Zwanger en uitgerekend in juni!

@Kayra ik kreeg tijdens mijn eerste intake gesprek bij de vk direct al heel veel informatie en folders mee over de combinatietest. Ik moet dit doorgeven aan de vk. Bij mij is het medische niet noodzakelijk, ik ben 34. Het is niet verplicht de keus lag bij ons zelf. Wij hebben ervoor gekozen dat wij het wel gaan doen, kosten zijn iets van €160.  De vk had mij geadviseerd     te informeren bij mijn ziektekostenverzekering of dit vergoed wordt. Bij mij is dit het geval, dus mooi mee genomen!

Wat spannend dat je nog niet weet hoe ver je heen bent. Dat wordt dus een verrassing!

Ik ben werkzaam als secretaresse en werk 24 uur (3 hele dagen). Moet zeggen dat op het moment een dag werken al een hele overwinning voor mij is vanwege de vermoeidheid. Het is zo overheersend, hoop dat het na 12 wk wat af mag zakken. Bij mijn eerste was dit wel zo, maar elke zwangerschap is natuurlijk anders. We zullen zien!

Liefs Lara

@kayra op zich gaat het goed vrijdag gips eraf en weer maandag starten met werk als mee zit

ik werk in de thuiszorg en op een woonvorm met jongeren met spierziektes

dus denk dat het zwaar word ook omdat ik erg veel last heb van vermoeidheid en misselijkheid is wat heen en weer

we zullen het zien!

Joehoe!!!! Een kloppend hartje gezien!! Zooo mooi! Onze uk bewoog al heel veel, zo gaaf! Nu al 2 cm en uitgerekend op 4 juni. Vanmiddag hebben we de eerste afspraak bij de verloskundige.

Lara, wbt de combinatietest weet ik nog niet hoe of wat. Ga ervan uit dat we daar vanmiddag wel over te horen krijgen.

Kayra, ik werk op een babygroep op een kinderdagverblijf. Ik werk 3 dagen van 9 uur en heb nog ruim 3 uur reistijd op een dag. Lange vermoeiende dagen zijn het nu al met acht en een halve week...

Irma, wat fijn dat je gips eraf mag. Succes met je eerste dagen op het werk. Hoop dat het je goed af gaat!

Ik ga hier nog even verder genieten en in m'n bubbel zitten haha!

@tine haha ik heb hetzelfde! 3 u reizen per dag en 9+3 kwartier pauze op t kinderdagverblijf. Ben benieuwd.. Ga je binnenkort naar de peuters? En heb jij het al verteld? Ik zit met een 0uren contract dus wacht nog even

<span style="line-height: 1.5;"> </span>

<span style="line-height: 1.5;">@irma veel succes! </span>

Ben nu wel heeel benieuwd hoe ver ik zit hoor.. Zaterdag ga ik t aan m'n beste vriendin vertellen. Verder weet niemand het. Hoe zit dat bij jullie?!

Werkse vandaag!

Kayra, m'n 2 vaste collega's weten het al. De rest krijgt het na de termijn echo te horen. Ik hoop gewoon op m'n eigen groep te kunnen blijven, we gaan het zien! Jij werkt ook een end weg dus! Ik zit in Amsterdam maar ben toch wel een beetje bang dat ik straks geen vast contract ga krijgen.... Maar dat zien we tegen die tijd wel weer! Heb nu hele andere dingen om mee bezig te zijn!!

Hi tine. Even afwachten dus haha. Ik weet het pas sinds n paar dagen en ben erachter gekomen via een oud WhatsApp gesprek dat de laatste 1e menstruatie dag 23/8 was, wat waarschijnlijk inhoud dat ik op 9w en 3 dagen zit.. Toch maar even verloskundige gemaild.. Maar ik weet uiteindelijk ook niks zeker..

Ze weten bij de echo in principe hoe ver je bent toch?

Hoe jong zijn jullie eigenlijk allemaal dames?

Hallootjes,

Wat grappig, ook ik werk in de kinderopvang. Vanaf 1 november gaat er bij mij qua uren iets veranderen. Eerst werkte ik 20 uur in de groep waarvan gelukkig maar 1 lange dag. De rest is half. Nu ga ik iets meer uren werken maar daarvan zijn nog maar 14 uur in de groep (peuters). De rest is op kantoor. Ik ben benieuwd hoe die verandering gaat bevallen, ik zal de kindjes minder gaan zien, maar daarvoor krijg ik dan wel een rustigere zwangerschap qua tillen en lichamelijke arbeid.

Een van de eerste die ik vertelde dat ik zwanger ben is mijn leidinggevende. Waar ik bij mijn vorige zwangerschappen nog netjes de 'regeltjes' volgde en wachtte tot 12 weken. Vroeg ik me nu af waarom ik moest wachten. Vooral tijdens deze eerste weken heb je als vrouw last van kwaaltjes die je werk kunnen beïnvloeden. Ik wilde niet steeds moeten liegen over waarom ik moe was en waarom ik me nu alweer niet lekker voelde. Mijn leidinggevende vond het geweldig leuk, en was ook blij dat ik het vertelde. Omdat wij een particulier kinderdagverblijf zijn zonder vervangsters, geeft het haar zo meer tijd om mijn vervanging te kunnen regelen.

Iemand van jullie een gevoel over het geslacht van het kindje? Ik echt totaal niet. Nou ja dat het er misschien wel 2 kunnen zijn.. maar wat het dan zouden zijn?? Iedereen om me heen zegt dat het een meisje wordt... maar ja ik heb al 2 jongens dus mensen schatten de kans groter op een meisje. Ik denk nog steeds 50/50 er is voor deze echt niet meer kans op het worden van een meisje.

Hebben jullie ook trek in van alles?? Ik loop al dagen met de drang naar cookiedough ijs, chips en snoep. En maar proberen dat te negeren. Ik moet ook steeds lachen als ik boodschappen heb gedaan. Ze zouden net als de stelregel 'doe geen boodschappen als je honger hebt', de stelregel 'doe geen boodschappen als je zwanger bent' moeten invoeren. Tjonge wat belandt er toch een onzin in mijn karretje!

Liefs!

Hahaha wat n leuk verhaal! Eerlijk gezegd heb ik afkeer voor eten terwijl ik normaal een eetmonster ben. Gister zat ik met een bak ceasarsalade zonder saus voor de tv bijvoorbeeld :')

Verder Let ik wel op m'n eten. Ook doordat ik er na 8/9 Weken pas ben achter gekomen qua zwanger zijn.

Ik werk zelf als inval maar werkte vorige w bijvoorbeeld 5x9 uur bij de dreumesgroep.

<span style="line-height: 1.5;">Ik denk dat je nog een jongen krijgt? :) ik en m'n vriend denken allebei een jongen.. Beetje voorgevoel. Meisje is ook welkom!:) </span>

Ohja dames, bij de Disney store hebben ze zulke leuke pakjes.. Kun je dus alleen met PayPal em creditcardbetalen, helaas..

Terug
Bovenaan