Zwanger en uitgerekend in juni!

hallootjes,

Wat ontzettend fijn om te lezen dat bij sommige onder ons de misselijkheid afneemt. Het geeft me weer hoop. Ik ben echt al een aantal weken de hele dag door misselijk, het lijkt op wagenziek. Dus misselijk, hoofdpijn en duizelig. Geurtjes zijn echt verschrikkelijk, het lijken er ook steeds meer te worden waar ik niet tegen kan. Maar er gaat een einde aan komen!!

Voor zover ik nu weet is de uitgerekende datum 21 juni, echter was ik op de eerste echo 3 dagen verder. Maar dat was niet officieel, ik hou dus nog vast aan de 21e.

Hoi iedereen,

Ik heb ook soms enorme trek in iets, maar na een paar hapjes ben ik er ook weer klaar mee. Mijn smaak is echt zo veranderd. Dronk eerst veel thee zonder suiker en water. Nu helemaal niet meer, krijg geen water meer weg zonder limonade oid erdoor. Ik heb ineens zo'n zin in zure haring of een rolmops. Wist niet of dit mocht, heb het opgezocht en zwangere vrouwen mogen dit eten. Door het zuur heeft de listeria bacterie geen kans. Dus ik eet straks lekker een zure haring.

Mijn partner denkt dat het een jongentje wordt, maar volgens mij heeft dat gewoon stiekem zijn voorkeur😉.

@karpediem ik neem al weken alleen nog maar brood met kipfile mee naar het werk.

Vandaag precies 11 weken zwanger, nog 1 week en dan alweer die "magische" grens voorbij (op 23/11, de dag dat mijn dochter jarig is). Vandaag over 2 weken, op 30 november de echo voor de combinatietest. Denk dat we het daarna echt aan iedereen bekend gaan maken.

liefs Lara

Mijn partner wil wel weten wat het wordt ik eigenlijk niet. Maar misschien ga ik nog wel mee overstag. Eigenlijk voel ik mezelf wel schuldig naar mijn kindje toe, in wat voor wereld zet ik hem/haar op. Mijn broer en zijn vrouw hebben daarom de keuze gemaakt om niet aan kindjes te beginnen. Is ook wel wat voor te zeggen.

Helaas weet echt nog steeds niemand het en baal ik daar ontzettend van. Ik wil het vertellen maar mijn vriend is alleen maar bang voor de reacties. Omdat we nog maar zo kort samen zijn. Kan ook niet echt peilen of die er nou wel of niet blij mee is. Ik in ieder geval wel. Is van de 3 echo's ook maar 1 x mee gegaan, en dan een hele luchtige reactie, Dus ik weet het zo net nog niet.

wij willen het ook graag weten, idd alleen al voor het kamertje en de kleertjes.. Moeten hier nog een hele verbouwing ondergaan. Dakkapel op het huis, en daar moet dus een kamer voor de oudste komen.. Jongste naar kamer van de oudste en de baby op t kleinste kamertje! Nog ff bezig dus.. 
@lucky mommie lijkt me best lastig dan in jouw positie, als je niet weet of je vriend er wel blij mee is.. Praten jullie er veel over?

En vreselijk idd in Parijs.. Wat moet dat idd met onze kinderen en hun kinderen..

Net in het ziekenhuis geweest voor het bloedonderzoek. Niets spannend. Omdat ik nog niet heel goed ben in grote maaltijden eten was ik na het afgeven van het bloed een beetje dizzy. Dus even wat eten in de centrale hal.

Toevallig kwamen er twee echt heel erg puffende vrouwen binnen en mocht en 1 vrouw met een pasgeboren baby naar huis.

Bizar dat wij er over een paar maandjes zo bij zitten...... Nog steeds een gek idee. Maar ook een beetje jaloers dat die dames al zo ver waren.....

Veel liefs Felice

@lucky mama to be, hoop dat hij bij draait. Het is zo iets moois om samen te delen en er samen naar toe te leven. Misschien vindt hij wel spannend en moet hij nog wennen? Hebben jullie er al over gepraat?

@liesjj8, hier is mijn partner ook druk bezig. 2 jaar geleden hebben we dit huis gekocht en waren nog wel wat zaken wat we aan wouden pakken, we willen het allemaal klaar hebben voordat de kleine er is. Keuken hebben we net uitgebreid en is gelukkig al wel klaar. Onze loge /rommel kamer wordt de babykamer, van het weekend was hij al bezig om die op te ruimen en het bed er uit te halen, zonnebank gaat eruit. En eigenlijk willen we ook nog een douchecabine plaatsen. Het liefst hebben we natuurlijk alles op orde voordat de baby komt.

@Felice, ik was daarna ook duizelig. Mocht nog even blijven liggen. Waren het er bij jou ook 5 buisjes?

liefs Lara

@liesjj8 Hier ook een verbouwing tijdens het zwanger zijn. We hebben afgelopen april een groot huis gekocht waar nog heel veel aan moest gebeuren. We hebben sinds de zomer een nieuwe voorgevel en daarmee ook een woonkamer. Deze is gestuukt en de vloer ligt er in. Het verven van de muren moet nog, maar daar heb ik nu even geen energie voor. De eetkamer is klaar, en de keuken blijft nog even zoals hij was. Boven zijn de kinderkamers klaar, en ook de werkkamer is klaar. Onze slaapkamer is nu aan de beurt omdat de oudste naar zolder gaat, moet er een vaste trap komen. Een deel van onze slaapkamer wordt nu overloop en daar komt de trap. Gelukkig slaap ik met mijn ogen dicht :) De rommel zie ik niet.

Mijn man vind het moeilijk dat het huis niet klaar is als er straks mensen door het huis lopen omdat de baby er is. Ik ben daar makkelijker in. Ik leef zoals ik het goed vind, niet zoals anderen het vinden.

@Lucky Mommy Wat een vervelend gevoel wat je ervaart. Probeer met je vriend te praten. Door alle hormonen in je lijf kan je gevoel je op dit moment best in de steek laten, het maakt je misschien onzekerder dan normaal. Verder kunnen mannen ook echt heel anders in zaken staan. Het is natuurlijk voor jullie allebei schrikken geweest dat jullie nu al samen een kindje verwachten, en allebei gaan jullie daar op een eigen manier mee om. Weet je, mijn man ging ook nooit mee naar echo's en verloskundige bezoekjes, en zelfs de bevalling zou hij liever aan zich voorbij hebben laten gaan. Hij zei altijd 'als het kindje er is dan hou ik toch ervan en kan ik niet meer zonder, maar nu heb ik er nog niets mee.' En zo is het ook. Ik kan me goed voorstellen dat wij door onze prachtige hormonen en de veranderingen van ons lijf al direct helemaal in de zwangerschap zitten. Mannen staan toch maar een beetje van de zijlijn te kijken...  En ook al zegt hij dat deze zwangerschap anders voelt, vanavond ga ik alleen naar de tweede echo. Doordat ik weet hoe hij er in staat, weet ik dat het goed is, en heb ik er helemaal geen onzekere gevoelens door.

Ik zit hier ook aan de ranja, iets wat ik eigenlijk alleen 's zomers drink. Grappig dat meer vrouwen dat hebben. Vandaag ben ik voor het eerst niet zo heel misselijk. Ik ben misselijkvrij naar de winkel geweest. Opzoek naar schoencadeautjes! En in de winkel besefte ik me dat ik volgend jaar een schoentje meer heb bij de openhaard! Een heerlijk geluksmomentje...

Fijne dag iedereen! En Geniet!!!

Terug
Bovenaan