Zwanger en uitgerekend in juni!

Wauw Irma, bijzonder he? Bij de volgende echo zul je al zoveel verschil zien. Ongelooflijk hoe snel dat gaat. Bij de echo van 3 wk geleden was het nog een soort van pindaatje met een kloppend hartje. En bij de echo die we gister hadden was het al 3 x zo groot, maakte al sprongetjes met beentjes en armpjes die aan het zwaaien waren. Het blijft zoiets bijzonders en mooi om te kijken naar het kleine wezentje in je buik❤️.

@Karpediem wij hebben al wel wat namen. Maar nog niet echt een keus gemaakt. Zodra ik ergens een mooie naam tegenkom sla ik deze op in mijn telefoon. Heb jij ook al namen?En wat je beschrijft met dat ongesteldheidsgevoel, dat herken ik wel. Ik had het een paar weken geleden de hele dag. Heb voor de rest niet veel krampen ofzo maar af en toe, en met name 's nachts, scherpe steekjes met name in mijn zij. Dat is denk ik bandenpijn omdat de boel al zo groeit.

Was zo moe moe van het werk vandaag dat ik na het eten een dutje heb gedaan. Zie er nu alweer tegenop om morgen weer een hele dag te werken. Hebben jullie er ook nog zo veel moeite mee? Wat zou het fijn zijn als dit gevoel na week 12 minder zou zijn. Ik had gelezen dat de zwangerschapshormonen in deze week het hoogst zijn van de hele zwangerschap, nou dat verklaart de toegenomen misselijkheid en vermoeidheid....

Ik moest vd vk al nadenken over waar we kraamhulp vandaan willen hebben. Dat moeten we de volgende keer al doorgeven. Ik heb nog geen flauw idee waar en hoeveel uur we willen. Hebben jullie al een idee? Volgens mij had ik bij mijn eerste 3 uur per dag een week lang. Aan de ene kant denk ik wel lekker zo veel mogelijk hulp maar aan de andere kant ken ik mezelf en wil ik het allemaal zelf doen. En straks ga ik me storen aan de hele tijd zo'n vreemde in huis. Ben er dus nog niet over uit.

Heyhey..

Werken is soms pittig maar ik doe wel rustiger aan.  Qua hulp.. Geen idee.. Haha is drie uur per dag goed te doen?

Namen is n lastige.. :(

wij riepen gister een meisjes en jongensnaam die we beiden leuk vinden ik zei niet verder denken haha we zullen zien of dat het word of niet

werken ja ik vind het zwaar zit in de zorg en ben net van korte diensten thuiszorg overgestapt naar veel hele diensten in een instelling toch pittiger maar vind het ook leuker en hoef minder dagen ben oproep dus dat scheelt

ook werk ik met een gehandicapt kindje van 3 daar heb ik enkele diensten vast

kraamzorg organisatie al gekozen hoefde nog niks over uren te zeggen

vanavond naar mijn schoonouders en morgen mijn ouders mijn vader is morgen ook jarig en heb een kaart met kleinkind op komst hihi

Hallo allemaal!

Gisterenavond mochten we voor de intake naar de verloskundige en ze zou meteen een echo maken. Het was een leuk weerzien met de verloskundige, het was al weer bijna 6 jaar geleden. En mijn fysiotherapeute die ik had ivm bekkeninstabiliteit kwam ook toevallig langs, dus het was vooral erg gezellig :D .

Toen ik binnen kwam mocht ik meteen gaan liggen. Al snel kwam ons wormpje van 1,6 cm in beeld. Het hartje klopte ook! Ik was reuze blij. De meting kwam uit op 8w en 3d en ik was gisteren precies 8w volgens mijn telling. Omdat mijn verloskundige geen officiële echoscopiste is telt deze echo niet. De echte telling komt pas bij de termijnecho. Er was tijdens mijn afspraak een bevalling bezig waar de verloskundige eigenlijk naar toe moest, dus de intake ging niet door. Even kort besproken dat ik geen test wil wat betreft afwijkingen. En toen afgesproken dat ik de volgende week terug kom voor de intake, en dan zou ze nog een keer even naar de kleine kijken. En de week daarna de termijnecho op een andere locatie. Dus 3 weken echo's achter elkaar (y) .

Wat betreft de namen. Ik heb wel namen, mijn man heeft wel namen maar we hebben nog niet echt overleg gevoerd. We hebben wel besloten de kinderen te betrekken bij belangrijke beslissingen. Dus ook zij zullen zich mogen bemoeien met de naam.

Nu eerst proberen van die misselijkheid af te komen. Bah wat verschrikkelijk vervelend. Ieder geurtje zorgt ervoor dat mijn maag omdraait, mijn hoofd kan ieder moment ontploffen en zitten op de bank gaat niet.... dan val ik in slaap HAHA.

Kraamzorg daar twijfel ik nog over. Ik speel met de gedacht om helemaal geen kraamzorg te willen, of alleen de eerste 2-3 dagen maar een paar uurtjes.

Fijne dag iedereen!

Liefs

Hallo iedereen,

Lieve Daan wat een verdrietig nieuws... Ik wens jullie heel veel sterkte.

Hier is het erg druk, lange dagen op het werk en erg moe. Veel last van mn darmen en soms nog misselijk maar dat verdwijnt al aardig naar de achter grond. Verder ben ik om 5 uur smorgens wakker en slaap ik niet meer. Echt heel handig is dat niet... Maar ook dat gaat vanzelf vast wel over.

Volgende week de termijn echo in de morgen en savonds het tweede gesprek bij de verloskundige. Ik ben zo benieuwd hoe onze uk groeit en of het allemaal nog goed gaat daar binnen. Spannend is het ook weer, ik merk dat ik er veel mee bezig ben en dat de dagen voorbij kruipen tot het volgende week woensdag is. Volgens mijn eigen berekening ben ik dan 11 en een halve week... Ben benieuwd wat de echo zegt!

Fijn nieuws allemaal! :) lijkt alsof jullie echt veel echo's hebben gehad. Ik ben nu 10,5 w en heb er 1 gehad. Volgende is 30/11. Klopt dit?

Hallo allemaal,

ook ik heb me maar eens aangemeld voor het forum :)

Ik ben zwanger van ons eerste kindje, en volgens mijn berekening 9 weken en 2 dagen in verwachting. 13 juni is zoals het lijkt de uitgerekende datum.

Leuk om te lezen wat jullie bezighoudt, welke kwaaltjes er zijn, wanneer naar de vk, enz. enz.

Zelf moet ik morgenmiddag voor het eerst naar de verloskundige, heb het gevoel dat dit best laat is. Maar ze zeiden dat ze pas vanaf 9 wk en 3 dgn afspraak maken, zodat je direct een echo kunt krijgen. Dus ook wel weer leuk, maar vooral heel ontzettend spannend!!

Groetjes Salo

Ik ben vandaag ook naar de vk geweest. Was zo ontzettend zenuwachtig... Ik dacht steeds "ik heb al 2 gezonde kinderen, ik heb al zoveel geluk... Misschien zal het nu niet goed zijn".

Nu ben ik blij te vertellen dat we een heel goed kloppend hartje hebben gezien, genoeg ruimte voor de groei van de hersenen en al een beginnende ruggengraat. Zelf de armpjes al zien bewegen! Voor de 3e keer helemaal -in love-!!! Na meting bleek dat ik zelfs 6 dagen eerder uitgerekend ben, namelijk 19 juni.

4 december a.s. de volgende echo 😊

Terug
Bovenaan