zijn er ook vrouwen van boven de 35?

quote: jodien reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-10-2006 22:51:44'));

quote: engel35 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-10-2006 13:54:43'));

hallo allemaal.

ik ben hier nieuw en heb wat zitten lezen hier.
ik ben zelf 35 en heb 3kinderen en een hele lieve vriend
voor een half jaar terug heb ik mijn sterilisatie terug gedraaid omdat ik samen met mijn vriend er heel goed heb over gehad dat wij samen een kindje willen maar we zijn al een half jaar bezig en iedere maand is het weer een teleurstelling en voor mij is het heel frustreerend omdat ik al 35 ben volgende maand moet ik weer een afspraak maken bij de gynecoloog om mijn eilijders door te laten spoelen maar daar zie ik heel erg tegen op omdat het zonder verdoving gaat en ik niet weet wat er verder mij te wachten staat maar ik moet het maar weer afwachten.
heeft iemand dit misschien meegemaakt wilt diegene het met mij delen hoe het in zijn werking gaat het doorspoelen van eilijders ik hoor het wel

Ik weet niet of je al bent geweest maar ik heb dat ook bij mijn eerste zwangerschap gehad... Heb het ondergaan en de volgende maand was ik zwanger..

succes !!

hoi

ik ben afgelopen woensdag geweest voor een gesprek en ik moet wachten tot mijn volgende nod en dan moet ik een sfspraak gaan maken voor een baarmoederfoto en doorspoelen en mijn nod is 18 nov dus ik zit ff weer in spanning
moet het maar ervaren want ik weet nu dat het geen prettige behandeling is

groetjes

Heel goede dag allemaal.

Hier wil ik ook nog wat bijvoegen.
Ik wil graag weten wie heeft eerder dit mee gemaakt.

Zoals ik al eerder gezegt ik ben een vrouw van bijna 40.
Heeft een dochter van 20.
Nu ben ik 2 jaar getrouwd en mijn vriend wil heel graag een kind.

Over kinderen was mijn hoofd echt niet meer aan toe.
Maar ja we weten nooit wat God heeft voor ons.
En dat zit ik nu erin maar wel blij ermee.

We beginnen met allerlij testen bij de geon maar alles blijkt perfect te
zijn tot dat we erachter is gekomen dat voor mij heel klein kans is om zwanger te raken.

Nou voor het eerst ik heb een grote vlees boom van ongeveer 16 cm en verschillende kleine andere.
Baarmoeder is groot van ongeveer 25/26 weken.
MIjn eileiders   zijn niet toegangkelijk.

Dus alles loopt tegen. Verder alles is goed, maar ze kunnen mijn niet verder helpen
einde verhaal zeg de geon.

Mijn vraag is we heeft dit ook meegemaakt en toch zwanger geraakt,en wat heeft hebben jully dan gedaan zodat ik ook mijn gezin compleet kan maken.

Ik hoop dat ik iets te horen kan krijgen

quote: Lynne reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-11-2006 19:05:49'));

Hoi,

Na bijna 9 weken zwanger te zijn is gisteren geconstateerd dat het
niet goed ontwikkeld is en geen hartactie meer is. Een miskraam dus!
We gingen gewoon voor een termijnecho en waren niet van dit bewust.
Wel had ik een klein beetje bloedverlies, maar dat had ik bij mijn 1e ook met krampen. Toen is het wel goed gegaan. Nu had ik nergens pijn of krampen en denk je
dat het ook goed zit. Niet dus! Nu moet ik wachten tot het loskomt en de
natuur z'n werk doet. Wat ik nu voel is met geen pen te beschrijven.
Het is toch je kindje en zo van jezelf en je man ook al is het nog
zo klein. Het was zo welkom en gewenst en nu is het er niet meer en  
moeten we  het laten gaan.

Lynn

Lynn,

hoe is het nu met je?

Miep

hallo ik ben shantal en ben 39 jaar .wou graag reageren op de vraag zwanger worden boven de 35 jaar .dit is mij ook over komen.ben inmiddels trotse moeder een prachtige zoon.geboren sept 2006.min verhaal is als volgt. mijn man en ik waren er al heel vroeg achter dat we kinderen wilden.dit was 11 jaar terug maar dit wou niet luken dus naar een jaar naar het ziekenhuis gegaan en na veel onderzoeken konden ze geen oorzaak vinden ja en dan he.wij besloten om ki te doen .ik aan de hormonen om zo veel eitjes te krijgen maar na 9 pogingen nog resultaat.toen kwam ivf maar dat wilden we niet omdat ik niet goed reageerde op de hormonen.ik werd heel depresief ven de hormonen.dus ja dan zelf maar.want we konden onze kinderwens niet op zij zeten.inmiddels waren we 4 jaar verder toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. maar dit ging fout ik kreeg in de 9 de week een miskraam.in totaal heb ik 6 miskramen gekregen.en omdat ik verdriet niet aankon om nog een miskraam te verwerken besloten we vorig jaar dat   ik aan de pil zou. maar meer kon ik er niet bij hebben.maar een maand voor ik zou beginnen met de pil. bleek ik zwanger te zijn ik was in twijfel bang voor als het weer mis zou gaan en blij dat ik weer zwanger was .was mijn laaste kans na al dat verdriet. maar het ging goed na veel zenuwen in die drie maanden en veel echo s bleef onze zoon ziten . toen zei de dokter dat het beter een nekplooimeting moesten doen vanwage mijn leeftijd en ik dacht nog leuk zie ik kindje ook weer op de echo.nou had ik het maar nooit gedaan want daar kwam uit dat ik 1 op 30 had op een mogooltje.vreselijk om te horen.en of we een vruchtwaterpuntie wouden nou dat wou ik niet   want ja weer kans op een miskraam dan.en dat kon ik niet aan.maar genieten van mijn zwangerschap was wel gebeurt de onzekerheid kon ik niet tegen.maar goed na 9 maanden werd onze zoon geboren een prachtig kind. en was geen mogooltje er was niks aan de hand hij was gewoon gezond.wat heb ik wat afgejankt toen het geboren was dat ik erachter kwam dat het gezond was.op mijn geboorte kaartje stond ook   na jaren ven dromen is onze wens uiteindelijk toch uitgekomen.dus hoop moet je altijd houden dat zei je maar aan ons .dit was mijn verhaal.gr chantal

quote: jack37 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-12-2005 21:21:50'));

He hallo,

Ik ben pas op dit forum aanwezig maar ik zou graag willen babbelen met de wat
"oudere "aankomende moeders.
Ik ben benieuwd wat de leeftijden zijn op dit forum vooral omdat als je ouder bent de kans om zwanger te worden wat kleiner is en om elkaar tips te geven en een hart onder de riem te steken als het nodig is.

Ik vraag me af wanneer je nou het beste gemeenschap kunt hebben als je zwanger wilt worden,hebben jullie tips?

Wij hebben gelukkig al een prachtige dochter van bijna 2 jaar maar in aug.2006 word ik al 38 jaar en ik voel een bepaalde druk dat ik toch echt niet veel tijd meer heb.
Ik ben wel netjes iedere maand ongesteld en volgens de dokter geen enkele reden om al in te grijpen.
Ik hoop wat te horen,groetjes van Jack.

Hallo Jack en alle andere oudere (toekomstige) moeders. Ik ben sinds vandaag nieuw in dit forum maar behoor tot de oudere doelgroep. Ik ben namelijk 40 en inmiddels 35 weken zwanger van de eerste. Ik hoop dat mijn verhaal voor sommigen onder jullie de hoop doet leven. Ik was namelijk zo'n geval van "uitgesloten dat u ooit nog zwanger zult raken". In het ziekenhuis was in december 2005 namelijk nog vastgesteld dat ik vervroegd in de overgang zou zitten. Eitjes op, hormonen defect. Wat precies wisten ze niet maar ik was vol aan de bak met opvliegers, menstruatiestoornissen, depri buien en verdroging van huid haren en baarmoeder. De kans op het zwanger raken was zogezegd nihil (daar waren ze nogal op gebrand om mij dit nadrukkelijk onder de aandacht te brengen). Ik had gelukkig geen kinderwens, mijn vriend evenmin dus na het besef van het feit dat mijn jonge (vruchtbare) jaren toch echt definitief voorbij waren hadden we beiden zoiets van; maak van een nadeel een voordeel. Weg met de anticonceptie. Nou ik was gelijk zwanger. Ik kan alleen maar zeggen dat ik exact 14 dagen na de eerste dag van mijn laaste menstruatie (die toevallig drie keer regelmatig was geweest) moet zijn bevrucht. Ik heb het onthouden omdat het de eerste keer zonder voorbehoedsmiddel was. Een ongelukje als het ware.
Wat ik maar wil zeggen is dat timing kennelijk de truuk is. Als verder al het overige normaal is. En een keer of drie regelmatig ongesteld zijn. Dat is wat ze mij vertelden bij de gyn. Ik geloof dus weer helemaal in moeder natuur.
Wij zijn ondertussen natuurlijk helemaal voor dit kindje aan het gaan. En ik voel me weer helemaal vruchtbaar en jeugdig haha. Het is dus niet altijd moeilijk of moeizaam als je ouder bent.

geef niet op!

oh ja wat ik nog ben vergeten te zeggen (zie reactie op Jack37), is dat ik tegen de overgang een aantal heel goede supplementen slikte. Een belangrijke was GLA (ook wel bekend als zuivere Teunisbloemolie). Je kunt het zo opgoogelen. Om de verdrogingsverschijnselen en (pre)menstruatiestoornissen tegen te gaan. Een preparaat van calcium, zink en magnesium slikte ik ook (tegen botontkalking onder andere). De gyn denkt dat dit de boel kan hebben gereguleerd. Voordat ik zwanger raakte gebruikte ik deze preparaten zo'n drie maanden.

succes!

Hallo,
Ik ben 38 en zal 39 zijn als mijn 4e kind  geboren is.
Mijn jongste   van huidige partner is 3 jaar en  een andere vader hebben die van 11 en 16 samen.(2e partner 2e ronde!!)   Het duurde deze keer 5 maanden voor ik zwanger was.Alle andere keren was ik binnen no time zwanger.Als ik een kind met down syndrome zou krijgen is het ook welkom .Alleen als een kind bijzonder ernstig gehandicapt is dat het bijvend in pijn zou zijn zou ik stappen ondernemen.

Ik denk niet zo na over leeftijd en "de klok" .Ik sluit het krijgen van nog een kind hierna ook niet per se uit.

Hallo,

Ik ben Jolanda 38 jaar oud en nu 11 weken zwanger van 2e kind. Mijn dochter is nu negen jaar en zal net tien zijn als de baby komt. Afgelopen donderdag heb ik een vlokkentest gehad en krijg de uitslag vrijdag as. Wij hebben hier bewust voor gekozen zodat we weten of er een chromosoomafwijking is of niet. Het is allemaal erg spannend. We hadden niet meer op een 2e gerekend. We hebben geprobeerd tot mijn 36e en hebben toen de hoop opgegeven. En dan gebeurd alsnog het wonder. Geweldig om alles weer mee te maken.

groetjes Jolanda

Terug
Bovenaan