Zwanger en uitgerekend in juli 2016

Wij hebben het aan onze ouders verteld door middel van een cupcake. Gemaakt van een roze en blauw bakje, spuugdoekje en een slabbetje met de tekst "ik hou van opa/oma". Mijn vriend heb ik gelijk na de test verrast met een heel leuk en lief voorleesboek..

Ik kan de foto niet toevoegen zie ik, dat is jammer

Gefeliciteerd allemaal, ik hoop dat ik ook mag mee kletsen! Ik ben vandaag 5 weken zwanger en 1 dag. Ik heb 5 +1 dag geleden ook precies een miskraam gehad met 7 weken dus ik ben nog wat voorzichtig en bang. Al heb ik nu het idee dat het helemaal goed zit!  Het is voor mij mijn eerste kindje en ben er ook nog niet helemaal in thuis hoor!

Ik heb last van een aantal kwaaltjes, zoals honger honger en nog eens honger. Als ik een goed bord eten heb gehad heb ik na een half uur alweer honger.  Ook ben ik heel snel moe en na gisteren heb ik ineens heel veel spierpijn in mijn buik. Alsof ik heel hard heb gesport. (bandenpijn?)

Mamafeline; ik heb drie kinderen bij twee verschillende mannen.... heb een vlucht situatie meegemaakt (huiselijk geweld).. daarna ugentie voor woning gehad. mag ook een jaar niet samen wonen enz.

Heb een relatie gekregen met mijn beste vriend.

Nu dus niet geplant zwanger geworden.. ben dus bang op de scheve gezichten en meningen van anderen... en vooral de exen

die zijn niet bang voor de rechtbank zeg maar zo,

die hebben na dat ik gevlucht was mij voor gerecht gesleept om de hoofdverblijfplaats. gelukkig allemaal gewonnen want natuurlijk ga ik voor de veiligheid enz voor de kinderen.

Ik ben gewoon een goede mama.

Ik wilde wel altijd vier kinderen (ben gek op kinderen).

heb ook vaak de kinderen van vriendinnen om op te passen die zijn ook niet weg te slaan ;)

Maar ben zeker wel blij met kleine die komt (hierna toch echt wel klaar ;))

maar is meer van wat gaan mijn exen uitvreten en hoe reageren mijn ouders???  daarom had ik eigenlijk nog jaartje gewacht.

zo toch nog heel verhaal.

Jeetje wat heftig zeg! Hoe gaat het nu verder met je? Heb je hulp of een vertrouwenspersoon waar je dit mee kunt bespreken? Ik kan mij voorstellen dat je bang bent voor de reactie van anderen, maar het gaat om jouw geluk, dat is het belangrijkste! Ik hoop dat je kunt genieten van je zwangerschap uiteindelijk en dat de reacties positief zullen zijn. Sterkte meid!

Afgelopen weekend het ook mijn ouders en schoonouders al verteld door middel van een slabbetje met de tekst 'jullie worden opa en oma'. Mijn schoonouders waren er echt niet blij mee.. (Maar dat zijn ze nooit, met alles ;)) en mijn ouders zagen het niet aankomen maar vinden het wel leuk!

Ik vind het best moeilijk kwaaltjes te herkennen. Misselijkheid nu al paar dagen geen last van en dan schiet ik meteen in de stress, bang dat het mis is.

Nog een frustratiepuntje, ik kan maar geen contact krijgen met het echobureau waar mijn verloskundigepraktijk mij naar toe verwees. Ze nemen de telefoon niet op, zeggen in de voicemail dat je deze niet hoeft in te spreken want die wordt toch nket gebruikt en zijn alleen bereikbaar door middel van een contactformulier en nu is het maar de vraag wanneer ik er iets van hoor. De echo afspraken worden allemaal via de website gemaakt maar in de week dat ik moest van verloskundige kan ik niet grr.

Met mij gaat het verder wel ;) afgezien wat er komen gaat aan reacties.

Mijn beste vriendin weet er al van en die staat ook achter me gelukkig.

die is positief.

Dank je dat je meeleeft. is zeker heftig! maar ik zeg altijd 'what doesn't kill you makes you stronger".

Niet altijd even makelijk maar probeer het wel.

ja ik heb normaal gezien er maatschappelijk werk voor

maar meeste heb ik aan mijn familie en vrienden.

en jij gaf me ook positieve reactie he;) thx

Mamavan4tobe, Pffff.. wat heftig zeg. Gelukkig gaat het verder met jou wel goed. Spannend, om die reacties af te moeten wachten. Maar gelukkig familie en vrienden die om je heen staan. Sterkte!! En hopelijk kunnen ze toch een beetje blij voor je zijn. Ik ben in elk geval erg blij voor je! Toch maar weer een wondertje wat mag groeien in je buik.

Maris 20, lastig zeg. Ik kreeg het echo centrum gister ook niet te pakken, maar heb naar het algemene nummer gebeld, wat ik hem opgezocht via internet, en toen lukte het wel. Succes!

Grappig Hennetje1988, ben benieuwd naar hun reacties.

Terug
Bovenaan