wk en 5 dagen zwanger, uitgerekend op 24 mei ' 07.
Voel me beter dan bij de andere 2.

Nog even in het kort wie ik ben:

SanneZ, moeder van 2 zoons inmiddels 12 & 16 jaar oud.
Nieuwe liefde sinds bijna 2 jaar.
Ik ben 41 en vriend lief is 33

Ik ben ook nieuwsgierig hoe het met Roja gaat?

Lieve groetjes van een stralende moeder

hallo

ik ben heelblij voor jullie ik ben er zelf nu heel erg bezig maar het is zeker heel moeilijk om het van je af te zetten en als je zeker aflijding heb zoals jij dan zie je het maar dat het dan wel lukt.meid gefeliciteerd

ik ben zelf 35 en heb ook 2jaar een relatie met een hele lieve vriend 26 en ik hen al 3 kinderen van 16-12-5 jaar maar we blijven het proberen

maar jullie veel succes met de zwangerschap

quote: jack37 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-12-2005 21:21:50'));

He hallo,

Ik ben pas op dit forum aanwezig maar ik zou graag willen babbelen met de wat
"oudere "aankomende moeders.
Ik ben benieuwd wat de leeftijden zijn op dit forum vooral omdat als je ouder bent de kans om zwanger te worden wat kleiner is en om elkaar tips te geven en een hart onder de riem te steken als het nodig is.

Ik vraag me af wanneer je nou het beste gemeenschap kunt hebben als je zwanger wilt worden,hebben jullie tips?

Wij hebben gelukkig al een prachtige dochter van bijna 2 jaar maar in aug.2006 word ik al 38 jaar en ik voel een bepaalde druk dat ik toch echt niet veel tijd meer heb.
Ik ben wel netjes iedere maand ongesteld en volgens de dokter geen enkele reden om al in te grijpen.
Ik hoop wat te horen,groetjes van Jack.

hallo

ik heb wat tips gekregen en die wil ik ook met jou delen

de eisprong is meestal met je menstruatie 14 dagen erna het geen wat ik en mijn partner doen vanwegen de vruchtbare zaadcellen van de man hebben we om de dag gemeenschap want als je een zaadloosing heb duurt het meestal 48uur voor het zaad weer vruchtbaar is en de zaad blijft 24 uur leven in je lichaam(blijft plakken aan je baarmoedermond) zo heb je gauw meer kans op een zwanger schap ik ben al een half jaar bezig maar dat komt denk ik omdat ik mijn sterelicatie ongedaan heb en ik vermoed dat ik een verkleving heb dus ik hoop dat het bij jullie snel zal lukken als je het zo zou gaan doen.

succes

hallo lotgenoten.
hier een aantal tips.
nadat ik de hele malle molen in het ziekenhuis had gehad, en niet zwanger was geworden..........
ben ik op zoek gegaan naar andere ideeen.
en die heb ik gevonden!
resultaat: 1 miskraam met 12 weken, en daarna 5 mnd later weer zwanger!!!!
en deze keer ging het wel goed gelukkig.
na 42 weken kregen we een gezonde zoon van bijna 8 pond, jerom......
en ik had al een zoon van 13 uit een eeerdere relatie.
daarna nooit geen antieconseptie meer gebruikt, en nooit meer zwanger geworden dus.
aan  mijn huidige man, vertelde ik dat een evt. kindje er niet echt in zou zitten.
maar, dat  verliep gelukkig anders dan ik gedacht had.
hier komen de dingen die we gedaan hebben.
we zijn SAMEN Kalcium Magnesiun Zink tabletten gaan slikken, van het merk Kal.
bij mannen werkt het potentie verhogend................
en bij mij ging de cyclus beter lopen.
ook en punt:tussen dag 3 en 10 van je cyclus, geen zaadlozing van je partner.
en dan: op dag 10, 12, 14,  16, en 18 sex hebben.
Kies een standje vaarvan je weet/voeld dat hij er diep in gaat.
en leg een kussen onder je billen, of als je het hebt, zet je voeteneind van je bedbodem om hoog.
en als je partner het kan.....doe het 2x vlak na elkaar.
dubbel ge....... houdt beter is het spreekwoord toch???
zo ben ik zwanger geworden dus
En  gingen we op de na bespeking bij de gyn, van die miskraam er voor nog.
daar kregen we te horen dat mijn partner zijn zaadkwaliteit niet goed zou zijn.....
en was de gyn. vergeten te tjekke of ik nog wel een eisprong had....
nou dat hadden we thuis al getest.
met een clear blue zwangerschapstest!
en positief dus, feest !
en daarna heel heel voorzichtig aan gedaan.
geen standjes waar hij er diep in gaat enz....
en niet zwaar tillen, en mijn rust genomen.
en het heeft zijn resultaat gehad gelukkig.
nu is de jongste bijna 4 jaar, en gaan we voor een derde proberen.....
op naar de winkel dus voor een pot met pillen van Kal Mag Zk. van Kal
want we hebben in die 4 jaar niks ter peventie gebruikt.
Dus lotgenoten, gewoon proberen die tips!
En niet bij de pakken neer gaan zitten hoor, de zon gaat iedere morgen weer op in het oosten.
ook als je 41 jaar bent zoals ik.
enne neem geen blad voor je mond in het plaatsen van tips, we moeten proberen openhartig te zijn, ook als het over kinderen maken gaat, sex dus, en hoe je er mee om gaat.  

Terug
Bovenaan