zwanger en uitgerekend in september 2016

Hi allemaal,

Bij mij werkte de site niet helemaal dus moest lang wachten voor ik kon reageren.

Fijn dat de echo's goed zijn van iedereen! Ik snap dat het even spannend is Monique. Hebben ze het je goed kunnen uitleggen?
Wat ik me realiseer en waar de verloskundige bij mij op hamerde, is dat een 'verhoogde' kans alsnog zooo ontzettend klein is.
Wat ons wel heeft doen besluiten om voor de combinatietest te gaan is dat je altijd voor een NIPT kan gaan (Non Invasieve Prenatale Test), waardoor je dus geen vruchtwaterpunctie hoeft te ondergaan. Maar al dat testen brengt wel wat spanning met zich mee he?
Laat maar weten hoe het is gegaan Monique!
Dat klinkt wel pittig, Eef4! Gelukkig voel je je wel goed, op vermoeidheid na!
Ik ben zo veel misselijk geweest dat ik medicatie heb gekregen van de huisarts, maar de verloskundige is hier fel op tegen. Die zegt veel lichamelijke rust en slapen. Zij heeft nog liever dat ik voor een ziekmelding ga dan voor medicatie. Maar af en toe mag ik het wel innemen waardoor ik af en toe wel kan werken.

Hi Allemaal,

Wat erg om te lezen Monique, wat lijkt me dit een spannende periode voor jullie. Hou je ons op de hoogte? Ik zal voor jullie duimen dat het goed uitpakt! Ik kan mij goed voorstellen dat het juist voor de papa to be extra spannend is. Ze hebben al zo weinig controle over de zwangerschap.

Bij mij gaat alles gelukkig volgens het boekje, mijn ogen niet open kunnen houden vanaf het moment dat ik wakker ben sochtends. Beroerd alsof ik gisteren iets te diep in het glaasje heb gekeken, maar dit de hele dag. En grote, opgespannen borsten. Heel veel moeten plassen en daardoor heel veel dorst. Daarnaast zie ik regelmatig dat mijn hele benen blauw zijn?! Herkent iemand dit? Dit is weer een nieuw ding voor mij.

Afgelopen woensdag hebben we onze tweede echo gehad en is de verwachtte datum gezet op 30 september. Vandaag 9 wk onderweg dus. Onze dochter was mee naar de vk, sindsdien loopt ze trots als een pauw met dr eigen echo foto rond om iedereen haar zusje te laten zien. Dat wil ze namelijk graag ;-)

Hoe gaat het met de andere dames?

Lieve groet, Amanda

<p style="text-align: left;">Hallootjesss!</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;">Daar ben ik weer. Leuk om de verhalen te lezen van iedereen.</p>
<p style="text-align: left;">Mij duurt het wachten om ons kleintje weer te zien nu wel erg lang!!!</p>
<p style="text-align: left;">Het liefst wil ik even in mijn buik kunnen kijken hoe het daar allemaal gaat. Veel symtomen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en dat maakt me zoooo onzeker. Ik zou nu 9,4 weken zwanger zijn en heb het idee dat ik juist nu de kwaaltjes op zijn meest zou moeten voelen.</p>
<p style="text-align: left;">Hoe zit dat bij jullie?</p>
<p style="text-align: left;">Fijn weekend allemaal!</p>

Vandaag de 12 weken echo gehad....wat was dat bijzonder.....zo bewegelijk al je zag al echt een mensje.....armen en benen in de lucht het lag lekker op zn zij

Hallo Tammy,

Ik snap heel goed je gevoel. Ik ben nu ook 9 weken en 5 dagen onderweg. Bij mij word de misselijkheid ook minder, maar dat had ik bij de zwangerschap van mijn dochter ook. Het kan gewoon zomaar zo zijn dat jij de hormonen piek al hebt gehad.. Tussen de 8 en 10 weken is deze geloof ik. Heb je al een echo gehad? Zelf heb ik nu al twee keer even mogen spieken en mede daardoor ben ik nu niet ongerust. Maar je gedachte gang is heel logisch denk ik. Wat vindt de rest hiervan?

Nv, wat super leuk. Het blijft een speciaal moment als je zo de eerste aanblik ziet van je eigen creatie! Ik heb zelf vanmorgen de 20 weken echo van mijn zus bij mogen wonen en dit was minstens zo speciaal als van mijzelf. Ik blijf mij verwonderen over het compleet zijn van zo'n wezentje...

Ik voel me verder erg goed. Ik krijg weer iets meer energie ook al slaap ik nog steeds als een blok zodra ik liggen ga. Dinsdag de 15e mag ik voor de twaalf weken echo en kan er niet op wachten om het daarna van de daken te schreeuwen!

Fijne dag allemaal..

Liefs Amanda

Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels ook mn echo gehad en het kloppende hartje en bewegende kindje gezien! Heel bijzonder! Toen was is 9 weken en 4 dagen.

Toch een week later uitgerekend dan de eerste schatting, nu 17 september. En morgen alweer 12 weken zwanger! Is dan al het moment om het iedereen te vertellen? Ik heb pas eind maart weer een afspraak bij de verloskundige. Ik vertel het eerst nog mijn vriendinnen en collega's de komende maand.

Ik ben zo benieuwd of het een meisje of jongen wordt! Hebben jullie dat ook? Of maakt jullie dat niet uit? Bij wie is het al duidelijk een buik te zien? Of is het normaal dat je er nog niets van ziet?

Liefs Lilly

Ik ben ook 12 weken zwanger afgelopen maandag de termijn echo gehad......ik heb het deze week aan iedereen verteld die er nog niets van af wisten.....

Ik heb nog geen buikje ik viel vorige week allemaal nog af.....nu was er 1 kilootje bij dus is nog niets.......bij 9 weken al bewegelijk kindje gezien das bijzonder op de echo van 8 weken bij mij kon ik nog niet echt wijs worden wat het was hahaha..

Wij willen wel weten wat het word....maar het maak niet uit wat het word als het maar gezond is....we willen het weten vanwege hèt kopen van de spullen......en de kleertjes alles is zo neutraal en dat vind ik ook niet zo leuk....

Hi allemaal!

Allereerst even vragen hoe het met Monique is. Heb je al meer duidelijkheid gekregen? Ik hoop zo op goed nieuws voor je!

Ben je al een beetje gerustgesteld Tammy? De piek is volgens mij echt rond 9 weken. Bij mij was het ook even helemaal weg, nu bij 10,5 week weer ietsjes meer. Hopelijk heb je snel weer een echo :)

Hier waren de echo's goed. Bijzonder om mee te maken. Vooral om te zien dat onze baby (foetus) al zo bewegelijk is.

Ja, wat betreft de zwangerschapsbuik... Rond 9 weken merkte ik al helemaal bij mijn onderbuik dat het harder en dikker wordt. Maar er groeit nu ook echt wat meer vet rond mijn navel! Echt een raar bolletje. Ik heb een gezond gewicht (bmi is 20), maar heb nooit een hele strakke buik gehad. En dat wordt dus nu steeds erger terwijl ik niet veel ben aangekomen. Hopelijk hoort dat en trekt dat nog weg? Ik ben benieuwd :p

Terug
Bovenaan