zijn er ook vrouwen van boven de 35?

Hoi

meiden hier een zwangere van 35 jaar.
Zelf heb ik niet zo'n probleem ondervonden met het zwanger worden (ben vorig jaar wel bevallen na 18 weken zwangerschap, maar dat het misging hefet niets met de leeftijd te maken, maar was gewoon domme pech), maar ik merk wel dat mijn zwnagerschap zwaarder is dan bij mijn eerste twee kiddies (mijn oudste is nu 7 en de jongste 6 jaar)

Mara goed feit blijft nou eenmaal dat het steeds moeilijker kan worden, ik vind het dan ook jammer dat veel vrowuen die de 35 naderen toch nog steeds roepen TIJD ZAT. Want je weet gewoon niet of dat voor jou waar is.

Zelf hoop ik zelfs nog eens een 4e op de wereld te zetten, dus als deze geboren is zal ik niet al te lang wachten met weer proberen  zwanger te worden (moet natuurlijk wel lukken).

Meiden ik wens jullie heel veel succes en wie weet binnekort allemaal mooie berichten.

Miep (ruim 37 weken zwanger)

Hallo allemaal,
wat ben ik blij dat ik deze site gevonden heb.
Eindelijk contact met de wat oudere onder ons die nog zwanger willen worden.
Het geeft me weer een beetje moed als ik al die verhalen lees.
Ik ben namelijk 44jaar en sinds vorig jaar juli bezig om zwanger te worden,zijn er meer van mijn leeftijd bij wie het nog gelukt is?
Ik heb een zoon van 17 en van 14 jaar uit een vorig huwelijk.
Sinds twee en half jaar heb ik een hele fijne relatie maar mijn vriend heeft nog geen kinderen.
Mijn menstruatie verloopt nog steeds prima ik ben het iedere maand weer op de dag af.
Ik voel ook heel duidelijk wanneer ik mijn vruchtbare dag heb,en dan natuurlijk oefenen! maar het wil nog niet lukken.
De artsen in groningen willen niets voor mij doen vanwege mijn leeftijd.
Wie heeft tips voor ons???

Jullie allemaal succes!!!
Roja

Hallo allemaal,

Ben 39 jaar en negen weken zwanger,heb een dochter van 15 en zoontje van zes.
Mijn vriends is 47 jaar,dus leeftijd speelt geen rol.
Heb besloten 1 januari te stoppen met de pil en meteen zwanger,waarom ik dacht lukt toch niet meteen,dus was er niet echt mee bezig.
Lukte toch meteen door gewoon onspannen te blijven en je eigen er niet op   te concenteren.
Dus spontaan zwanger,wat komt dat komt.
Niet dagelijks proberen gewoon 1 of 2 keer in de week is zat.
Heb al een bloedtest gedaan krijg 3 april de uitslag,die dag de nekplooimeting,dan 13 april de uitslag.
Erg spannend allemaal heb inwendige echo gehad hartje klopte goed.

Groetjes Petra.

quote: Jose44 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2006 14:41:15'));

Hallo allemaal. Ik denk niet dat ik nog mag meedoen met deze rubriek... ik ben nl. 44 jaar en in de 7e week van mijn zwangerschap. Als het kindje geboren wordt, ben ik bijna óf net 45 jaar...  Ik heb al vier dochters van 14, 13, 12 en bijna 2 jaar. We zijn ontzettend blij dat "het nog een keer gelukt is".   Het wordt voor mijn man zijn tweede kindje. De grote meiden vinden het geweldig !   Ik hoop dat alles goed blijft gaan... binnenkort maar een afspraak maken voor nekplooi-meting en bloedtest...   Soms vraag ik me af of ik net té oud ben, ook voor het kleintje straks....
Groetjes en succes allemaal !     José. Hallo jose,
ik zou graag een reactie van jou willen over het volgende:
ben namelijk ook 44jaar en al vanaf vorig jaar juli bezig om zwanger te worden,nog niet gelukt dus.
Was het bij jou snel raak?
En hoe was jou menstruatie voor die tijd,regelmatig?
Heb je inmiddels testen laten doen om te kijken of het kindje gezond is?
Mijn mentruatie is prima er zit steeds 28dgn tussen en ik voel heel duidelijk mijn vruchtbare dag.
Toch twijfel ik soms,hoelang moeten we doorgaan?want ja heb natuurlijk niet eeuwig de tijd meer.
Ik hoop dat je ff wil reageren.
Groetjes Roja

Hoi alle,  

Ik ben een moeder van 41 en heb 2 jongens ( 15 & 11 ). Sinds   1 1/2 jaar heb ik een hele lieve vriend ( 33)zonder kinderen. Zelf had ik nooit meer aan kinderen gedacht, maar ja na avonden ouderwets praten kom je achter iemand z'n wensen...zo ook die van mijn vriend...een kindje van ons samen...dan is het even slikken en ga je dagen lopen denken. Het gaat wel weer kriebelen als je er over na gaat denken en je kijkt naar andere zwangere en baby's....kortom "ja ik wil er nog een".

We zijn vanaf begin september bezig, dus net 1/2 jaar, maar het wil nog niet lukken dus vandaar dat ik eens achter de computer ging zitten om verhalen te vinden van mede vrouwen.
Nou, na het lezen van alle verhalen ben ik toch een beetje geschrokken. Het kan dus erg lang duren.
Ik denk nu wel eens tot hoelang ga ik door?
Als ik nu zwanger word ben ik nog net geen 42, dat is mooi...maar ja wordt het een maand later dan ben ik  42...ben ik dan niet te oud?
Kortom wij willen het dolgraag, maar tot hoever ga je?

Ik heb tevens een vraagje:
Ik las dat je je eisprong kon voelen, is dat een lichte buikpijn alsof je ongesteld moet worden?
Misschien een domme vraag, maar ik heb 3 jaar een plaatje in mijn arm gehad en werd niet meer ongesteld vandaar.

Lieve groetjes,

SanneZ

Hallo allemaal,

Ik ben 40, in juli 41 en op dit moment 8 weken zwanger. Voor mij is het mijn 2e kind, ik heb al een dochter van 13. Mijn vriend is 7 jaar jonger dan ik en heeft nog geen kinderen, maar had wel de wens om een kind te krijgen.
In het begin van dit topic las ik over een man die allerlei onderzoeken maar onzin vond. Tja, mijn vriendje had ook last van een zeer groot ego, al na een half jaar proberen vroeg ik hem zijn zaadjes te laten testen, niet om het 1 of ander, maar ik had het vruchtbaarheidsbewijs al rondlopen, hij nog niet. Bovendien is die test de makkelijkste van allemaal. Uiteraard heb ik ook alle mogelijke onderzoeken gehad, met mijn 40 jaar bleek ik een 'jonge buik'   te hebben en alles was puik in orde. In tegenstelling tot de zaadjes van 33 jarige vriendje, die bleek 97%!!! antistoffen tegen zijn eigen zaad te produceren, kans om zwanger te worden op natuurlijke wijze: 0,0.......Overigens heeft het ruim een jaar geduurd voordat vriendje's ego het kon opbrengen om naar de dokter te gaan voor zo'n test (want met hem was niks mis)

Wij kwamen in aanmerking voor iui (kunstmatige inseminatie met eigen 'gewassen' zaad) En wij hebben echt supergeluk, de 1e poging was raak en nu ben ik dus 8 weken zwanger.

Voor roja; het is beroerd dat je leeftijd tegenzit, maar als het aan het zaad van je vriend ligt heb je dus gewoon geen kans meer, ik zou hem dus razendsnel naar de dokter sturen en rondkijken of je eventueel in Belgie wel in aanmerking komt voor iui, als je dat zou willen.

quote: kaatje1965 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-03-2006 15:20:15'));

Hallo allemaal,

Ik ben 40, in juli 41 en op dit moment 8 weken zwanger. Voor mij is het mijn 2e kind, ik heb al een dochter van 13. Mijn vriend is 7 jaar jonger dan ik en heeft nog geen kinderen, maar had wel de wens om een kind te krijgen.
In het begin van dit topic las ik over een man die allerlei onderzoeken maar onzin vond. Tja, mijn vriendje had ook last van een zeer groot ego, al na een half jaar proberen vroeg ik hem zijn zaadjes te laten testen, niet om het 1 of ander, maar ik had het vruchtbaarheidsbewijs al rondlopen, hij nog niet. Bovendien is die test de makkelijkste van allemaal. Uiteraard heb ik ook alle mogelijke onderzoeken gehad, met mijn 40 jaar bleek ik een 'jonge buik'   te hebben en alles was puik in orde. In tegenstelling tot de zaadjes van 33 jarige vriendje, die bleek 97%!!! antistoffen tegen zijn eigen zaad te produceren, kans om zwanger te worden op natuurlijke wijze: 0,0.......Overigens heeft het ruim een jaar geduurd voordat vriendje's ego het kon opbrengen om naar de dokter te gaan voor zo'n test (want met hem was niks mis)

Wij kwamen in aanmerking voor iui (kunstmatige inseminatie met eigen 'gewassen' zaad) En wij hebben echt supergeluk, de 1e poging was raak en nu ben ik dus 8 weken zwanger.

Voor roja; het is beroerd dat je leeftijd tegenzit, maar als het aan het zaad van je vriend ligt heb je dus gewoon geen kans meer, ik zou hem dus razendsnel naar de dokter sturen en rondkijken of je eventueel in Belgie wel in aanmerking komt voor iui, als je dat zou willen.

Hallo Kaatje,het zaad van mijn vriend wordt inmiddels onderzocht dinsdag 18 april krijgen we daar de uitslag van.
Nog even afwachten dus
Gefeliciteerd met jullie zwagerschap !!
Hoop nog iets van je te horen.
Groetjes Roja

Ook hallo allemaal,

Eerste keer hier en eigenlijk net gewend aan het feit dat we hebben besloten zwanger te willen worden. Ik ben ook een "oudere"    dame. Ik ben 36 en nog nooit zwanger geweest en dat ook nooit heeft geprobeerd. Gelukkig ben ik niet de enige heb ik gelezen. In mijn omgeving heb ik genoeg voorbeelden bij wie het wel gelukt is op oudere leeftijd dus ik maak me (nog) geen zorgen.

Ik ben eigenlijk meer aan het nadenken en plannen. Wanneer komt het uit?  Ben ik gewend vanuit mijn functie. Maar eigenlijk weet ik ook wel dat een kind krijgen niet te plannen is. Misschien lukt het gelijk, misschien zijn we jaren bezig. Dat laatste geeft een behoorlijke druk. Het geeft toch een gevoel dat we in onze reservetijd zitten.

Toch wel lastig allemaal.

Terug
Bovenaan