Met die verbouwing is het misschien ook wel fijn om dit niet ook nog als taak erbij te hebben. En wie weet helpt het loslaten wel heel goed juist??
Ik ga duimen!
Ik heb dat ook wel eens, zo'n cyclus die stieken voorbij gaat noem ik dat, vaak gaat die bij mij dan ook sneller. Raar is dat he? Maar mijn dochter komt voort uit zo'n cyclus. De eisprong woei gewoon symptoomloos voorbij op dag 17, en ik had mazzel dat ik dag 16 al gestart was met testen, anders hadden we 'm gemist. Ik ging er in eerste instantie ook vanuit dat ik niet ongesteld werd omdat ik mn ovulatie fout getest had en dat ie toch gewoon later was. Maar neehoor ik was zwanger.
Ik moet inderdaad naar het ziekenhuis, en een ziekenhuis op een half uur snelweg rijden afstand, omdat die de technologie hebben om zaad uit urine te wassen.
Wij doen IUI in natuurlijke cyclus, omdat met mij niks mis is. Dus ik slik geen hormonen. Ik heb ook geen echo's vooraf nodig om de eirijping te volgen gelukkig. Ik doe elke dag een ovulatietest met tweede ochtend urine, en als het bijna positief is bel ik voor een afspraak de volgende ochtend. Op die manier hoopt de arts de inseminatie een halve tot hele dag voor de eisprong gedaan te hebben. Ben ik wel blij mee, want meestal mag je pas komen als je ovulatietest positief is, en dan de volgende ochtend. Je eisprong is er dan al, en zaadjes moeten de weg nog afleggen. Je eikwaliteit neemt snel af na de eisprong terwijl zaad wel even overleeft. Mijn man heeft niet zo'n groot olympisch team, dus wel fijn dat ze even hebben
De ochtend zelf gaat mijn man vroeg op de ochtend heen voor het deponeren haha! Dan hebben ze een uur of 3 nodig voor het wassen van de zaadjes uit de urine, en dan ga ik geen voor de IUI.
Met onze dochter maakten we er een "gezellig" uitje van. Gingen we tussendoor daar een stuk wandelen, en aten we standaard een taartje in het ziekenhuiscafe. Als het slecht weer was las ik 2 uur een boek daar. Dat is nu wel even anders. We mogen niet samen komen. En al had dat wel gemogen, onze dochter is er nu en die kan niet even een hele ochtend op pad, want die slaapt nog 2 keer. Ben benieuwd hoe ik dit haastige heen en weer rijden ga ervaren. De gezelligheid is er zo wel echt uit. Maarja eyes on the prize!