Weer even bijlezen hoor! Ik verwacht mijn eisprong in het volgende weekend, dus ik zit nu gevoelsmatig in een soort niemandsland

het lukt me dan ook vrij aardig om even niet zo veel met zwanger worden bezig te zijn. Dat voelt wel fijner dan hoe ik het wachtbankje ervaren heb. Ik heb ook besloten om geen ovulatietesten te doen deze keer in de hoop er minder mee bezig te zijn. Het kan een paar dagen schelen, maar dan nog weet ik wel de juiste dagen te vinden waarop we het gezellig moeten maken. Wij gaan dan straks enigszins gelijk op Lewis!
Heel fijn dat je je piek toch later in de week hebt weten te vinden swlk! Geen verloren ronde gelukkig. Is je man er weer een beetje bovenop? Ik ga heel hard met jou en mama poekie mee duimen. Hopelijk gaat het wachtbankje snel voorbij én zijn er in de komende twee weken 2 positieve testen. Mama poekie, je bent niet de enige hoor met weinig geduld haha. Ik denk dat wij allemaal precies weten hoe je je voelt. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar corona helpt hier ook niet bepaald. Te weinig afleiding in prive leven en door het continu thuiswerken ook nog eens onder werktijd te veel tijd om mijn gedachten af te laten dwalen.
Over die buikpijn, ik had het het eerste jaar na mijn bevalling juist andersom. Voor mijn bevalling extreem pijnlijke menstruaties (maar voelde mijn eisprong dan weer niet) en na de bevalling totaal geen pijnklachten meer. Totdat ik afgelopen voorjaar ineens een paar maanden mijn hele cyclus door buikpijn had, met soms ook bloedverlies tussendoor. Zelfs nog uitstrijkje laten maken voor de zekerheid. En na een paar maanden was dat ook weer over en had ik mijn ouderwets pijnlijke menstruaties weer terug, plus pijnlijke eisprong.
En libido, dat word bij mij zeker minder na de eisprong. De week voordat mijn ei gaat springen voel ik me net een puber haha, dan zie ik ineens overal knappe mannen en vind ik mijn wederhelft ook razend knap. En daarna zakt het als een plumpudding in elkaar. Het libido van mijn man is niet denderend, dus vaak komt het erop neer dat er dan tot na mijn menstruatie geen actie meer is. Afgelopen maand had ik tijdens de eisprong niet eens zin, omdat er ineens focus lag op het zwanger worden. De daad was echt een beetje een technische exercitie.