Zomer 2003 kleintjes: Renate, Chanel, Renata en anderen


Hoi allemaal,

Nou Melanie, Sander was 21 maanden toen Justin is geboren. Dus ik kan me wel voorstellen dat het begint te kriebelen. Van mijn man mocht het nog wel sneller op elkaar, maar zo vind ik het wel mooi. Ja en aandacht verdelen dat gaat vanzelf natuurlijk. Justin weet natuurlijk niet anders en voor Sander is het wel eens moeilijk, moet in een keer alles delen......zijn pappa en mamma, speelgoed enz.   Maar ik denk zelf dat als ze al wat ouder zijn als er een broertje of zusje bijkomt, dat ze er dan nog meer bewust van zijn. Soms zijn er omstandigheden waardoor er wat meer leeftijd verschil tussen kinderen zitten, maar ik heb het altijd wel mooi gevonden 2 kids dicht op elkaar.

En Renata.....vervelend dat het zo slecht gaat met je bekken. Moeilijk om niets te doen met 2 kleine kinderen om je heen. Heb je wel een beetje hulp, of moet je veel alleen doen?   Stel dat je nog wel 6 weken moet. Ik hoopte met beide kids dat ze wat eerder zouden komen, maar Sander werd na 3 dagen over tijd te zijn gehaald (omdat me bloeddruk te hoog was) en Justin kwam spontaan, maar ook 4 dagen later dan de uitgerekende datum. Ik wil je niet ontmoedigen, maar hou er wel rekening mee, want anders vallen die laatste weken zo tegen. Maar ik zal voor je duimen,   en hoop dat het toch nog wat beter gaat. Had je met Danny en Dylan ook last van je bekken?

Hier gaat het zijn gangetje. Vandaag nog even naar het zwembad geweest.   Justin en Sander wilden er geen van beiden uit. Ze worden steeds driester in het water. Vooral Justin, die vind het geweldig om andere mensen nat te sputteren. Wel vervelend, want niet iedereen is er van gediend natuurlijk hahahaha.
Ze zijn beide weer een beetje over hun verkoudheid heen. Moet wel zeggen dat ze op het moment steeds vervelender tegen elkaar zijn.   Justin slaat op het moment (letterlijk en figuurlijk) van zich af.   Als hij een beetje boos op mij is , dan slaat hij mij ook. Op het moment ben ik een beetje politieagent. Met Sander ging het net wat beter, maar nu Justin ook begint te slaan, dan slaat Sander weer terug.  Om een punthoofd van te krijgen.  Verder zijn ze wel heel lief hoor.  

Ik ga maar eens mijn bedje opzoeken, want ik zie dat het alweer veel te laat is.

Groetjes Renate
 
hoi hoi!! wat een vervelend drama joh renata zo vlak voor de bevalling ik hoop dat het snel gaat gebeuren nu hoor voor je!!, nou effe over de moedergevoelens hahah, chanelle was net nog geen drie( 2 maanden) toen michelle geboren werdt, op zich wel een lekkere leeftijd maar dan is tie jalouzie zo erug, ook met pijn doen enz, ik werdt er wel gek van hoor nog af en toe doet ze het maar ook michelle laat de kaas niet van de brood eten. en ik moet er echt niet meer aan denken aan een kleintje ik vind het hartikke leuk hoor zo kleine maar nee voor mij niet meer weg gelegd.verder is michelle zo dwars de laatste dagen  niets is goed!! brullen om de raarste dingen, en al helemaal niet luisteren ik geloof dat het echt een periode weer is???? hebben ze dat van jullie nu ook zo erg????en chanelle is ook lekker bezig jeetje paps is op vakantie en ze zijn mij gelijk aan het uitproberen geloof ik.... verder heb ik niet zoveel meer te melden dus ga er maar een eind aan breien hahahha, tot snel doei doei
 

He ladies, waar zijn jullie allemaal?

Het weer is niet zo heel erg mooi op het moment, dus we zijn weer wat meer binnen. Vooral Justin vind dit niet zo mooi volgens mij. Als ik dan weer thuiskom en we stappen uit de auto, dan krijg ik hem bijna niet naar binnen. Of het nu regent of niet, maakt hem niet uit. Sander is een piepert hahaha die roept bij 1 regendruppel al dat zijn muts op moet.

Dwars zijn ze op dit moment hier ook wel een beetje hoor, maar ik denk dat ze je idd wel een beetje aan het uitproberen zijn hoor daantje. Justin kan s'avonds zo moeilijk in slaap komen op het moment. Hij gaat om half 8 heen, maar tegen half 9 hoor ik hem nog wel. Het is ook niet dat hij huilt ofzo (soms wel dan). Hij slaapt op het moment tussen de middag meestal tot 3 uur en dan moet ik hem van de 10x wel 9x ook nog wakker maken. Ik denk dat ik maar eens ga proberen om hem om half 3 dan al wakker maken......kijken of het helpt. Ik hoop niet dat hij dan s'middags heel vervelend is. Hoe lang slapen jullie kindjes meestal nog s'middags? (als ze al slapen dan )

Zo ik ga ook maar eens weer stoppen, want heb vandaag de hele dag gewerkt en ben best wel moe geworden. Ik hoop dat er snel weer een paar berichtjes bij staan........

groetjes Renate

 
hoi allemaal,

Hier is alles weer ok, Fred(mijn mannetje) en ik zijn dinsdag en woensdag gezellig?! met zijn tweetjes ziek thuis gebeleven. We hebben joeri dinsdag maar naar mijn moeder gebracht en woensdag werk ik altijd dus moest hij toch al naar de creche. Joeri was de week ervoor al flink verkouden geweest dus we zullen het wel van hem gekregen hebben. Vandaag lekker een stuk gefietst en gewandeld, alleen ging dat wandelen erruug langzaam, we liepen nl over een soort grindpad dus elk steentje moest opgeraapt en bekeken worden en daarna in papa zijn jaszak gestopt worden, maar hij had het prima naar zijn zin. Dus het was een gezellig dagje.

Renate even over je slaapvraagje. Wij hebben het geluk dat joeri de zelfde hobby heeft als zijn mama  heeft nl  slapen meestal gaat hij om 20.00 naar bed (vaak vraagt hij dat zelf). Dan hoor je hem idd ook nog wel vaak een kwartiertje/halfuurtje kletsen, (over echt van alles en nog wat, hij gaat dan bv naar oma toe, gaat de kat eten geven, papa gaat werken noem het maar op),maar hij heeft het dan prima naar zijn   zin. Ik haal hem dan om 9.00 er weer uit, meestal heb ik dan nog niks gehoord of een beetjes geklets, dan nog staat hij niet echt te springen om eruit   tegaan. Daarna gaat hij meestal van 13.30 tot 16.00-1630 weer slapen. We hoeven er snachts ook nooit uit alleen als hij ziek is hoor je hem snachts. Meestal hoor je andere verhalen, dus ik ben ook heeeel blij dat het dus ook zo kan.

Verder zit joeri momenteel in een kroel en kusjes fase, ik krijg de hele dag kusje en dan wordt ik heel stevig geknuffeld, ik krijg er geen genoeg van. Dit kan ook zo weer over zijn en dan moet je echt dagen om een kusje bedelen, maar nu..heerlijk!.

nou verder geen nieuws groetjes,karin
 

Hoi hoi,

Ik zal hier ook weer eens een berichtje typen. Het is alweer zo'n tijd geleden.
Hoe gaat het met jullie kindertjes?
Hier gaat alles zijn gangetje. Justin wordt steeds ondeugender. Echt een dondersteen, want hij weet best wel dat sommige dingen niet mogen.   We kunnen nu gelukkig wel veel naar buiten. Zo kunnen ze lekker hun energie een beetje kwijtraken. Slapen gaat nog niet echt fantastisch.....echt op en af.
Voor jou wel lekker Karin......dat Joeri zo goed slaapt. Leuk is dat als ze zo lekker aanhalig zijn he? Justin is ook niet zo aanhalig en ik moet echt zeuren om een kusje. En als ik m lekker wil knuffelen dan wurmt hij zich alweer van mijn schoot. Sander was ook altijd zo, maar dat is nu echt wel anders. Die kan wel lekker tegen me aanzitten....en die kan ook lekker ff de armen om me heenslaan. Als hij dan ook nog zegt "mamma ik vind je de allerliefste"dan smelt ik helemaal. Dat zijn echt de heerlijke dingen van kinderen. Vind zelf dat ik best wel vaak negatief klink, maar het is echt niet zo en ben heel erg trots op me kleintjes.   Hebben jullie ook van die heerlijke momenten die jullie echt goed doen??
Ik moet nu ff stoppen, want Justin huilt..........................

Groetjes Renate
 
Zoooo.......ben ik nog heel ff weer. Ze slapen weer alletwee. Wat Justin had weet ik niet, maar die kan ook wakker geworden zijn van Sander. Sander was ook wakker. Hij voelde zo warm aan. Hij klinkt ook zo benauwd........Heb ff temp. opgemeten, maar de batterijen waren bijna leeg, kon het niet zo precies meten. Het zat zo rond de 39 toen ie wegviel, dus heb maar ff paracetamol gegeven. Sander zit in de waarom fase. Waarom heb ik koorts vroeg hij.

Renata hoe is het nu met je?? Lijkt het er al op dat het eraan zit te komen? Ik hoop het voor je, dan kun je eindelijk van je kleintje genieten. Veel succes nog de laatste weken!

En alle anderen.............hoe gaat het met jullie??? en jullie kleintjes natuurlijk.

Groetjes Renate
 
Hoi!

Ja, het is echt rustig hier! Ik was al bang dat ik de grote afwezig was, maar dat valt mee.
Raar hoor, dat je gewoon ineens op de dag, tijdens je werk denkt.. Hee, het is alweer lang geleden dat ik wat gekletst heb op t forum!
Ik ben pas lid geworden van het bestuur van  het feestcomité hier in het dorp... Tja, zo rond koninginnedag is dat natuurlijk best druk. Ook gaan twee goede vriendinnen trouwen dus ben ik druk met vrijgezelleavonden organiseren,  feestgidsen maken  enzo. Heeft er trouwens iemand nog een leuk idee?  Alle ideeen zijn welkom, want tot nu toe lukt t nog niet zo best allemaal!
Maargoed, even to the point!
Ik weet nie wat t is dat Jos nog erg twijfelt over een  'nieuwe' baby. Hij is zo ontzettend gek met Mika, zo'n leuke vader.  Wel frustrerend hoor, want ik denk er bijna de hele dag aan.  Ik zie de hele dag alleen maar moeders lopen met kinderwagens  met  stoere peuters erbij. Om gek van te worden!
Het slaapgedrag van Mika  is super relaxed. Hij gaat meestal ongeveer half negen/negen uur  (vinden  jullie waarschijnlijk allemaal laat) naar bed.
Hij wordt 's nachts echt nooit wakker. (heel soms hoor je een huiltje als hij droomt of zo, maar dat duurt nog geen halve minuut) Hij wordt altijd rond een uur of acht wakker. Dan gaat hij 's middags na het eten naar bed en slaapt hij ongeveer 2 tot  2,5 uur. Hij is nooit vervelend of hangerig, dus hij voelt zich goed bij de tijd dat hij naar bed gaat. Ik moet er ook niet aan denken om m eerder naar bed te doen. Voordat wij gegeten hebben met zn allen is het vaak al een eind na zevenen. Dan zou hij direkt naar bad en naar bed moeten... Wat betekent dat wij om acht uur de tafel nog staan af te ruimen. Nee, gaat wel lekker zo.
Marco Borsato is nu lekker op de achtergrond aan het zingen, zijn live concert in de Kuip is op televisie...  Ga nog lekker even voor de buis hangen en nagenieten van het concert waar ik toen geweest ben!  
Groetjes en tot gauw!

En Renata, succes meid met de laatste loodjes!!!
 
Terug
Bovenaan