zwanger en uitgerekend in september 2016

Wat fijn om te kunnen delen he :).

Ik vind het een lastige fase; pas na de echo ( 12 feb) willen we gaan vertellen in onze omgeving dat we zwanger zijn. Dus dat geheim houden...haha niet mijn sterkste kant! Hoe snel waren jullie?

En slapen.. ben zo onwijs moe maar toch ook heel helder! Ik val slecht in slaap ( soms pas tegen 3) en ben altijd 6:00 uur wakker! Piekeren? Zo onverwachts, zo nieuw maar zo blij!

Hoi siena30, het is inderdaad een lastige fase! Ik kan ook moeilijk mijn mond houden! Tegen onze familie hebben we het gezegd gelijk na de test! Omdat we zo vreselijk blij waren! En die houden verlopig hun mond natuurlijk. Vreselijk dat je zo slecht slaap! Ik hoop het voor je dat dat over gaat!

Geniet van je zwangerschap...

groetjes Ilona

Als eerste Gefeliciteerd iedereen!

5 dagen geleden positieve test! Morgen eigelijk pas mijn 'menstruatiedag' maar ben hartstikke zwanger en zo voel ik me ook, zoooo moeee, blegh. Maar wel erg blij! Via Internet ff uitgezocht, 5 september uitgerekend, kan niet wachten tot ik naar m'n gyneacoloog kan :)

Ik begrijp nu heel goed dat mensen het snel vertellen! "Vroeger" dacht ik altijd.. pff nu al vertellen terwijl je pas zwanger bent ;). Heel veel dingen vallen en staan met je planning,  nu ook op het werk met zomervakantie roosteren etc.

Nog even volhouden :)

Gaan je darmen al beter Ilona? Ik drink nu 2 glazen laxo per dag, helpt redelijk.

Succes allen weer x

Oh wat leuk dat we gelijk lopen, Eef4 en Tammy! Ik ben wel heel erg benieuwd hoe dat uiteindelijk gaat bij de echo. Heb begrepen dat zij dan echt gaan bepalen hoe lang je zwanger bent. Iemand enig idee adhv wat zij dat bepalen. Bijv. innesteling, ovulatie of iets dergelijks?

Herkenbaar, IlonaB. Ik weet alleen niet of dat ook echt bandenpijn is? Heb gelezen dat dat pas echt komt bij week 20.

gebruiker464797, ik heb na 8 weken al een afspraak. Wellicht is dat afhankelijk van de praktijk?

Hebben jullie al boek over zwangerschap aangeschaft? Ik ben wel een beetje aan het zoeken wat een goed boek is. Eigenlijk twee; een informatief en een vrouwelijke Help Ik Heb Mijn Vrouw Zwanger Gemaakt. Iemand tips?

Oh, ik heb het eea opgezocht. Blijkbaar is de termijnecho pas tussen de 10-12 weken. Wegens medische redenen kan de verloskundige besluiten eerder een echo in te plannen. Maar goed, mij hebben ze wel al voor 8 weken ingepland terwijl er geen sprake is van een medische reden.

Nog even een vraagje:

Wie begint al een buikje te krijgen? Mijn buik lijkt wel enorm opgezwollen.. en daarboven dan mijn borsten die al zeker een cup groter zijn.. Voel mij een beetje groot worden haha.

Ik heb met 9 weken een echo. ( nog 2 weken :) )

Hee allemaal, wat leuk om na een tijdje afwezig te zijn geweest zoveel nieuwe namen te zien. Gefeliciteerd allemaal!

Ik heb zelf een nogal roerige paar dagen achter de rug. Mijn vader heeft dit weekend een hartinfarct gehad, maar is nu gelukkig weer stabiel. Wel schrikken geweest en dan zitten mijn emoties al wat hoger door de hormonen. Verder voel ik me fantastisch, ben enorm aan het genieten van het feit dat ik en een paar mensen die dicht bij staan weten dat er weer een kleintje aan komt. Daarnaast gisteren gehoord dat mijn eerste tantezegger, verwacht in juli, een jongetje is! Mega trots.

Ik heb ook al echt een buik, vooral darmen denk ik, en dat met vijf weken zwanger. Maar dat was bij de eerste ook zo. Nog 2 en halve week en dan de eerste echo. Deze is met acht weken ivm een eerder miskraam. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik met negen weken een echo. Maar dit verschilt enorm per praktijk. Spannend, ik heb er veel zin in. Daarna kan het winkelen en echte genieten beginnen :)

Bandenpijn kan wel al eerder in de zwangerschap. Zelf wil ik wel eens een pijnlijke scheut voelen tijdens het niezen, of inderdaad bij het te snel omdraaien in bed.

Liefs Amanda

Terug
Bovenaan