Zwanger worden 2e kindje 2021

Oh suprimal, ja die heb ik wel eens voor bootreizen. Grappig dat ze dat ook voor zwangerschapsmisselijkheid gebruiken. Nou ik hoop dat het werkt. 
Ik weet dat het te vroeg is om een zwangerschap uit te sluiten hoor. Mijn logica was, als het symptomen van hcg zijn dan zou de test positief moeten worden. Dus het is van een ander hormoon dat normaal ook een rol speelt als je gewoon ongesteld wordt. Het betekent dus vooralsnog niks. Maar inmiddels beginnen mn borsten goed te zeuren, en ik voel nog steeds niks als ik eraan zit. Zo vreemd! Ik ben verder niet echt misselijk of kramperig meer geweest, mn darmen zijn rustig. Niks vergeleken met hiervoor. Maar net als ik denk, nou het zal wel wat anders geweest zijn, loop ik toch weer een uurtje met een hete draaikolk in mn maag rond, of beginnen mn liezen even te steken. En dan denk ik weer, zie het is er wel echt! 
Het nuchter blijven is moeilijk ?? maar ik heb vandaag wel veel leuke afleiding gehad. 
Ik moest net trouwens even hard lachen. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik flink last van zs dementie gehad. Pas later na het eerste trimester hoor. Maar ik stak best vaak mn sleutel in het stopcontact bij de voordeur ipv in de voordeur. Net wil ik gaan stofzuigen en steek de stekker richting de lichtknop. Man zag het en riep meteen: ja, zwanger!!! Haha ik lag in een deuk! 

Nog niet ongesteld, maar wat niet is kan nog komen. Vandaag of morgen had ik het verwacht. 
Ik ben echt zo duizelig sinds gisteren. Voel me er echt een beetje pfffff van.

Mijn borsten zijn branderig en nog steeds niet pijnlijk bij aanraking. Misselijkheid valt de afgelopen 2 dagen wel mee, beetje heet draaikolk gevoel als ik meer dan 2 uur niet eet. De krampen komen en gaan. 

Gisteren bijvoorbeeld stond ik een beetje draaierig in mn maag op. Trok weg met het ontbijt, en tot een uur of 4 smiddags niks. Dan denk ik, nou niet dus. Maar vanaf 4 uur echt superduizelig, dat ik moeite heb met tekst van mn scherm lezen of dreumes omkleden voor bed. Brandende borsten kwamen weer opzetten. Ik zit op de bank, helemaal niks. Nou, zal wel niet dan. 
Vanmorgen vroeg werd ik wakker van buikpijn en krampen. Even naar de wc geweest voor nummer 2. Geen menstruatie maar wel krampen, verder niks. Dus ik dacht: nou daar komt het hoor. 
Nu is het allemaal weer weg en ben ik weer duizelig. 

Morgen toch maar alvast testen met ochtendurine, want ik word ook een beetje gek van het afwachten zo. Vanaf morgen heb ik een lekker lang pinksterweekend, ben ik wel blij mee. Man gaat een dagje met dochter op pad. Heerlijk netflixen in mn pyjama op de bank met een bak ijs, dat zijn mijn plannen voor die dag haha! En verder lukt het me eigenlijk beter om afgeleid te zijn als ik thuis ben, dan zo achter mijn computer op mn werk stil te zitten. Morgen ga ik weer lekker wandelen. 

Dames... Ik had weer getest en er was een licht maar duidelijk streepje te zien. Alleen net ben ik ook gaan bloeden, tenminste bruine afscheiding. Ik weet dat het een innesteling kan zijn, maar dit is volgens mij wel te donker daarvoor. Voel me ook erg kramperig. Denk niet dat het goed zit. Heb twee keer eerder een vroege miskraam gehad en dat begon ook zo. ? Dit noemen ze dan biochemisch, innesteling niet gelukt. Vorige keren was het net na de 4 weken. (Dus heel anders als bij jou hoor Poekie, jij hebt een goed genesteld babietje en we hopen met een sterk hartje!)
Ergens fijn om te weten dat ik niet gek was. Maar misschien had ik het liever niet geweten en gewoon gedacht dat het niet gelukt was? Want het is dus ook niet gelukt. Nou ik ga even balen onder mn dekens vanavond. 
Wel heel bijzonder dat het bijna in 1 keer gelukt was. Dat is ergens ook wel weer hoopvol. 

oh Lewis!!
enerzijds wil ik zeggen dat het nog goed kan komen.. als de bloeding niet doorzet.
dat je dat vaker hoort.
anderzijds is wel enorm positief dat dit wel meteen gelukt zou zijn en enorm bijzonder is na de vorige keer 4 jaar!
maar je mag zeker onder je deken kruipen en balen...doen ook!! warme kruik erbij misschien? wat heb jij je lijf goed herkend zeg!! ohh dikke knuffels.

ik heb vandaag de huisarts gebeld en andere pilletjes gekregen. ik zag vanmorgen even niet meer zitten hoe ik de dag wéér door moest komen. en heb vanmiddag deze op gehaald bij de apotheek.
heb er 1 op en ben enigzins wat rustiger in de maag.. voor t slapen gaan nog één nemen. dus hopelijk kan ik dan ook wat slapen vanacht. want dat gaat dus al niet al die tijd door het ellendig voelen.

maankindje hoe gaat het met jou idd?
weer richting de eisprong aan het gaan?

goh Lewis wat ben ik onderste boven van je verhaal.?

Ellendige misselijkheid. Kon je beter slapen met deze pillen? Fijn dat je huisarts zo meewerkt. Ik hoor ook wel eens verhalen over hoe je steeds te horen krijgt dat het er nou eenmaal bijhoort. Maar dat vind ik zo stom! Er is medicatie die je kunt proberen. Als je normaal gesproken last van je maag hebt strooien ze met omeprazol. En zodra je zwanger bent hoort het erbij. Lukt het wel met je werk trouwens? Hoe doe je dat? 
Ik ben wel weer een beetje bekomen. Bloeden is goed gestart, dus ik heb de 4 weken niet eens gehaald. Als ik gewoon braaf tot zondag gewacht had met testen dan had ik het niet eens geweten. Deze innesteling is gewoon niet goed gegaan, dus niet gelukt. Op naar de volgende ronde. 
Wel merk ik dat ik dus kennelijk echt wel een sterke wens heb voor een tweede. Ik zit nu vooral met gedachtes over het algehele succes. Zo van, ziejewel! Niet gelukt, dus deze gaat helemaal niet lukken. Wat een doemdenkerij he? Die angst zit er nog steeds een beetje. Ik had gehoopt dat ik dat nu niet zou hebben omdat ik al moeder ben. Als een tweede lukt zou mooi zijn, maar ons wondertje is er al. Ik wil proberen daarop te focussen. Maar kennelijk zit er toch een stukje angst dat deze echt niet gaat lukken. Terwijl mijn eerste van de 6e IUI pas kwam. En ook mensen zonder problemen doen er soms wel 6-12 rondes over. Hoeft niet meteen doem te zijn als de eerste niet gelukt is. Zo zie je maar dat ik inderdaad hoge verwachtingen van de eerste IUI had. Nu de kop eraf is sta ik er hopelijk rustiger in. Die stress heeft vast niet geholpen.

ja heb redelijk geslapen.
maar heb vandaag een mega stress dag. heb ineens vele minder symptomen. borsten doet vele minder pijn, misselijkheid is amper. terwijl ik vandaag nog geen pilletjes op heb.
alleen gistermiddag en gisteravond.
ben zooo in de stress of het wel goed zit daar binnen. heb de verloskundige gebeld zelfs, maar helaas geen plek. wachten tot woensdag voor 1e echo.
ik ben gewoon bang bij minder symptomen dat het fout is. word er gek van!

oh Lewis voor jou ook een baal dag zeg!
en terecht.
maar ik snap dat je angst hebt dat het niet zou gaan lukken.. maar anderzijds was deze ronde wel al bijna gelukt, dus de zwemmers willen wel. alleen is het niet blijven zitten spijtig genoeg. maar desondanks snap ik je gevoel heel goed.. ik hou mij ook vast aan onze zoon.
dat we er al 1 hebben gelukkig, dat mn alles al is nu.
maar sowieso Lewis, je hebt je eisprong goed gevonden, én het was bijna gelukt!! ik blijf daarom echt hopen voor je!!

Terug
Bovenaan