Zwanger worden 2e kindje 2021

O Lewis, jij er dus ook toch continu mee bezig? Ik had je juist alle nuchterheid die ik niet heb gegund ? en dan is 5-6 dagen nog behoorlijk lang. Stom is dat hè, dat je het niet gewoon los kan laten. Waarom werkt ons brein zo? Zeker omdat je rationeel ook weet dat het veel beter is om er niet mee bezig te zijn, zodat je geen onnodige stress activeert. Ik wens je heel veel rust en ontspannenheid voor de komende week ??

Mama poekie, schoot me later nog te binnen, over dat lezen van nare verhalen op het forum. Ik lees de laatste maand alleen nog maar ons topic en verder niets. Ik las altijd ter vermaak het halve forum. Was leuk toen ik nog niet serieus bezig was met zwanger worden. Maar nu het bij ons ook voor het echie is, vind ik het te confronterend. En maakt het loslaten moeilijker. Zwangerschapsaankondigingen vind ik te pijnlijk en andere topics maken me dan weer bang. Meiden hier op het forum maken zo veel mee! Het was een paar dagen ‘afkicken’, ik moest mezelf echt bedwingen. Maar nu blijf ik van alle topics af en dat geeft meer rust.

ja precies dat maankindje! ik las ook het halve forum en dat gaf me dus vd week een paniek toestand.. niet handig dus ben daar echt mee gestopt. en als er ook maar iets op mijn tijdlijn van fb voorbij komt over nare toestanden met kindjes.. stil geboren enzo word nog al eens vaak gepost via kek mama enzo. ik verberg ze meteen want dat kan op fb.en open ze ook niet.
en dat adem halen.. ben vd week in een heerlijk warm bad gaan liggen, en even helemaal alles naar m'n buik gebracht.. de aandacht.. mn ademhaling. en met t slapen mezelf streng toegesproken niet op m'n telefoon te gaan en los te laten. moet zeggen, dat lukt nu 2 avonden aardig..heb redelijk geslapen.
en in rust momenten een serietje kijken geeft afleiding. en idd ik kom alleen nog in dit forum, en t andere wat ik aangemaakt heb.
genoeg over mij!!!

maandkind... wat naar dat de test negatief was!! dan is je menstruatie toch op gang aan het komen dus.. dat is en blijft een zure.. en daar mag je ook zeker van balen! pff zucht..
hoop zo dat je volgende ronde wel geluk mag brengen! ik blijf jullie hoe dan ook volgen.. fijn groepje hier ?

en Lewis! dat gaan ook voor jou langeeee dagen worden!
hormonen ten top!
ik hoop met je mee dat de kampioenen hun werk doen!
werken jullie veel? om de uren wat door te komen? thuis ivm corona of op t werk?
dat thuis zitten maakt het ook moeilijker vind ik.. teveel tijd om na te denken dan.
maandag begint hier de school weer na de mei vakantie. gewoon weer in het ritme is ook fijn!

Hier is mijn menstruatie nu echt aan het doorbreken. Wel een opluchting, eindelijk duidelijkheid. Op naar de derde ronde ✌?

Fijn dat je het nu weet Maankind. Wat kan je lichaam dan ineens raar doen zo'n ronde he? Toch balen. Hopelijk deze ronde dan wel raak. 
Poekie, ik was vrij deze week, maar wel veel afleiding van mijn dochter gelukkig. Ik wilde eens een weekje even lekker veel met haar doen :)
Ik heb sinds gisteren krampen. Het begon licht en gisteravond best veel. Niet meer iets dat ik mogelijk voel als ik me erop concentreer. Maar echt zoals menstruatie, behalve dat ik het niet in mijn bekkenbodem voel. Vandaag ook nog. 5/6 dpo is wel erg vroeg. Hoop aan de ene kant dat het een innesteling is. Want bij mn dochter voelde ik me ook alsof ik elk moment flink ongesteld ging worden. Maar ik weet ook wel dat het 4 jaar lang gewoon betekende dat ik ongesteld zou worden. Vorige maand was mijn LF 10 dagen. Dus het zou gewoon kunnen dat ik mn menstruatie voel naderen. Alles is deze cyclus wel erg gevoelig. Ik verwacht woensdag tot vrijdag ongesteld te worden. Dat het maar snel zover mag zijn. Want ik ben nu wel weer klaar met afwachten ?

jammer maankindje..
maar vol goede moed naar de volgende ronde.. en we houden hoop en vertrouwen!

Lewis.. spannend allemaal hoor.
wat ik me afvroeg. doen ze 1 behandeling tijdens eisprong. want via natuurlijke weg vrij je natuurlijk om de dag of om de 2 dagen. en maak je veel kans. maar met medische behandeling doen ze maar 1x per eisprong?

Lewis, ik heb het ellendige wachtbankje-stokje aan je overgedragen zo te horen. Symptomen, maar zonder zekerheid over wat het betekent. Ik ben ervan overtuigd dat je eventueel echt wel kan voelen dat er wat gaande is, ook al is het volgens de “wetenschap” nog te vroeg. Elk lijf, elke cyclus is uniek, ik denk niet dat alles in cijfers en statistieken uit de drukken valt. Dus ik ga lekker voor je hopen en duimen draaien!

Ik kan mijn menstruatie gelukkig prima relativeren. Verbouwing loopt uit, dus we kunnen volgende week pas naar huis. Dan moet er nog geschilderd worden. Misschien is mijn lijf momenteel gewoon op andere dingen ingesteld dan zwanger worden. Komende ronde of misschien zelfs pas die erna, komt er weer meer rust in de tent. En ik kom steeds dichter bij een zwangerschapsverlof in het voorjaar volgend jaar. Ik zag ergens best wel op tegen een kraamtijd in de winter, wanneer de dagen kort zijn, je daardoor veel in het donker wakker bent en het te koud is om veel buiten te zijn. Niet om jou angst aan te praten hoor mama poekie! Als ik de keuze had gehad, had ik nu natuurlijk zwanger willen zijn. Maar dit helpt me wel relativeren ?
Over je vraag wat werk betreft, ik werk 36 uur. Maar volledig thuis, in mijn werkkamertje van 4 vierkante meter. Heerlijk hokje, leuk werk, maar door het gebrek aan mensen om mij heen dwalen mijn gedachten veel te snel af. Tijdens de minder boeiende vergaderingen. Naar zwanger worden.

ja zoiets is ook wel zo, als je te druk bent met verbouwingen of verhuizingen etc dan staat je lichaam misschien in een andere modus. en als de rust komt dat het dan wel lukt maankindje.
zou ook mooi zijn.
tja de kraamtijd in de winter, heb er 1 gehad in de zomer. 38 graden was t in augustus toen onze zoon werd geboren. en nu zal ik de winter mee maken. lijkt me enerzijds idd koud en kil. anderzijds lekker binnen coconnen met de baby.. en in t voorjaar is hij/zij dan ongv 4 maanden. ook leuk.
ach t zal vast goed komen. ?

Hier een kindje van mei dus. Vlak na de geboorte werd het 25+ graden. Ik had het zelf niet eens zo door. Kraamhulp en man klaagden over hitte op de slaapkamer haha! Was niet zo erg want mijn meisje had evengoed moeite om warm te blijven die eerste twee weken. Daarna konden we in de tuin toch wat directe familie uitnodigen voor een snelle blik op de baby. En ik vond de hittegolven wel zwaar, maar verder was het lekker dat je vrij makkelijk de baby in de wagen legde, of in de doek deed, en zo de deur uit liep, als het huilen me even teveel werd. 
Maar in de winter kun je op de mildere dagen natuurlijk ook prima wandelen, het is enkel wat meer inpak werk. In mijn ervaring zat ik savonds toch binnen, dus dan maakt het niet superveel uit hoe warm/koud/licht/donker het is. In de zomer baalde ik er wel eens van dat ik niet lekker kon eten op een terrasje savons, in de winter zit je sowieso vaak wat meer thuis en is de verleiding minder. Vooruitzicht op een zomer met een babietje dat al wat meer aan kan is ook wel erg leuk. 
Ach zo heeft elk seizoen wel wat. Poekie gaat in haar verlof lekker aan de kerstfilms?? ?
Maankind, de verbouwing geeft hoe dan ook wat te doen. Wie weet heb je gelijk en ga jij lekker voor een voorjaarskind! Ik hoop het voor je. 
Ik heb het idee dat de krampen wat komen en gaan vandaag. Soms even een uur dat ik denk, voelde ik het wel? En dan weer een uur dat het helemaal naar mijn liezen en heupen straalt. Was eind van de dag ook even erg moe en wat licht in mn hoofd. Om eerlijk te zijn zit ik momenteel dan juist weer te balen over dat ik heeeelemaal zeker weet dat mijn menstruatie morgen ofzo al komt. Zo voelt het. En dat ik bang ben dat ik weer een enorm korte LF heb. Het eerste jaar na ontpillen had ik maar 7 dagen. En langzaam werd dat 9-12 dagen. Ik heb het idee dat dat nu nog steeds zo is. Maar dit is de eerste cyclus na de bevalling dat ik tot op het dagdeel zeker weet wanneer mijn eisprong was. Wat nou als het toch weer 7 dagen blijkt te zijn? Dat wordt krap dan. 
Nou ja de hersenspinsels van een gek mens. Wacht nou maar af.

Terug
Bovenaan