zijn er ook vrouwen van boven de 35?

Heel goede dag allemaal

Ik ben voor het eerst hier.
En ben heel erg verast van al de verhalen die ik lees.

Ik wordt over 2 mnd 40 en is al 2 jaar bezig om zwanger te raken.
Maar altijd raak.
Pas nu zijn ze erachter gekomen dat mijn eierstokken zijn niet toegangkelijk.
Nupas na zo veel testen.
Maar hoop is niet weg.
Er zijn nog meer problemen met mijn.
Zeer grote myom en groot baarmoeder van ongeveer 25 weken.
Dus ik denk dat er is veel werk te doen op dit moment.
Wie ken ook zo iets laat me dan aub weten.

Ik ben blij dat er is een forum voor vrouwen van deze leeftijd die nog kinderen willen
gr   merry

hallo ben anita, 36jr. Sinds kort een nieuwe relatie en altijd al een kinderwens gehad. Mijn oude vriend wilde geen kinderen. Had de hoop alang opgegeven.

Mijn nieuwe vriend wilde ook graag kinderen. Ben toen gestopt met de pil. Dacht dat lukt toch niet meer. En boem zwanger. Ben nu ongeveer 7 weken.
Heb alleen last van krampen in de buik.
Maar voor de rest alles goed.

Ben zo blij.

Hallo,

Ben nieuw hier en sinds 4,5 weken zwanger. Ik ben 37 en word in april
38. Ik heb al een zoon van ruim 12 uit eerdere relatie. Ik was verbaasd
zo snel zwanger te zijn geworden. Gezien mijn leeftijd en ik heb op
mijn 24e een buitenbaarmoederzwangerschap gehad en heb dus nog maar 1
eileider die nog functioneert. In mei gestopt met de pil en eerst nog 2
maanden met condoom gedaan. Wilde toch dat die pil een beetje uit mijn
lichaam was. In het begin zijn we niet zo strikt geweest met de
vruchtbare dagen. Maar na 1x ongesteld te zijn geworden ben ik toch
maar op mijn temperatuur gaan letten. Mijn biologisch klokje tikt ook,
dus....elke ochtend op dezelfde tijd temperaturen en noteren. Meestal
voel ik wanneer de eisprong er is als ik de pil niet slik, maar deze
keer had ik dat niet zo. Maar door temperaturen kon ik het in de gaten
houden. Ik had geen slijmerige of overmatige afscheiding tijdens de
ovulatie. Dat krijg ik meestal 1 week vóór de menstruatie, dus daar kon
ik het ook niet aan merken. Nu ben ik dus zwanger en ik mag mezelf echt
prijzen met zo'n Godsgeschenk. Nu maar hopen dat het blijft zitten. Ben
erg voorzichtig met alles. Net naar de dokter geweest en die vertelde
dat je gewoon alles kan doen. Sporten, werken, enz...... Geen extreme
dingen zoals bijv. paardrijden en parachut springen, maar dat spreekt
voor zich. Als het niet goed zit, dan komt het toch wel los vertelde
hij, want de natuur zorgt daar ook zelf voor. Ben ook nog van de trap
gevallen (5 ttreden op mijn achterste naar beneden gebonkt, maar dat
heeft geen gevolgen gehad. Maar ben wel erg geschokken. Val nooit van
de trap en dat zul je het net zien. Ik ben ook te krampachtig
voorzichtig bezig, dus dat is ook niet goed. Dat had ik bij de 1e
helemaal niet. Nu moet ik maar es gaan genieten. Heb veel verhalen hier
gelezen van vrouwen die ook rond mijn leeftijd zwanger zijn geworden,
maar ook van vrouwen die al zo lang bezig zijn. Ik hoop dat ze ook dit
mooie geschenk mogen ervaren. Ik wil deze vrouwen heel veel sterkte
wensen.

Gr. Gwen

Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje met veel interesse jullie mailtjes. Vandaag wilde ik toch ook eens reageren. Ik ben 35 jaar en heb een gezonde zoon van bijna 2 jaar. Sinds kort hebben we besloten om voor de 2e te gaan. A.s. vrijdag moet ik ongesteld worden, maar ik hoop deze keer dus dat dit niet gaat gebeuren. Ik vind het zo spannend! Kan er bijna niet van slapen. Ik weet dat ik er niet te veel mee bezig moet zijn, maar dat is moeilijk als je iets zooooooooo graag wilt!
Ik werk momenteel nog 3 dagen per week bij een bank. Misschien dat ik wel ga stoppen met werken als de 2e er is. Ons zoontje gaat nu ook 3 dagen naar kinderdagverblijf, omdat de opa's en oma's nogal ver weg wonen. Hij heeft het super naar de zin op het kinderdagverblijf, maar ik merk wel dat hij de dagen dat hij er niet naar toe gaat, echt bij moet komen. Hij slaapt dan ook extra veel. Ach, we zien het wel. Eerst maar eens kijken of het een 2e keer ook zo snel lukt als bij de 1e....

Liefs,
Caro

Het kan, het kan!
Hier een stokoude aanstaande moeder van nog net geen 40, met een partner van 47!
Ik besloot in de zomer 'er toch voor te gaan', en ben welgeteld 1 keer ongesteld geworden. Tweede maand was ik zwanger....
Ik ben nu ruim 14 weken zwanger en alles ziet er tot nu toe goed uit. Ik weet heel goed dat ik een enorme mazzelkont ben en ik zie dat echt niet als vanzelfsprekend (voel me zeer zeker bevoorrecht), maar ik wil alleen maar zeggen dat success-stories echt bestaan! Ik hoop dat jullie wensen allemaal heel  snel in vervulling gaan.

Liefs
Frees

Hallo Ik ben 39 jaar en 35 weken zwanger van mijn eerste kind. Het is zowiezo een wonder maar des te meer omdat mijn vriend al jaren gesteriliseerd is en ik desondanks toch zwanger ben geraakt. Het is echt een kadootje en ik kan niet wachten om moeder te worden. Ik voel me prima en die onzin van het zal wel zwaarder zijn als je ouder bent, daar luister ik niet naar. Ik vertrouw op mijn lijf en wil al die z.g. 'oudere moeders' een hart onder de riem steken. Laat je niet afschrikken door al die spookverhalen!!
Inge

quote: lulugirl reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-10-2006 17:04:23'));

Hallo Ik ben 39 jaar en 35 weken zwanger van mijn eerste kind. Het is zowiezo een wonder maar des te meer omdat mijn vriend al jaren gesteriliseerd is en ik desondanks toch zwanger ben geraakt. Het is echt een kadootje en ik kan niet wachten om moeder te worden. Ik voel me prima en die onzin van het zal wel zwaarder zijn als je ouder bent, daar luister ik niet naar. Ik vertrouw op mijn lijf en wil al die z.g. 'oudere moeders' een hart onder de riem steken. Laat je niet afschrikken door al die spookverhalen!!
Inge

Hoi Inge,

Ik denk wat betreft als je ouder bent en zwanger dat het zwaarder zou zijn, van de persoon afhangt. Ikzelf ben net 44 geworden bijna 33 weken zwanger....... maar ik ga nu toch echt voelen dat het de laatste loodjes zijn. Hoef gelukkig nu nog maar 1,5 week te werken, en dan kan ik ook mijn rust nemen. Ik heb een dochter van 12 jaar, maar die zwangerschap was toch heel anders. Van mijn dochter heb ik tot 42 weken gelopen...... en nergens last...... maar nu ga ik het toch wel voelen.

groetjes
Patricia

Hoi,

Bloedverlies en buikkrampen sinds een paar dagen.
Wie kan mijn advies geven, of wie heeft hetzelfde meegemaakt?
Ik weet me geen raad op dit moment, sinds een paar maandjes ben ik veertig geworden en zit nu in de vijfde week van mijn zwangerschap.
Gister ben ik bij de verloskundige geweest omdat ik meer bloed verlies, afwisselend van donker bruin en dan weer rood bloed.
Sinds twee dagen heb ik af en toe een behoorlijke steek/kramp in mijn onderbuik.
Wie heeft dit ook meegemaakt en kan me raad geven, zou dit het begin kunnen zijn van een miskraam?
de verloskundige geeft aan dat vrouwen boven de 35 jaar een kans van één of zes hebben op een miskraam.
ik heb een dochtertje van 8 jaar en had destijds ook veel donker bruin bloed verlies, maar geen krampen en ik was bijna negen jaar jonger.

Wie kan me alsjeblieft advies geven en hebben jullie hier ook last van gehad?
ik ben kapot van verdriet en mijn dochtertje maar hopen op een broertje of zusje eindelijk.

Terug
Bovenaan