ZOMER-2006-mammies

Hoi dames,

Hier gaat het ff niet zo lekker. Zondag kreeg ik opeens bloedverlies, helder rood en heel kort. Daarna nog een keer. De rest van de zondag is het rustig gebleven. Alleen 's nachts weer het zelfde verhaal. Ik maandag toch de vk gebeld, die vertrouwde het ook niet. Daarom hebben ze een afspraak gemaakt voor een echo, maar die kon pas dinsdag dus is ze nog even langs geweest om het hartje te zoeken. We hadden het bijna opgegeven en toen had ze hem... pffff.... anders had ik toch maandag nog een echo gehad.

Het bloedverlies bleef vreemd dus toch voor de echo. Maandag op dinsdag nacht weer het zelfde, een flinke zooi bloed en daarna niets meer. Ook geen kramp niets (gelukkig).
DInsdag op de echo was een blij kindje te zien die vrolijk aan het zwaaien was, geen stolsels dus dat lijkt goed te zijn.

's Avonds nog voor de gewone afspraak bij de vk geweest en die bleef het ook vreemd vinden, het kan natuurlijk, ze is toch ook wel geschrokken van het heldere rood. Als het nog een keer gebeurt (en dat verwacht ze van wel) moet ik naar de gynacoloog. Meer kan ze ook niet doen. Het is afwachten. Gister was het eigenlijk bijna over, alleen nog oud bloed. Maar vannacht toch al weer licht roze... grrr... dus nog maar een dagje thuis want om nu vandaag naar Rotterdam te rijden en in een vergadering te zitten... nee dank je wel. Bij ieder vreemd gevoel ren ik naar de wc. Moet echt het vertrouwen weer zien terug te krijgen.

Ik hoop dat de rest die bespaard mag blijven. En voor iedereen die hard aan het klussen is, succes!!

Liefs Nanda

hey marieke,leuk dat je hier ook bent!
leuk dat jullie voor een derde gaan,geniet er maar lekker van hoor!
Lijkt me geweldig drie kinderen,maar volgens mij zou ik de hele dag gestresd zijn.
Nanda,wat een verhaal zeg,kan me goed voorstellen dat je er onzeker van wordt.
Wel fijn dat je het kindje gezien en gehoord hebt,ik hoop dat de rest gauw ophoudt!
Doe het rustig aan meid..
Hier verder rustig, volgende week afwachten of ik ongesteld wordt..ik zie nu al weer op tegen die teleurstelling...
Ik denk allerlei kwaaltjes te voelen,maar daar moet ik me niet gek door laten maken...
Daar hebik me al meerdere keren in vergist...
rustig aan allemaal..
x piewie.

Jeetje Nanda,.. wat een spanningen,..

Ik weet helaas maar al te goed wat je nu doormaakt.. valt niet mee..

Gelukkig was alles goed met de kleine en hopelijk blijft dit ook zo.

Denk aan jezelf en neem goed rust! heel goed dat je wat dagen rust neemt!

Er zijn diverse dingen die het bloeden kunnen veroorzaken, maar soms is het ook gewoon onverklaarbaar.

Ook bij deze zwangerschap heb ik met de 7,5 week enorm bloedverlies met krampen gehad. Ik was helemaal van slag door voorgaande keren en was er zeker van dat het weer "zo ver" was. We konden de dag erna naar het ziekenhuis en zagen tot ons grote verbazing een kloppent hartje,.. dát was wel het laatste wat ik had verwacht!

Ze konden in eerste instantie mijn flinke bloedingen niet verklaren.   Ze zagen  wel een leeg 2e vruchtzakje, dus het kon ook daarvan zijn geweest. Maar achteraf, dit zagen ze pas met de 20 wk echo, ligt mijn placenta een stukje voor de baarmoedermond. Dit veroorzaakt ook bloedingen. Ik moet dus met de 30 weken terug komen om te zien of dit met de baarmoeder is meegegroeit, dus dat de baarmoedermond weer vrij ligt.

Ik kan dus de komende weken bloedingen verwachten en ben er toch wel bang voor. Je schrikt je rot!

Nu nog steeds controleer ik het wc papier.. dus ook hier moet ik mezelf nog in acht nemen.

Dus begrijp je angst helemaal..

maar positief blijven!! het ziet er tot nu toe allemaal prima uit, toch?!

We gaan hier in iig dikke duimen draaien!!

Hier gaat het buiten het bekken om ook goed.   De kleine schopt zo ongelooflijk hard dat ik er van verschiet.. Een enorm sterk/fel kindje kan ik je zeggen!! haha,.. Ik heb nu 4 dagen cursus gehad en dat zitten op die  harde aula  stoelen is even een flinke aanslag geweest op mn bekken. Morgen dus een dagje van hélemaal niks doen en tijdens Kay's middagslaapje een lekker warm bad. Verder gaat het erg goed hier en hoef ik nog maar 7 weekjes te werken tot aan mijn verlof,.. heerlijk!!!

Esmé

(26.5 wk zwanger)

Marieke welkom, join the club. Zoals je ziet blijft iedereen gezellig hangen tot we allemaal zwanger zijn, haha!

Piewie, spannend meis. Ik herken dat wel. Hoevaak ik niet zeker geweten heb dat ik kwaaltjes had... Zou wel super leuk zijn. Ik wacht ook in spanning af.

Esmé, doe lekker rustig aan vandaag want we moeten morgen dat ballenbad nog onveilig maken .

Nanda, wat lees ik nou toch zeg. Getver zeg, kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent. Pfff wat een stress. Hoeveel weken ben je nu zwanger? Trouwens ik kan me heel goed indenken dat je de papiertjes checkt. Eerlijk gezegd doe ik dat ook hoor. Mens wat schrik je van een roze velletje. Ik hoop voor je dat het nu weer rustig is. Veel sterkte!

En ik... ik lijk in een eeuwigdurende pms beland te zijn. Hopelijk zijn die hormonen binnenkort gestabiliseerd want dit is best vervelend. Ben zo snel geirriteerd en moe. Heb totaal geen zin om wat dan ook te doen. En als ik dan wat doe maak ik fouten, vergeet ik dingen enzovoort. Gezellig hè ?!

hoihoi

Oeh nanda wat spannend kan me voorstellen dat je het even
wat rustiger aan wil doen blijft toch griezelig.

Ook deze zwangere is er nog wel niet zo actief maar
lees af en toe wel mee.
Ik merk steeds meer dat ik zwanger ben de moe heid voert hier
de boventoon om 4 uur 's middags zakken mijn ogen haast dicht.
Eten gaat mij ook steeds meer tegenstaan ben niet misselijk
maar niets lijkt te smaken en als ik heb gekookt heb ik voor mijn gevoel
al een hele maaltijd op en dan moet ik nog eten.

Ik heb mijn eerste afspraak bij de verloskundige staan gewoon een
intake gesprek heb niet om een vroege echo gevraagd het zou mij
niet veel meer rust kunnen brengen mijn vorige zwangerschap is gestopt
met 8 weken dus een echo voor die tijd geeft mij alleen maar een soort
van schijnzekerheid ...of ben ik nu een rare.
Dus we wachten af.

groetjes
Bianca mv Lorenzo.

meiden,
ik ben even in war hoor,
Ik heb met de ovulatietesten deze maand twee pieken gehad...
dusje zou zeggen als ik een eisprong zou hebben gehad,was die dan.
Nu heb Ik (sorry voor details) afgelopen dagen vrij veel last van doorzichtig draderig slijm..
dit heb ik normaal voor mijn ovulatie..
ook zeurt het wat rechtsonderin mijn buik...
dus ik denk vanmorgen hoe zit dit nou...
Eigenlijk wel gek maar ik hebtoch nog een ovulatietest gedaan en wat denk je wordt de test streep gelijk vet paars en de controle streep kwam daarna..een stuk lichter...
hoe kan dat nou...ik heb mijn eisprong toch al gehad!!!!
weet iemand hoe dit kan?
groetjes piewie.

Hola!

Ik heb met Nina ovulatie-testen gebruikt en ik heb 2 dagen een positieve test gehad... Zal dus wel kunnen kloppen denk ik dan? Wie weet? Al die tijd op de verkeerde dag gevreeën, hahaha! Hadden GJ en ik ook, tot ik erachter kwam via die testdingen dat ik dus pas ovuleer op dag 32......... Nou dan heb je echt geen zin meer hoor als je denkt dat het 14 dagen na je menstruatie is, WHAHAHHA!
Succes dus straks, hihihi!

Kus, Marieke

hey Marieke,
Ik heb ook de vorige keren   twee dagen achter elkaar een piek op de test gehad..maar...
wat ik eigenlijk bedoel is dat ik vorige week vrijdag al een positieve ovulatietest had en nu dus weer...er zit dus meer als een week tussen..
nou heb ik wat gegoogeld en lees ik dat als je zwanger bent hij ook dat hormoon opneemt,dus dan zou ik zwanger kunnen zijn...dat zou wel heel mooi zijn...
alleen ga ik daar gewoon nu niet vanuit...ik weet ff niet waar ik vanuit kan gaan.
groetjes piewie.

Terug
Bovenaan