Zwanger worden 2e kindje 2021

Dat heb ik dus ook SWLK, had de redactie al gemaild. Ze zeiden dat ze op iets nieuws overgestapt zijn. Nu kan ik in elk geval weer vanaf mijn desktop posten. Hopelijk ook weer mobiel. 

Jammer dat je test negatief was, maar je verwachtte het al een beetje. Er is nog hoop natuurlijk, zolang je niet ongesteld bent. 
Hopelijk gaat komende ronde beter. 

Maankind, hoe gaat het in de verbouwing? 
Poekie, ik vind eerlijk gezegd dat ik er vwb vruchtbaarheidsbehandelingen nog makkelijk afgekomen ben vorige keer. Met hormonen lijkt me heel zwaar. Ik vond het zware vooral dat ik erg op mijn lijf ging letten en daardoor erg veel angst over mijn gezondheid kreeg, en daarnaast een diep geloof dat kinderen voor ons gewoon nooit zou gaan gebeuren. Dat bleek gelukkig niet waar, en dat sterkt me deze keer. Toen we eenmaal op de juiste weg waren, lukte het bij IUI 6. Wie weet nu weer??

Ik ben pas 4 dagen ovulatietesten aan het doen, en ik merk nu alweer die hyperfocus op mijn lijf. Vandaag krampen, maar de test is nog niet positief. Ben ik straks te laat, gaat het testen wel goed? Maar mijn borsten doen nog geen zeer, oke, want dat is altijd. Dus vertrouw nou maar op de test... pfff! En dan straks weer elk dingetje voelen, om te zien of ik zwanger ben, terwijl ik weet dat het niks betekent. 
Gelukkig koppel ik het nu nog niet aan dat er iets met me aan de hand is, en wil ik gewoon weten hoe mijn cyclus in elkaar zit :) En ik heb deze keer veel afleiding van mijn dochter. ik vrees dat de IUI tijdens haar feestje moet haha!

Swlk en Lewis, die problemen met het forum had ik 2 weken geleden ook. Geen idee of je al geprobeerd hebt je wachtwoord te veranderen? Bij mij werkte dat. Moest ik wel even uitloggen en opnieuw inloggen bij de app na het veranderen, anders bleef hij op het oude wachtwoord actief en kon ik nog geen reacties plaatsen.

Hoe gaat het met jou swlk, al meer duidelijkheid? Wanneer was/is je NOD ook alweer? En met jou Lewis, zijn je ovulatietesten al opgelopen? Ik herken die hyperfocus op je lijf en vind het echt enorm vervelend voor je. Jij moet bijna wel, want je kan niet bepaald het risico lopen dat je je LH piek mist. Op de bonnefooi naar het ziekenhuis zit er niet in.

En mama poekie, hoe verloopt je zwangerschap? En met je bechterew klachten ernaast? Nu mag je natuurlijk geen medicijnen meer nemen.

Bij ons gaat de verbouwing voorspoedig. Heb er momenteel ook totaal geen stress meer over. Zwanger worden loslaten ging me ook goed af, tot gisteren. Ik was totaal niet bezig met mijn lijf, maar ik merkte dat mijn borsten onwijs pijn deden. Normaal gesproken voor mijn menstruatie begint dat pas 3-4 dagen later in de cyclus. En ’s avonds in bed had ik een paar flinke steken rechts onder in mijn buik. Vraag me nu steeds af wat er aan de hand is, niks klopt echt met het tijdspad van mijn standaard cyclus. Een latere eisprong misschien, ik heb natuurlijk niet getest deze ronde. Maar dit heb ik nog nooit gehad en de symptomen komen ook niet helemaal overeen. De pijnscheuten zaten op een andere plek dan waar ik ovulatiepijn heb. En heb ook geen cervixslijm. Een innesteling dan misschien, maar daarvoor is het eigenlijk nog veel te vroeg. Tenzij mijn eisprong juist eerder is geweest dan afgelopen zaterdag/zondag/maandag. Ik heb maar 1x in de afgelopen 5 jaar een veel vroegere eisprong gehad (3 dagen eerder dan verwacht) en toen bleek ik zwanger van onze zoon. Of toch een keer vroege menstruatieklachten deze ronde. Wat een mindfuck weer haha.

hey allemaal!

hier gaat het goed.. lichtjes misselijk smorgens maar dat is appeltje eitje vergeleken met de vorige keer.
dus als dat zo blijft is dat prima.
verder giga zere borsten dat wel.. als die bh uit gaat in de avond dan is het even tanden bijten. maar hey voor goed doel!
ik mag nu idd geen medicijnen meer nemen, tot nu toe gaat dat oke, heb mijn laatste spuit vorige week gezet vóór de test. en t gaat nu redelijk. en als het niet gaat mag ik tussendoor prednison spuit halen bij de reumatoloog. 26 mei eerste echo. en ga toch over naar gynaecoloog, voor veiligheid ivm medische achtergrond. vandaag ook mijn vaccinatie uitnodiging gekregen. typisch! hadden t er nog over vd week he.. ga morgen de gynaecoloog bellen voor advies. vind het een heeeele moeilijke. omdat ze zeggen dat je zieker word in zwangerschap met corona. maarja is een vaccinatie goed voor t kind? weet t echt niet.

maar maankindje, wat een bizar iets je symptomen. t zou zomaar kunnen. ik heb echt mijn innesteling gevoeld. en exact een week later de positieve test. nooit verwacht maar tis zo! wanneer is je nod?

Lewis.. wat spannend jou 1e behandeling komt er aan.. hoe verloopt je eisprong test?
wanneer denk je te moeten gaan?

Ik voel me echt even van mn stuk zeg. 
Het testen verloopt stressvol. Ik heb nog heen positieve ovulatietest gezien, nog niet eens half zo donker als de controlestreep. Maar die van eergister met best wel lichte urine was donkerder dan gister en vandaag met donkerdere urine. Ik test netjes met 2e ochtendurine. 
Ik heb eergister en gister kramp en pijn gehad. Wat ik sinds de bevalling rond mn eisprong voel. Mn borsten zijn sinds gisteren pijnlijk, maar voorheen duurde een positieve test dan nog een dag of 3. Mn afscheiding is sinds gisteren meer aan het worden, maar wel wit. Wat ik na de eisprong heb. Als ik naar mn lijf luister, dan is de eisprong net geweest of nu. Maar de testen blijven negatief. Dit had ik niet voor de eerste zwangerschap! Ik had altijd een knaltest als het zover was. 
Vorige maand dacht ik dan mn eisprong al voorbij was omdat de testen negatief bleven. Maar achteraf gezien had ik met de dokter meteen de volgende dag een iui af kunnen spreken, want wat lf betreft en deze zelfde symptomen was het de volgende dag. 
Wat nou als het thuis testen niet meer goed werkt? Dan moet ik voortaan om de dag naar het ziekenhuis op een stuk rijden afstand, voor echos om de eigroei te volgen. 
En ik baal er enorm van dat ik nu misschien wel weer mn eisprong gemist heb, want thuis kunnen we er niks mee. Niet eens een kans. En mn moeder is hier nu, zij en mn man reageren beiden van: nou ja is toch niet zo erg? Volgende maand beter. Maar ik ben al 38 en voel toch wel een beetje teveel haast om prima eisprongen weg te gooien vanwege dat rottesten dat nu niet goed verloopt. 
Ik hoop zo dat de positieve test toch wel nog moet komen ? Ik keek er echt naar uit dat we eindelijk een kans hadden. Maar mn hoop wordt wel minder. 

Maankind bij jou gaat het ook raar dus. Wat irritant dat je er dan zo op gaat letten he? Ik hoop dat het wat betekent en dat jij ook alvast bij het clubje zwanger aan mag sluiten. Wanneer ga je testen?
Poekie, wat fijn dat de misselijkheid meevalt zeg! Ik vond dat eigenlijk nog vervelender dan de vergiftiging. Je kan helemaal niks meer als je steeds maar over moet geven. Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan zonder je medicijnen. Dapper hoor om het dan toch allemaal maar te doen, zo'n zwangerschap. Sterk voor je kindje! 
Ik snap wel dat je je druk maakt om de prik. Ben er af en aan ook over aan het lezen. Volgens mij zijn pfizer en nog een wel op veel zwangeren al getest en zijn daaruit inmiddels ook al gewoon gezonde babies geboren. En het risico dat je loopt met ziek worden, en de medicatie die je dan nodig hebt en dus niet kunt krijgen.... Ik denk zelf een beetje dat dat de kwadere optie is. Maar voor mij ligt het dus ook wel aan het aangeboden vaccin. En ik wil in die situatie misschien wel wachten tot de organen goed gevormd zijn. Dus na 18 weken pas. Maar dat gevoel moet ik nog even overleggen. Mocht ik voor de zwangerschap uitgenodigd worden, dan ga ik wel gewoon. Maak me alleen wel zorgen over wat het met vruchtbaarheid doet als het al moeilijk gaat. 

Ik had mijn NOD gezet op zondag de 16e. Ik weet nog niet wanneer ik ga testen, had me eigenlijk voorgenomen om te wachten totdat ik eventueel overtijd zou zijn. Dan zouden we ook weer rustig in ons eigen huis zijn. Maar nu weet ik niet meer of ik die kalmte kan bewaren. Misschien over een week toch al een testje wagen. Had ze wel voor de zekerheid in mijn toilettas gestopt ?

O Lewis wat heb ik met je te doen! Geen oplopende testen, misschien je eisprong al gehad, wat een stress zeg. Op welke cyclusdag zit je nu? En de opmerkingen van je man en schoonmoeder, ik snap ze, zo dacht ik er zelf vroeger ook altijd over bij bijvoorbeeld vriendinnen. Maar als je er zelf mee te maken hebt is het zo anders! Weet ik nu ook uit eigen ervaring. Veel te makkelijk gedacht van je man en schoonmoeder. Die kinderwens gevoelens zijn zo enorm sterk, een maand wachten is dan om moedeloos van te worden. En wat ik gisteren ook al zei, jij wordt ook nog eens gedwongen om er mee bezig te zijn elke dag zodat je je eisprong niet mist. Een dikke virtuele knuffel voor jou! Ik hoop heel hard dat die streep in de komende dagen toch nog komt ??

Mama poekie, wat goed om te horen dat je relatief weinig last hebt van je bechterew klachten. Of in ieder geval, dat het te doen is. Leuk hoor, dat kleine baby’tje dat in je buik aan het groeien is ? benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen over de vaccinatie.

oh Lewis! wat snap ik zo goed dat je enorm baalt van je misschien gemiste eisprong! "volgende maand nieuwe ronde" is zo niet leuk om aan te horen! heb dat in mijn verleden met mijn exman, waarmee we 2 jaar probeerde kind te krijgen,ook vaak gehoord. dat wil je niet horen.

maar heb je wel de juiste ovulatie testen? ik had eerst die van sensitest en die knalde nooit! bij mij dan.. toen simpele van de action gehaald.. en had daarmee zo'n duidelijke knaltest. en ja zwanger dus.
maar het is idd zo oneerlijk hoe en welke weg jullie al moeten afleggen,en als je je eisprong dan mist of niet vind is zooo frustrerend.. ook van mij een dikke knuffel!
hopelijk komt hij toch nog...?

en maankindje... toch wel spannend voor je na al die symptomen wat je voelt..
goed dat je de testen toch mee gepakt hebt , je weet maar nooit ?

ik kom in aanmerking voor moderna of pfizer. beide zijn in Engeland al op 90.000 zwangere vrouwen gebruikt. hier in nl inmiddels op 300.
de verloskundige had ik gemaild, en die adviseert tot zeker 16 weken te wachten..
de gynaecoloog wil het bespreken als ik langs kom op 14 juni. de reumatoloog ga ik maandag bellen. en als laatste de ggd. en dan zal ik alles afwegen nadat ik bij de gynaecoloog ben geweest. sowieso voor de 12 weken laat ik niks doen dat risico wil ik niet nemen nu het nog zo moet ontwikkelen in die prille fase. en als de vk zegt niet voor 16 weken dat dan ook niet. dus ik leg alles naast elkaar en zal dan beslissen. natuurlijk corona en zwangerschap is ook niet aan te raden zeggen ze.. maar wil ook geen risico's lopen voor de baby. dusss voorlopig maar mezelf in acht houden met de maatregelen, aangezien in mijn omgeving al zoveel mensen corona hebben gehad. en dan straks bekijken wat ik ermee doe.

Terug
Bovenaan