Zwanger en roken

@Miriam- Iwan
leef en laat leven! Iedereen doet het op zn eigen manier. 
Ik snap dat het ontzettend moeilijk is... 1 sig is er al 1 teveel, maar dat weten alle rokers zelf natuurlijk ookal! Praat er over met je verloskundige, zij heeft zeker tips voor je! 
Roken is een verslaving en het is niet altijd even makkelijk om cold turkey te stoppen, maar het is nooit te laat om te stoppen. Mindset, Mindset, Mindset.
heel veel sterkte en het gaat je vast lukken om te stoppen.
probeer ook nog van je zwangerschap te genieten! 

Sorry moet echt veel moeite doen om hier normaal op te reageren....
Zeker dat stukje met dat mensen ook zeiken om uitlaatgassen fabrieken e.d.... ROKEN kies je bewust voor en heb je zelf in de hand, uitlaatgassen en fabrieken niet...
Hoe kun je je kleintje het aan doen om door te blijven paffen? Er zit een BABY in je buik.... verwacht je serieus dat je normale reacties krijgt hierop? Sorry maar vind het mega egoïstisch... Je baby staat in verbinding met jou, roken komt in je bloed en alles terecht... het is toch ook gek om een baby of peuter te zien roken? Maar vervolgens steek je zelf wel een peuk op wat je baby ook binnen krijgt...
He jammer.. niet gelukt om normaal te reageren... 
Kan er echt met mijn verstand niet bij hoe je dit je kindje kunt aan doen... 

Hi!
Hier ook een zwangere ex-roker.
Ik rookte een pakje per dag en was te zwak om op voorhand te stoppen voor ik zwanger zou raken dus afgesproken met mezelf te stoppen zodra ik een positieve test in mn handen zou hebben. Nu 28 weken zwanger en nog steeds gestopt. 
Persoonlijk zal ik nooit snappen dat je doorrookt terwijl je zwanger bent. Als je verantwoordingsgevoel daar al niet doet wat het moet doen dan word het nog een lange weg. Je stopt niet voor altijd. Je stopt tijdelijk voor je kind. Je hebt een babytje in je buik. Het moet dus makkelijker zijn dan een normale stoppoging waarbij het voor altijd is. En als dit niet een goede reden is om te stoppen dan is niks het.
Grijp je ballen bij elkaar en kap er gewoon mee. Je wordt moeder... 

Jeetje, als je nu al je kind niet op 1 kan zetten hoe gaat dat straks... snap niet dat je zo zwak kan zijn dat niet gewoon stopt. Het is heel simpel gewoon weerstaan. Je weet waar je het voor doet. Je kan het wel constant goed praten maar je weet zelf ook wel dat het allemaal drogredenen zijn.

Hoi, ik snap maar al te goed dat het niet gemakkelijk is. Toen ik wist dat ik zwanger was (nog voor NOD) vertrokken we op weekend. Ik drink graag een glaasje, ik rook graag mijn sigaretje. Normaal gezien rook ik een pakje per dag, in een weekend zelfs meer. Dat weekend heb ik nog één pakje (waarvan ik er veel halfweg al uit deed) gerookt over 3 dagen. Ik had ook gezegd tegen mezelf van dit mag je nu voor jezelf nog "afroken", maar dan stop je. 
Het is niet gemakkelijk.... Ik dacht ook voordien dat het zo gemakkelijk ging gaan omdat je wist dat er een kindje in je buik zat. Helaas, de waarheid is anders. 
Nu ben ik 14 weken en ik heb bij terrasjes nog altijd zin in een glaasje rosé met een sigaretje bij... De eerste weken waren echt doorbijten, maar voor mij hielp de echo aan 6,5 weken. Echt een stipje zien in jouw buik met de daarbij horende hartslag...
Dat is hetgene die in het begin het zo moeilijk maakt om met die zaken te stoppen, die zwangerschapstest zegt wel "JA, je bent zwanger", maar je ziet of voelt het nog niet... Bij die vroegtijdige echo zag en hoorde ik het. Daaruit heb ik de kracht geput om niet meer te roken of te drinken. 
Ik dacht van mocht ik nu roken, dan heeft mijn baby eventjes het gevoel dat hij aan het "stikken" is, iets waar ik zelf een extreme angst voor heb...
Laat het commentaar niet aan je hart komen. Jij weet inderdaad dat roken slecht is, hopelijk weet je ook dat ieder excuus die je zoekt er één te veel is (die bovendien niet klopt!), maar mensen die niet roken weten echt niet wat het is om een sigaret vaarwel te zeggen... hoe zielig het ook klinkt. 
Veel succes, en misschien zo snel mogelijk een echo laten maken dat het voor jou visueel wordt dat er iets in jouw buik zit? 

@v i o bedankt voor deze toch nog zo fijne reactie. Dat doet me toch deugd tussen alle harde en haatreacties.
Ik heb 24 mei mn eerste echo.. dus daar ga ik nu naar toe werken. 
Ik heb t pakje sigaretten die ik nog had weggegeven. Dus ik kom er ook wel.

In eerste instantie krijg ik ook de rillingen van dit "soort" situaties. Roken is inderdaad heel erg slecht voor je kleintje maar dat weet iedereen. Ik zelf ben eerst gestopt voordat ik met anti conceptie ben gestopt maar niemand is het zelfde en ieder zijn eigen manier. Wel kan ik heel goed begrijpen dat het moeilijk is en heel wat stress met zich mee kan brengen. Zeker in combinatie met hormonen die opspelen en je schuldgevoel. Maar probeer dit voor jezelf niet als excuus te gebruiken. Cold turkey stoppen is niet voor iedereen ineens te doen maar probeer je dan telkens bij een sigaret te beseffen wat je je kleintje aan doet (er zijn filmpjes op youtube waarop je kunt zien hoe je baby die sigaret ervaard). Ik denk dat je dan geen moment meer geniet van je sigaret en het je zo veel makkelijker maakt. En je eerste echo gaat je zeker heel erg helpen! De eerste ontmoeting met je mini mensje! Kijk daar maar lekker naar uit. Je gaat vast een super mama worden en weet zeker dat je de kracht kunt vinden om te stoppen maar de goude tip heb ik helaas niet. Misschien veel bezig zijn met de komst van je baby? inrichting uitzoeken en kijken welke spulletjes je nodig hebt of wilt hebben.. misschien al lekker shoppen! Het geld voor sigaretten aan de kant zetten en er leuke spulletjes van kopen. In ieder geval heel veel succes, het gaat je lukken! ?

Ik ben ook gestopt ik had het geluk dat ik het ook niet meer kon/kan ruiken nu nog steeds niet dus dat heeft mij een geholpen nu 20 weken zwanger. Ik had ook veel mensen om me heen die gewoon doorgerookt hebben in de zwangerschap maar die hebben ook geen poging gedaan om te stoppen “omdat ze het niet kunnen “ dat je op de manier hulpt zoekt laat al zien dat je het wil het makelijkste is denk ik gewoon stoppen want uitstel is ook afstel. Ik wens je veel succes met stoppen en met je zwangerschap.

Terug
Bovenaan