Zwanger en uitgerekend in januari!

Hey dames!

Wat spannend allemaal zeg jeetje!  Caat ik schrok ff van jouw berichtjes ben blij dat tot dusver alles goed is!!!

Ilro goed nieuws zeg top!

Ik ben langzaamaan aan het werk dus wat minder vaak hier nu hihi

Groetjes Annemarie
 
Hallo allemaal! Iedereen gefeliciteerd!!! Wij kijken uit naar onze volgende echo en hoe we dan uitgerekend zijn. Na al 2 echos in het zhuis zijn we doorgestuurd naar de vk (fijn!!!) Afgelopen donderdag echo gehad in zhuis en waarschijnlijk nu tegen de 8 wkn zwanger. Vorige 2 zwangerschappen zijn niet goed gegaan (1x missed abortion, 1x buitenbaarm.) dus ook hier een hoop onzekerheid. Maar ook weer goede hoop! De echo afgelopen donderdag voor het eerst een kloppend hartje gezien. Tranenmomentje ♡



Liefs C
 
hallo allemaal!

maandagavond de 10 weken echo gehad, alles perfect in orde, hartje ook gehoord, 177 slagen per minuut! nu heb ik gisteren thuis proberen te luisteren met een doptone.. maar we konden niks horen.. hebben jullie hier ervaring mee? of luister in nog te vroeg?

liefs k.
 
iedereen hier gefeliciteerd! Annemarie, ik wilde jou een priveberichtje sturen maar zie dat dat niet meer kan?! :-( ik had veel inlogproblemen hier op t forum en ben dus een hele tijd niet meer geweest maar ik ben o.a. heel benieuwd hoe het met jou en Dani gaat! Las dat je 9 juli je diploma krijgt, chapeau !!! en nu dus weer ah werk...hoe bevalt dat? hebben jullie 4 je draai weer gevonden? Hier alles goed, kleine kan elk moment komen;-)



 
gebruiker975876 ik heb er geen ervaring mee maar weet wel dat het zeker bij die termijn nog wat moeilijker kan zijn om de hartslag te vinden (zehebben immers alle ruimte en zwemmen er vaak op los!). Raak dus niet meteen in paniek:) iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie doet en ik wil niet preken ofzo.... maar ik hoop dat je niet vanuit je onzekerheid/ ongerustheid continu naar de doptone grijpt (ik begrijp dat je thuis een angelsound oid hebt?), het kan gezien bovenstaande denk ik  veel onnodige paniek veroorzaken! Toen ik net zwanger was (ik ben nu de laatste loodjes ah aftellen) leek het me ook wel wat zo'n ding thuis te hebben maar ik las ergens dat nog niet helemaal duidelijk is wat de invloed van de straling/ golven op de ontwikkeling van de baby is als je het frequent gebruikt en er zouden aanwijzingen zijn dat ze het niet fijn vinden (schijnen er vaak van weg te zwemmen). mijn verloskundige bevestigde dat.

Ik snap heel goed dat je onzeker bent en steeds bevestigd wilt krijgen dat alles goed is daar binnen maar helaas moet je daar veelal maar gewoon op proberen te vertrouwen! vertrouw op je lichaam! Op moeilijke momenten pepte ik mezelf altijd op met de gedachte dat het veel vaker allemaal goed gaat dan fout;-) Succes en sterkte!!!
 
Hoi allemaal, ik heb gister mijn echo gehad en alles zag er goed uit. Hartje ook gezien! Heel blij mee. Ben iets verder dan gedacht, ipv net 8 weken, nu 8 weken en 5 dg.
Vind het nog steeds wel heel spannend. Nu ik het op het schermpje gezien heb wil ik helemaal niet meer dat het mis gaat. En nu voel ik me vandaag ineens veel minder misselijk, loop ik me daar weer druk om te maken. Morgen intake bij de verloskundige.
Oh herkennen jullie dit? Ik heb af en toe een stekende pijn, zo'n beetje bij mn stuitje. Had ik bij mn vorige zwangerschap niet. Misschien duwt de baarmoeder erop opzoeken?
 
Hi meiden! Ik heb nog niet alle berichten terug kunnen lezen, maar post alvast iets in deze groep. Ik ben op 1-1-2016 uitgerekend, mooie start van het nieuwe jaar!

Mijn verhaal: Op nieuwjaarsdag 2015 besloten dat dit het jaar werd dat we wilden proberen om zwanger te worden. In januari nog een mooie reis met zn twee naar Maleisie gemaakt en op 27 maart het spiraaltje laten verwijderen. Ik was al vrij snel daarna misselijk en deed een eerste test: negatief. Op internet vond ik info over 'ontspiralen' en de kwaaltjes die erbij horen (o.a. misselijk).

In april werd ik onwijs misselijk en moest ik niet aan avondeten denken. Na een paar weken dacht ik: laat ik nog één test doen en anders de huisarts bellen, want zo lang 'ontspiralen'...

Hemelvaartsdag test twee: ZWANGER! Happy campers en de boyfriend had binnen een paar minuten al allemaal apps voor mij gevonden die handig zouden zijn ;). Omdat ik niet ongesteld was geworden had ik de verloskundige gebeld met de melding dat ik gokte op 6 tot 8 weken zwanger in de week dat we een afspraak zouden maken.

De eerste afspraak werd er toch maar een echo gemaakt om het aantal weken te bepalen: ik bleek al meer dan 10 weken zwanger te zijn! Terugrekenend moesten de boyfriend en ik lachen: ik ben zwanger geworden op de dag dat het spiraaltje is verwijderd...

Ik kan er alleen helaas nog niet echt van genieten: continue misselijk, kokhalzen, moe en buikpijn. Ik werk bij een congresbureau en heb mezelf echt terug moeten roepen (wat ik moeilijk vind, want normaal ben ik degene die iedereen om mij heen helpt en nu moet ik om hulp vragen). Rustig aan het eerste trimester doorkomen en wie weet eet ik over een paar weken meer dan alleen cornflakes, broodjes pindakaas, nectarines en mango's...

PS: sorry voor het lange verhaal, maar ook ik moet het even kwijt ;).
 
Terug
Bovenaan