Zwanger worden 2e kindje 2021

Hey maankindje!

met mij gaat het goed in de zin van het wachtbankje. kan er niks van zeggen deze keer, wil mezelf ook niet gek maken met vage klachten. voel natuurlijk wel hier en daar wat. maarja zoals we weten kan ons lichaam ons ook voor de gek houden.
heb donderdagnacht echt wat gekke steken gehad links in mijn buik, en nu nog steeds een gek gevoel alleen links in mijn buik. vrijdagavond had ik hoofdpijn en voelde me wat misselijk. maar dat was het. voel me verder gewoon goed. dus ik ga gewoon ervan uit dat er niks is.. althans dat probeer ik ? ik zou het weekend eventueel kunnen testen.. dus geduld.

verder gaat mijn bechterew niet goed nee..
ik wilde het allemaal proberen zonder medicijnen te nemen.. maar het lukt niet. lig nu echt even in de kreukels..dus heb toch maar gister mijn spuit gezet. volgens de reumatoloog kan het geen kwaad ,maarja zit tussen mn oren he dat het beter zou zijn zonder. maar het lukt gewoon niet nu. maar helaas is er niemand op het forum om ervaringen te delen. maar is niet erg.. komt vast goed.

oh nee dat lijkt me ook geen optie nee bij je schoonouders op zolder hahah.. hoop voor je dat je je eisprong dan al hebt gehad ?
grote verbouwing plannen?

Haha maankindje, ik moest even lachen om jouw reactie over klussen bij je schoonouders! Ik heb mijn man leren kennen toen hij nog thuis woonde, 28 was hij. Was makkelijk met zijn studie, geen geld hoeven lenen enzo. Maargoed, het was best wel akward op die leeftijd om dat bij je vriend te gaan slapen, en we hebben daar dus wel seks gehad. Ik hoop maar dat zijn moeder dat nooit gehoord heeft haha! Ik snap wel hoe dat voelt ja. Ik ga duimen dat je eisprong eerder komt. 

Poekie, blijft spannend dus. Mijn duimen draaien door. 
Jammer dat de test zonder medicijnen niet gelukt is zeg. Ik snap wel dat je het liever zonder doet. Vertrouw je op het oordeel van de arts? Over dat het geen kwaad kan? Ik bedoel, is er reden om daaraan te twijfelen? 
Hoe lang duurt het voor je medicatie ervoor zorgt dat je je beter gaat voelen weer? Sterkte!

SWLK, hoe is het met jou? 

Hier nog steeds rustig. 
Ik had wel een erg korte menstruatie voor mijn doen. Voel me er een beetje vreemd over. Mijn cycli zijn altijd 32 tot soms wel over de 40 dagen. En deze keer had ik erg vroeg mijn eisprong met niet al teveel klachten, en werd ik na 31 dagen al ongesteld. 
Mijn menstruaties zijn incl nog een paar dagen bruin slijmverlies zo'n 14 dagen. (voor de bevalling 10 a 12, boehoe). En nu is het dag 10 en sinds vrijdag alleen nog maar bruin slijmverlies, vandaag bijna niks. 
Lekker hoor, maar wel vreeeeemd

En wat er dus in mijn hoofd gebeurt: Ik heb tijdens de zwangershap van mijn eerste dochter oorbellen met maansteen van mijn moeder gekregen. Dat was meer een lief bedoeld grapje, en maansteen staat voor het vrouwelijke, de vruchtbaarheid, moederschap etc. 
Dus ik droeg ze tijdens mijn zwangerschap (mijn moeder dichtbij), en dat liep goed af. 
Ik ben ze aan de start van vorige cyclus weer gaan dragen, en ik had een heel soepele cyclus. Nu gaan die oorbellen voorlopig niet meer uit he? Haha
En ik geloof wel in spirituele dingen, maar zoals dit ben ik toch echt te nuchter voor, dacht ik xD

Ik zit ook al lekker aan de multivitaminen voor foliumzuur. 
Heb een testrondje ovulatietesten gedaan, er liggen er meer klaar. 
Ik ben er klaar voor volgende week! Ongeduldig....

Door jullie vraag twijfel ik dus wel ineens aan vaccineren, ga het ook eens vragen aan de arts als ik die weer zie. 

Oh en wat naar dat je last hebt van vaginisme, maankindje. Dat is ongeveer hetzelfde resultaat ja. 
Is het duidelijk bij jou waar het door komt? En waarom het in periodes is?

Wij zijn zelf sowieso niet van vele vrjpartijen per week. Meer het eens in de paar weken type. Daarin sluiten we mooi op elkaar aan. Maar ik mis het wel erg, en hoop dat de oplossing nog komt. Voor nu doe ik metingen bij de bekkenbodemfysio, maar de oefeningen kan ik perfect en heb ook geen andere klachten. De verwachting is dat er niks meer op dat vlak te doen is. 
Eind mei een afspraak in het ziekenhuis weer om te beoordelen of een 2e operatie mogelijk is. 
En de ene gyn (fertiliteitsarts) zegt dus dat ik niet nog eens moet bevallen, maar een keizersnede moet doen. En de andere gyn (behandelend arts) zegt dat ik juist moet bevallen, want dat zou alles veranderen. Dus een 2nd opinion daar wil ik ook wel. Bij de eerste hoorde ik ook over hoe een bevalling je wat ruimer maakt, nou mooi niet dus. 

hey Lewis!

wat een mooi verhaal zeg over je oorbellen.. en weet je, of je nu wel of niet gelooft.. doen wat goed voelt. je weet maar nooit!
maar dat is wel lang toch? een menstruatie van 10 a 14 dagen? hoe komt dit ?
of misschien heb je dat ooit uitgelegd en heb ik dat gemist..
super dat je ovulatie eraan komt, hoop voor jou met de medische molen dat je snel geluk mag proeven!

ik zelf heb wel vertrouwen in mijn arts, daar ligt het zeker niet aan.. het is gewoon de angst van toch reuma medicijnen gebruiken, en zwanger willen worden of zijn.. en dan wil je het als mama zijnde graag zo proberen zonder iets te nemen. maarja dat lukt gewoonweg niet. heb gister de spuit gezet en meestal knap ik later in de week wel op. mijn dagdagelijkse medicijnen neem ik niet. dat word wel wat afgeraden.. en die mis ik ook wel zeker snachts. maar goed we moeten t er voor over hebben! hopelijk tel ik snel aan, want tijdens mijn zwangerschap met alle hormonen had ik veel minder last. dat kwam na de bevalling wel als een bom. maar dan mag ik toch weer aan alle medicijnen.

Zelf denk ik dat mijn vaginisme een reactie van mijn lichaam was op reguliere stress. Dat ik onbewust mijn bekkenbodem aanspande. Ik was 19, wist niet eens van het bestaan van een bekkenbodem. Vervolgens belandt je in een vicieuze cirkel, bang dat seks weer pijn gaat doen en dat doet het vervolgens ook. Met bekkenbodemtherapie werd het beter, maar nog steeds was seks geen pretje. Uiteindelijk ben ik er overheen gegroeid. Toen ik 25 was ging mijn toenmalige relatie uit en bij de start van de volgende had ik geen klachten meer. Zijn gelukkig ook nooit meer teruggekomen.

Die maanstenen, ik ben er heilig van overtuigd dat dat soort zaken een positieve invloed kunnen hebben! Er is nog zoveel in de wereld dat we niet kunnen verklaren. Het klinkt heel positief dat je cyclus nu veel korter en milder lijkt. Hopelijk komt er geen volgende menstruatie, maar anders ben ik heel benieuwd of je weer verschil merkt Lewis.

wat verschrikkelijk als je niet kan genieten van intimiteit zoals je zou willen..
en het grootste geluk dat je dan kan hebben is een partner waar je er dan samen goed mee uitkomt ?

en nog leuke plannen vandaag?

wat een onzekerheid toch he..
vorige week tot aan t weekend best wel buikkrampjes gehad.. donderdagnacht steken, en t weekend wat buikkrampjes. en nu helemaal niks meer.. voel niks.
vorige rondes had ik echt mega buikpijn een week voor nod. onzekerheid toch he... zucht ?
beetje zere borsten als ik m'n bh uit doe. meer ook niet.

nog een vraagje trouwens.. als je je eisprong vroeger hebt, 13e dag dus. komt je menstruatie dan ook eerder? omdat ze schrijven 14 dagen na eisprong. dat zou dan nu vrijdag zijn. dag 26. vorige ronde 29 dagen. ronde daarvoor 24 dagen.
of maakt dat niks uit je als je eisprong vroeger komt dat je dan ook eerder ongesteld zou worden ?

Poekie, mijn lf is niet elke cyclus even lang. Soms 10 dagen soms 12, of 11... Of een keer verrassing 9 dagen :p het scheelt nooit langer dan een paar dagen. 
14 dagen is het gemiddelde, maar alles tussen 7 en 18 is geloof ik normaal. Vanaf 14 dagen is een zwangerschapstest geloof ik wel meer dan 99 procent betrouwbaar. Dus je kan op dag 14 een testje wagen toch??

Het klinkt wel spannend, jouw wachtbankje... ik ben heeeeel benieuwd!

Mijn menstruaties zijn lang ja, altijd al zo geweest. Tenminste, als ik geen pil slik. Nu na de bevalling dus nog ietsjes langer. Hoop dat dat weer bijtrekt. Tijdens vruchtbaarheidsonderzoeken ben ik helemaal binnenstebuiten gekeerd, maar aan mij mankeert niks. Dus ik ga ervan uit dat het gewoon normaal voor mij is. 

Maankind, ik hou je op de hoogte van de effecten van maansteen, of placebo, haha! Ik zeg maansteen. 

Wat fijn dat je over het vaginisme heen gegroeid bent. Misschien past deze relatie je gewoon veel beter. 

Terug
Bovenaan