zwanger willen worden maar nog geen baan...

Hoi!
Ben net terug van vakantie, dus vandaar een late reactie op dit forum. Ik heb ook nog niet alles kunnen nalezen, heb dus nu alleen het allereerste forumtopic gelezen en weet dus niet wat er tot nu toe allemaal gezegd is!

Ik zit in een soortgelijk schuitje met als grootste verschil dat ik inmiddels al zwanger ben. Ik zit nu zonder werk en heb een HBO opleiding gedaan. Ik ken je 'probleem' en ook wij hebben voor de keuze gestaan. Na mijn opleiding heb ik drie jaar gewerkt in drie verschillende banen, die wel bij mijn opleiding aansloten. Maar telkens tijdelijke contracten. Het liefst had ik ook eerst een vaste baan gehad voor we aan kinderen zouden beginnen, maar zoals je ziet zegt afstuderen totaal niets over baangarantie. Sterker nog mensen met een lagere opleiding vinden eerder een vaste baan dan met een hoge opleiding. Als jullie echt denken dat jullie toe zijn aan een gezinnetje moet je er gewoon helemaal voor gaan. Het kan nog wel jaren duren voor je een vaste baan hebt en carriere maken kan ook gewoon met een kind. Ik weet dat niet iedereen in je omgeving je keuze 'verstandig' vind en dat er gezegd zal worden: dat is ook zonde van je opleding, maar daar moet je lak aan hebben. Je hebt die studie niet alleen maar gedaan voor het maken van carriere, maar ook voor je zelfontwikkeling.
Ik ben nu vier maanden zwanger en zit nu 3 maanden zonder werk. Ik kreeg dus op het moment dat ik zwanger werd te horen dat mijn contract niet verlengd zou worden. Ik had dit wel al enigszins aan zien komen, maar onze kinderwens is gewoon groter dan een carriere voor mij. Ik blijf overigens wel gewoon solliciteren, want wil graag een aantal dagen per week blijven werken in mijn vakgebied. Of ik nu ik zwanger ban wordt aangenomen zien we dan wel weer. Als een bedrijf je niet aanneemt omdat je zwanger bent zijn ze in overtreding. Probleem is alleen dat ze dan wel een andere reden zullen verzinnen, maar blijf zelfverzekerd en blijf geloven dat alles goed komt. Ik heb overigens morgen weer een sollicitatiegesprek en zal dan dus ook zeggen dat ik zwanger ben (op het eind van het gesprek), ik moet dan maar afwachten of ze me willen aannemen. Zo niet, dan komt het bij een volgende sollicitatie wel weer. Misschien lukt het pas weer na mijn bevalling om een baan te vinden, maar het zij dan zo. Kan ik wel voluit genieten van de zwangerschap en op mijn gemak de kinderkamer in richten enzo! Alles heeft zo zijn voor en nadelen!

altijd lastig als er bekenden rond zwerven.. he willemijn!
Toen ik zwanger wilde worden van de eerste kwam ik er ook verschillende tegen.. daardoor mezelf toch weer wat van het forum teruggetrokken.. tja wilde toch dat niemand wist dat we er mee bezig waren.. maar als ik dan merk waar ik de andere op herkende!! op 1 berichtje.. (waren dan ook wel overduidelijk met wat ze schreven hahahaha)

Ikke! goed hoor dat je toch zo goed bezig bent met je scriptie!

Hoi Bambi! succes met de laatste loodjes meid  Het valt ook niet mee met dit weer!
Nog ff volhouden.. en van dat getrappel in je buik genieten.. dat ga je nog heel erg missen.

Hallo Bolle! succes met je sollicitatie! ik hoop dat je toch wat leuks vind! en je hebt helemaal gelijk! dat hadden we met zijn alle "Ikke' ook al wijsgemaakt. Ondertussen is dit gewoon een theekransje geworden met van alles en nog wat erop! zwangeren .. zwanger worders.. en nog heel even wachters!! hahaha.

Hier alles goed.. lekker van het mooie weer aan het genieten! de kleine man ligt al lekker 2 uur te slapen.. hoop dat ie het nog even uithoudt.. Heeft ook lekker buiten gespeeld in zijn blote kont!  hahaha  met het badje..
nou ga weer wat doen!

liefs Jazzie

Ha Jazzie, het ging wel goed hoor. Een boel vragen en een interne echo. Na de vakantie van het ziekenhuis (een maand) en bij het begin van een nieuwe cyclus een boel onderzoeken voor de boeg. Echo's om de cyclus te volgen, bloedprikken, samenlevingstest (dat zaad en ei wel bij elkaar kunnen komen en niet dat zaad al door slijmvlies doodgaat)  en manlief mag z'n ding in een potje inleveren. Dat is het heel kort. Heel spannend allemaal. Blijkbaar vond de arts m'n cyclus nog wel regelmatig, dus dat was een opluchting, hoewel ze die variatie in de tweede helft wel een beetje vreemd vond. Verder de tip om het "los" te laten, die had ik al vaker gehoord, maar vind ik nog wel heel moeilijk. Hoe ik dat nou moet doen is me een compleet raadsel. Niet meer op forum? Niet meer temperaturen? Ik vind het niet zo'n belasting eerlijk gezegd. Als iemand tips heeft??

Groetjes, Esk

Hoi Esk,

Fijn om te horen dat het goed is gegaan. Dus over een maandje beginnen alle onderzoeken. Jeetje wat een hoop dingen. Maar misschien wel een fijn gevoel dat er nu wat gaat gebeuren? Tja, en dat van je afzetten. Daar kan ik je helaas geen advies in geven. Vind het zelf al moeilijk ergens anders aan te denken en dan zijn wij nog niet eens begonnen! Mocht je iig minder vaak hier zijn, dan begrijpen we dat natuurlijk. Je moet zoiets toch op je eigen manier doen. Hoe is je man eronder?

Hier alles oke. Lekker aan het genieten van de zon en af en toe wat doen. Zo vaak is het geen 30 graden, dus het er maar even van nemen dacht ik zo.

Liefs, ikke

Hoi Bolle!

Ik vergeet helemaal te reageren op je bericht. Fijn om te lezen hoe jij erover denkt. Ik ben ook helemaal blij met onze beslissing. We gaan gewoon wel kijken hoe het loopt. Als ik afstudeer en ik ben gelijk zwanger, dan ga ik toch solliciteren. Vind ik niks, dan maar even niet, ga ik heerlijk genieten van de zwangerschap. Mocht het allemaal nog even duren en ik vind een baan, is dat natuurlijk mooi meegenomen. Natuurlijk kans dat m'n contract daar niet verlengd wordt als ik zwanger wordt. Maar goed, er zijn ergere dingen denk ik dan. Dan solliciteer ik daarna wel verder. Merk dat ik er steeds makkelijker over ben gaan denken. Ben ook super blij met alle reacties hier op het forum. Dat helpt me echt wel! Jij iig heel veel succes met je sollicitatie. Laat je weten hoe het gegaan is?

Liefs, ikke

hoi dames,

vandaag weer op controle bij de gyn, en ben mega zenuwappig. voel me best rot en ben soms bang dat ze me daar houden. heb een beroerde nacht gehad alweer en veel last van de hiite.

als ik gewoon naar huis mag dan hou ik jullie uiteraard op de hoogte.
geniet allemaal van het mooie weer, ik niet hahaha

xx bambi

Hoi Bambi,

Heb echt met je te doen!! Als ze je daar willen houden, is er vast een goede reden voor en ben je in goede handen. Maar kan me voorstellen dat dat niet is wat je wilt. Heel veel succes iig!! Zal aan je denken.

Liefs, ikke

Terug
Bovenaan