zijn er ook vrouwen van boven de 35?

Hoihoi allemaal,

Hier dan de "jongste" telg van deze discussie. Ik ben Anita, 44 jaar en  afgelopen januari nog bevallen van een prachtige dochter. Ondertussen 7 kinderen rijker, zou ik geen bezwaar hebben tegen nog zo'n gup hoor. Ik heb er de gang er nu wel in zitten! Minder snel zwanger raken als vroeger, hmm, kan ik niet echt zeggen. Alleen het zwanger blijven is wat moeilijker. Samen met mijn 2e echtgenoot heb ik nu 2 schitterende meiden (ruim 1,5jr en 3 mndn) na 5 zwangerschappen. Wij hebben wel gekozen voor prenataal onderzoek (lees vlokkentest)
Gewoon omdat ik wél risico's wil nemen, maar niet ten koste van alles. Of het nog een keertje zover komt, wachten we wel af. Gelukkig zijn we zoiezo! Zeker met die 2 jongsten nu. Zijn net een paar fantastische, nooit vermoedde maar oh zo gewenste cadeautjes. Wie had dat nu toch gedacht een aantal jaren geleden. Ik niet in elk geval.
Maar leuk is het wel! Dus meiden, houdt de moed er in!

Anita

Hallo allemaal,

Ik ben net 43 geworden.  Vorig jaar een  geweldige man getroffen en we zijn het gewoon gaan proberen. Het enige dat we sinds 5 maanden extra doen behalve vrijen is de ovulatieperiode in de gaten houden. Dan vrijen we in ieder geval 1 a 2 keer in de twee dagen. In februari ben ik kort zwanger geweest, heerlijk gevoel, het kan dus. We nemen het heel bewust zoals het komt. Het leven is al zo goed geweest om mij mijn grote liefde op deze leeftijd te brengen.  Hoewel de kinderwens op  enkele momenten heel groot is, wil ik genieten van deze liefde met of zonder kindje.  Op deze site lees ik hoeveel "wondertjes" er gebeuren, geweldig. Ik blijf jullie volgen en wens ieder veel succes met het proberen, het zwanger raken, zwanger zijn. En kracht bij de grote en kleine tegenslagen. Vertrouw op jezelf!

Ingriddb

Hallo,
Ook ik ben een oudere moeder. Onze eerste kindje (zoon, nu 19 mnd) werd geboren toen ik bijna 35 werd. Nu ben ik een klein half jaartje 36 en bijna 12 weken zwanger van de 2. Ik ben beiden keren snel zwanger geraakt, bij de 1e in de 1e ronde en nu bij de 2e in de 3e ronde, dus leeftijd zegt niet alles.
Hartje gehoord met week 8 en dat klopte goed, volgende week nekplooitmeting en bloedtest uitslag. MErk wel dat ik de 2e zwangerschap zwaarder vindt maar dat heeft niet perse met de leeftijd te maken als wel met het feit dat er al een hummeltje rondloopt die aandacht nodig heeft.
Meiden succes met de zwangerschappen en sterke met zwanger worden.
Geniet ervan.

quote: SanneZ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-03-2006 23:20:12'));

Hoi alle,  

Ik ben een moeder van 41 en heb 2 jongens ( 15 & 11 ). Sinds   1 1/2 jaar heb ik een hele lieve vriend ( 33)zonder kinderen. Zelf had ik nooit meer aan kinderen gedacht, maar ja na avonden ouderwets praten kom je achter iemand z'n wensen...zo ook die van mijn vriend...een kindje van ons samen...dan is het even slikken en ga je dagen lopen denken. Het gaat wel weer kriebelen als je er over na gaat denken en je kijkt naar andere zwangere en baby's....kortom "ja ik wil er nog een".

We zijn vanaf begin september bezig, dus net 1/2 jaar, maar het wil nog niet lukken dus vandaar dat ik eens achter de computer ging zitten om verhalen te vinden van mede vrouwen.
Nou, na het lezen van alle verhalen ben ik toch een beetje geschrokken. Het kan dus erg lang duren.
Ik denk nu wel eens tot hoelang ga ik door?
Als ik nu zwanger word ben ik nog net geen 42, dat is mooi...maar ja wordt het een maand later dan ben ik  42...ben ik dan niet te oud?
Kortom wij willen het dolgraag, maar tot hoever ga je?

Ik heb tevens een vraagje:
Ik las dat je je eisprong kon voelen, is dat een lichte buikpijn alsof je ongesteld moet worden?
Misschien een domme vraag, maar ik heb 3 jaar een plaatje in mijn arm gehad en werd niet meer ongesteld vandaar.

Lieve groetjes,

SanneZ
Hoi Sanne,
ik ben 44 jaar  en ja ik ben ook bezig om zwanger te worden vanaf juli 2005,heb een nieuwe relatie hij heeft ook nog geen kinderen.Ik heb zelf 2 zoons van 17&14jaar en was niet van plan om nog weer zwanger te worden.Toch na veel praten weer de kriebels gekregen,maar bij ons is het ook nog niet gelukt.We zijn bij een gyneacoloog geweest maar die doen niets meer voor mij vanwege mijn leeftijd,wel is er nu spermaonderzoek gedaan en daar krijgen we 18april de uitslag van,ff afwachten dus.
Antwoord op jou vraag : ik voel iedere maand heel duidelijk mijn vruchtbare dag,een beetje flauwe pijn onder in mijn buik een stekend gevoel bij mijn eileiders en een dag veel witte afscheiding.Let maar eens goed op je lichaam,is jou ongesteldheid regelmatig?
Veel succes ik zal voor je duimen!

Groetjes Roja

quote: anitavandersloot reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-04-2006 13:16:39'));

Hoihoi allemaal,

Hier dan de "jongste" telg van deze discussie. Ik ben Anita, 44 jaar en  afgelopen januari nog bevallen van een prachtige dochter. Ondertussen 7 kinderen rijker, zou ik geen bezwaar hebben tegen nog zo'n gup hoor. Ik heb er de gang er nu wel in zitten! Minder snel zwanger raken als vroeger, hmm, kan ik niet echt zeggen. Alleen het zwanger blijven is wat moeilijker. Samen met mijn 2e echtgenoot heb ik nu 2 schitterende meiden (ruim 1,5jr en 3 mndn) na 5 zwangerschappen. Wij hebben wel gekozen voor prenataal onderzoek (lees vlokkentest)
Gewoon omdat ik wél risico's wil nemen, maar niet ten koste van alles. Of het nog een keertje zover komt, wachten we wel af. Gelukkig zijn we zoiezo! Zeker met die 2 jongsten nu. Zijn net een paar fantastische, nooit vermoedde maar oh zo gewenste cadeautjes. Wie had dat nu toch gedacht een aantal jaren geleden. Ik niet in elk geval.
Maar leuk is het wel! Dus meiden, houdt de moed er in!

Anita

Hoi Anita,
ik ben ook 44 jaar en sinds vorig jaar juli zijn we bezig om weer zwanger te worden ( nog niet gelukt )Heb twee zoons van 17&14 jaar uit een vorig huwelijk.
Nu ik al weer bijna drie jaar een relatie heb met een jongere vriend willen we toch graag een kindje ook omdat hij nog geen kinderen heeft.
Bij de gyneacoloog geweest maar die willen voor mij niets meer doen vanwege mijn leeftijd,wel is het sperma van mijn vriend onderzocht,dinsdag 18 april uitslag.
Gelukkig is mijn menstruatie heel regelmatig en voel ik duidelijk mijn vruchtbare dag,dus dan is het oefenen !
Ik wordt er wel een beetje onzeker van maar ik geef nog niet op !
En wat een bewondering heb ik voor jou,zeven kinderen een hele organisatie!
Ik hoop iets van je te horen.

Groetjes Roja

hoi allemaal,
Mijn naam is patricia, 43 jaar  moeder van melany 11 jaar. Ik had eigenlijk nooit meer aan een kindje gedacht, totdat ik 1 jaar geleden mijn nieuwe vriend ontmoette. 5,5 jaar jonger dan ik. Nou ja...... om een lang verhaal kort te maken, ik kwam dus bij een gynaecoloog terecht....en daar bleken 3 of 4 kleine vleesboompjes in mijn baarmoeder te zitten. Werd doorgestuurd naar een andere gyn. voor een waterecho. Eerst een praatje gemaakt, en durfde eindelijk tegen deze gyn. te zeggen dat we toch nog een kinderwens hadden........ Eerst deed de gyn. nog een binnenwaardse echo...... en zag direct de vleesboompjes zitten........... heel klein....... Hij keek ook naar de baarmoederholte..... en die was helemaal schoon en mooi, prachtig noemde hij het. Toen ging hij naar de andere kant van mijn baarmoeder......en wees 2 eicelletjes aan............ kijk zei hij......... over drie dagen heb je een eisprong..... dus.............. een HEEL GOED weekend gewenst!!!!!
Ja en dan toch denk je aan wat de gyn. heeft gezegd......... dus............. we hebben een HEEL GOED WEEKEND gehad. En wat blijkt......... ik heb afgelopen zaterdag een test gedaan..................(was een week overtijd)........... en ZWANGER.
Het is natuurlijk nog pril............. en het is afwachten............. of alles goed blijft gaan........... Alleen de domper voor mij is........... mijn dochter   melany die is er niet echt blij mee.
En ik weet niet zo goed..... hoe ik daar op moet reageren.

Wie heeft wat suggesties voor mij..

groetjes
patje

quote: patje11 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-04-2006 09:11:08'));

hoi allemaal,
Mijn naam is patricia, 43 jaar  moeder van melany 11 jaar. Ik had eigenlijk nooit meer aan een kindje gedacht, totdat ik 1 jaar geleden mijn nieuwe vriend ontmoette. 5,5 jaar jonger dan ik. Nou ja...... om een lang verhaal kort te maken, ik kwam dus bij een gynaecoloog terecht....en daar bleken 3 of 4 kleine vleesboompjes in mijn baarmoeder te zitten. Werd doorgestuurd naar een andere gyn. voor een waterecho. Eerst een praatje gemaakt, en durfde eindelijk tegen deze gyn. te zeggen dat we toch nog een kinderwens hadden........ Eerst deed de gyn. nog een binnenwaardse echo...... en zag direct de vleesboompjes zitten........... heel klein....... Hij keek ook naar de baarmoederholte..... en die was helemaal schoon en mooi, prachtig noemde hij het. Toen ging hij naar de andere kant van mijn baarmoeder......en wees 2 eicelletjes aan............ kijk zei hij......... over drie dagen heb je een eisprong..... dus.............. een HEEL GOED weekend gewenst!!!!!
Ja en dan toch denk je aan wat de gyn. heeft gezegd......... dus............. we hebben een HEEL GOED WEEKEND gehad. En wat blijkt......... ik heb afgelopen zaterdag een test gedaan..................(was een week overtijd)........... en ZWANGER.
Het is natuurlijk nog pril............. en het is afwachten............. of alles goed blijft gaan........... Alleen de domper voor mij is........... mijn dochter   melany die is er niet echt blij mee.
En ik weet niet zo goed..... hoe ik daar op moet reageren.

Wie heeft wat suggesties voor mij..

groetjes
patje

Hoi Patricia,
gefeliciteerd met je zwangerschap!
Je dochter is er niet zo blij mee??Is ze elf jaar lang alleen geweest??Dan is het natuurlijk even wennen voor haar dat ze strax niet meer alleen is en de aandacht moet delen.Niet te veel op reageren het komt vast wel goed.
Ik ben zelf 44jaar en vanaf vorig jaar juli zijn we bezig om zwanger te worden (nog niet gelukt)
We wonen in groningen maar er zijn hier geen gyneacologen die mij nog willen helpen,vanwege mijn leeftijd.Het sperma van mijn vriend is wel onderzocht (18april uitslag)maar dat is ook alles wat ze voor ons willen doen.Nu maar hopen dat het geluk met ons is.

Jullie een fijne zwagerschap!
Groetjes Roja

Hoi Roja,

Bedankt voor je reactie. Het maakt niet uit waar je woont, vrouwen die boven de 40 zijn en toch nog graag kinderen willen, worden door een gynaecoloog niet meer geholpen. Ik was daar ook niet om zwanger te worden, ik was omdat ik vleesboompjes heb,...... en omdat ik gezegd had dat we toch nog een kinderwens hadden, ging deze gyn. verder kijken (denk ik).
Heb je de ovulatietesten al geprobeerd? Deze geven ook nauwkeurig je ovulatie aan.
Ik hoop voor jullie, dat jullie ook snel zwanger zullen worden.
En wat betreft mijn dochter, ze is 11 jaar alleen geweest, heeft nog wel 2 broers en 1 zus van haar vaderkant. 2,5 jaar geleden zijn wij samen bij haar vader weggegaan.
Maar ik denk, door veel praten en haar er ook bij te betrekken,.........zal het wel beter gaan.

groetjes
patje

Terug
Bovenaan