Zwanger en uitgerekend in juni!

Hoop dat we snel een paar weken verder zijn, dit zijn altijd spannende weken...

@limburgsemama31: wat spannend zeg! Volgens mij gaan ze standaard uit van een cyclus van 28 dagen. Ben zelf in juli met de pil gestopt en 2 cycli gehad met verschillende lengtes dus weet het zelf ook niet goed. Ga maar uit van een uitgerekende datum van 12 juni. Hopelijk binnenkort naar de VK, benieuwd wat die zegt!

Hallo allemaal!

Mijn naam is Lilian en ben 28 jaar. Ik heb afgelopen zaterdag een test gedaan, deze was positief! Was erg leuk, want zaterdag was ik ook 1 jaar getrouwd.

Heb mezelf gelijk opgegeven bij Moeders voor Moeders. Volgende week komt er iemand langs voor een gesprek. Heeft een van jullie zich ook hiervoor opgegeven?

Verder ben ik vandaag heel de dag erg misselijk geweest, maar ja als het hierbij blijft vind ik het niet erg!

Hey Lara,

Ik heb meteen even mijn gebruikersnaam aangepast. Had niet gezien dat ik nog een "nummer" was.

Het is niet raar dat je weer getest hebt hoor. Ik heb die neiging ook heel erg om nog 1 keertje een test te doen. Alleen heb ik er 3 dagen geleden ofzo nog gedaan, inmiddels echt een stuk of 8 in totaal. Erg he, komt ook omdat de vorige zwangerschap mis ging en het streepje minder werd.

Voor mij mag deze ellende lange week ook snel voorbij zijn haha..

Groetjes Wendy

Hallo dames,

Ik ben Chantal en heb op 1 okt (mijn 38e verjaardag) een positieve test gehad.

Mijn NOD was eigenlijk 3 okt. Ik weet niet zeker hoelang ik zwanger ben omdat ik de laatste keer een langere cyclus had.

Dit is mijn 4e zwangerschap en ik heb al 4 kinderen. Sinds nieuwjaar bezig voor een 5e.

28 okt de eerste afspraak bij de vk. Spannend allemaal!

Liefs, Chantal

Wat leuk dat we met steeds meer zijn!

En wauw mama2016, nummer 5! Voor ons is het na dit derde kindje wel echt klaar, dan zijn we compleet.

Lijkt me wel heel gezellig, zo'n huis vol!

Wat leuk gefeliciteerd! Groot gezinnetje :) Ik heb met de verloskundige gebeld met de vraag of nog eens testen zin heeft aangezien ik bijna niks voel van deze 5.6 weken. Ze stelde me gerust dat sommige vrouwen gewoon bijna niks merken en ik blij moest zijn ondanks ik me niet zwanger voel. Nu nog lang wachten tot volgende week!

@Wendy2015: Ik had bij de eerste ook nergens last van. Iedereen vroeg maar of ik me goed voelde, en ik had steeds zoiets van... wat is er niet om goed te voelen?? Het wil helemaal niets zeggen. Iedere zwangerschap is anders. En jij hebt het 'geluk' geen kwaaltjes te hebben.

Ik vroeg me het volgende af... hoe lang konden jullie je eigen kleding nog aan bij een tweede of volgende zwangerschap? Ik herinner me opeens weer een foto van toen ik 8 weken zwanger was van mijn 2e. Ik kon toen mijn gewone broeken al niet meer aan en op die foto zag je ook echt duidelijk een buikje... terwijl mijn buik eigenlijk altijd plat is. Ik ben dus een beetje ongerust. Gezien de oudere kinderen willen we het echt pas na 12 weken vertellen.. maar ga ik het zolang redden voordat het echt zichtbaar wordt.

Vandaag trouwens nog maar een keer getest (ik had toch een duo pak gekocht). Gisteren ging mijn test namelijk zo:
's ochtends naar het toilet geweest en lekker gedoucht. De kinderen naar school gebracht en opeens had ik het gevoel dat ik een test moest doen. Ik snel naar het Kruidvat en terug naar huis. Ik kon echt niet meer wachten totdat ik de test kon doen. Hoewel ik niet hoefde te plassen ging ik toch maar. Na hard werken kwam dan eindelijk wat urine... maar nooit de 5 sec. die nodig is voor de test. Omdat de test al wel nat was vond ik het zonde. We wonen in een oud huis met zo'n plateau toilet. Voor ik het wist dipte ik de test in mijn plasje (met water van het toilet). Ik sloeg mezelf nog net niet voor mijn hoofd! Want zo werkt een test toch nooit!! Maar warempel verscheen er toch een plusje... Omdat ik het niet kon geloven, en tja... wat als toiletreiniger effect heeft op de test (je bedenkt van alles als je onzeker bent) besloot ik toch vanochtend nog maar een keertje te testen. Nu netjes met ochtendurine én 5 sec. in de straal. Gelukkig kwam er weer een plusje.... pak van mijn hart!!!

Terug
Bovenaan