Hoi Meiden,
Ik zou nog even laten weten hoe mijn sollicitatiegesprek was gegaan. Nou blijkbaar goed, want ik mag naar de tweede ronde! Ik heb het wel verteld dat ik zwanger ben, vond dat zo moeilijk om te vertellen dat ik een beetje tranen in mijn ogen kreeg, zo erg die hormonen! Schaamde me dood. Maar ze reagereerden heel goed.
Het enige is dat ik zelf nu op dit moment heel erg twijfel. Het is een baan voor 36 uur. Ik had gehoopt dat daar iets meer flexibiliteit in zou zitten en heb in de eerste ronde dus ook gevraagd of 32 uur mogelijk was. Dat is eigenlijk ook al meer dan ik wil werken, het liefst wil ik 24 uur, maar dat leek me een te groot verschil. Nu is me alleen verteld dat minder dan 36 uur echt niet kan. Ik zou wel 4 x 9 kunnen werken, maar ik weet gewoon echt niet of ik dat wel wil met een kleine straks. Mijn man is ook 60 uur per week weg voor zijn werk. Door reistijd en vaak overwerk. Hij kan ook echt niet minder dan 40 uur gaan werken, want hij heeft net een vaste baan en verdient gewoon veel meer dan mij.
De baan zelf lijkt me wel erg leuk, dus ik zit nu heel erg in dubio wat ik moet doen. Tot nu toe heb ik via voicemail te horen gekregen dat ik door ben naar ronde 2 en via mail heb ik de nieuwe afspraak ontvangen. Ik heb dus nog niemand kunnen spreken. Zal ik as maandag toch een keer bellen om te vragen of ze echt alleen maar aan de 36 uur vast willen houden? Ik denk namelijk dat ik het dan gewoon moet laten schieten, want dat vind ik echt te veel. Je zou zeggen het scheelt maar vier uur met 36 uur, maar het is dus al meer dan wat ik eigenlijk zou willen. Oh wat maak ik het mezelf weer lastig. En ik kan nu natuurlijk echt geen stress gebruiken!
Misschien hebben jullie raad?
Groetjes,
Bolle