Zwanger worden 2e kindje 2021

oh maankindje zeg nooit nooit!!!! hou je ons op de hoogte. dit is wel erg toevallig!!

Wat spannend toch maankind! Ik snap wel dat je gedachten alle kanten op gaan. En dat mag hier gewoon hoor. Lastig dat het nog 5 dagen wachten is voor je kan testen. Laaaaange dagen! 
Poekie, ook al een borstenman haha! Afblijven svp!! Death stare. Wel fijn dat de pijn niet de hele zwangerschap duurt. 
We zijn eerder ongezonder gaan leven. Voor de zwangerschap liepen we veel lange afstanden. Met baby wel veel korte wandelingen, uurtje, heel soms 2. En ik was altijd wel van gezond eten. Maar met de stress van een baby eten toch wel veel meer snaai en kant en klaar. Beiden wel een kilo of 5 erbij sinds de bevalling. Oeps! Ik wil eigenlijk in de weken voor de eisprong proberen die een beetje kwijt te raken en verder in elk geval weer wat minder ongezonde dingen eten. Maarja, geen idee dus waar al die zaadcellen vandaan komen ? misschien omdat man al een maand of 3 zijn rugoefeningen van toen doet? Hij heeft nog steeds dezelfde baan en niet meer of minder werkdruk ofzo. Misschien supergelukkig met ons eerste wonder?? Blijft gissen. 
Ik heb deze cyclus wel echt mega last van de hormonen. Alles dat ik vorige maand niet/minder voelde komt er nu bij ofzo. Dagenlang best wel wat kramp voor de eisprong. En nu na de eisprong nog steeds licht menstruatiegevoel. Kan de IUI zijn. Mijn tepels staan ook alweer 5 dagen in de fik. Normaal zakt dit af na de eisprong. Maar vandaag nog steeds. LH testen zijn wel weer bijna wit. Dus de piek had ik gelukkig wel goed. Maar ik hoop dat ik niet tot mn menstruatie met pms klachten rond hoef te lopen zeg. Nouja tot zover dus de werking van mn maansteen oorbelletjes, lol!

Hier word ik langzaamaan een beetje gek. Ik heb nog steeds heel licht bloedverlies bij het afvegen en krampen. Het houdt niet op, maar het zet ook niet door. Gisteravond zelfs helderrood bij het afvegen. Maar vanmorgen dan weer niks. Wel krampen. Alles wat je leest over innestelingsklachten, zou dat maar max 2 dagen duren. Al met al vind ik het niet meer heel hoopvol. Ik ben vanmorgen eigenlijk een beetje achteloos naar de wc gegaan, verwachtte misschien wel menstruatie, dus niet getest. Ook omdat ik bang ben voor een negatieve test die dan eigenlijk nog niks zegt. Als er vandaag of morgen niks doorzet ga ik denk ik zaterdag testen.

Nou Lewis, jouw hormonen maken jou het ook niet makkelijk. Hoe gaat het nu?

He wat rot dat het zo raar loopt. Toch heb ik wel eens gelezen dat vrouwen een soort van milde "menstruatie" doormaken en toch zwanger blijken. Maar ik snap wel dat je het meer ziet als een menstruatie die maar niet doorzet. Kan echt alle kanten op he? Ik heb bij mn dochter pas 5 dagen na NOD durven testen. Was zo overtuigd dat het toch weer negatief zou zijn, en die omo witte testen kon ik niet meer aanzien. Ik had verder geen bloedverlies ofzo, maar snap dus wel dat testen eng is. Ik denk dat ik nu ook pas na de 14 dagen wachten wil testen ook al is mijn lf max 12 dg. 
Vanmorgen stond ik een beetje weeig in mn maag op. Nog steeds zere tepels. Het is pas dag 4 na inseminatie dus daar is het echt niet van. Maar ik ben wel benieuwd wat mn hormonen allemaal aan het doen zijn. Ik vind een redelijk symptoomloos wachtbankje fijner. Dan voel ik een dag 3 voor mn NOD wat krampen en pijn in mn borsten, maar thats it. Veel rustiger. Maarja, afleiding zoeken en niet op letten. ?

wat een onzekerheid he maankindje..
maar wat Lewis zegt heb ik ook vaker gehoord. beetje menstruatie, maar niet door zet en dan zwanger blijken.
blijft spannend tot t weekend !
heb je het vaker dat je wat vloeit maar niet door zet?

en Lewis wat een hormoon bom ben je dan momenteel ? je lichaam speelt met je hoofd nu.. lekker is dat zo van alles voelen waar je nu niks aan hebt ? jij zit t weekend een week na behandeling toch? ook wel spannend.

hier een hele onzekere mama. deze zwangerschap, het begin, gaat me zwaar af, ben veel in paniek, en bang. terwijl ik van mijn eerste zo onbezonnen zwanger was. niet fijn..
hopelijk zakt t snel en kan ik wat meer genieten.

He Poekie, dat is ook niet genieten van zwanger zijn! Waar gaat je grootste angst over? Hormonen kunnen dit met je doen, en bij nummer 2 sta je er niet onbevangen meer in. Je weet denk ik zoveel meer van wat er mis kan gaan. Heb je manieren waarop het lukt om toch een beetje afleiding te zoeken? 
Zondag is de IUI een week geleden ja. Vorige keer vielen me niet echt andere dingen dan normaal op. Maar in retrospect kan ik wel zeggen dat het enorm koud hebben, fysiek sneller moe zijn en obstipatie symptomen waren die ik na de innesteling voelde. Krampen en zere borsten horen in mijn geval bij elke hormoonschommeling, dus toen ook. Vanaf week 5 een zwaar hangend gevoel in mn bekkenbodem en vanaf week 6 kotsmisselijk. Ik denk dus niet dat wat ik ook voel, ook maar iets te maken heeft met het mogelijke succes van de iui. Volgende week zal wel spannender worden.

Ik heb meestal wel 2-3 dagen voor NOD al wat bruine afscheiding, maar dat is dan echt bruin, niet helderrood... En dan een dag voor NOD al wat meer mini menstruatie.

O lieve poekie, wat vervelend die angsten! Wat Lewis zegt, waar ben je precies bang voor? Kunnen we je ergens mee helpen? En heb je wel een manier om rustig te worden in je hoofd?

Terug
Bovenaan