Zwanger worden 2e kindje 2021

Wat lief dat jullie zo begripvol reageren! ?

Ohh Lewis wat balen, pseudo kroep en misschien zelfs Corona in huis ? heb je al getest/ heb je al meer duidelijkheid? Ik hoop dat je dochter en jullie niet al te ziek zijn/worden. Is je dochter nu sowieso niet al in quarantaine dan? Een leidster op onze groep is deze week ook positief getest, maar gelukkig zat het weekend tussen de laatste keer dat ze op de groep had gestaan en ze klachten kreeg. Anders hadden we hier ook stront aan de knikker gehad.

En poekie, wat fijn gisteren weer een mooie echo ? ik hoop dat je nu steeds meer vertrouwen gaat krijgen. En zeuren mag absoluut!! Doen wij ook wanneer het zo ver is haha. Want ook ik vond zwanger zijn niet bepaald een walk in the park en verwacht er ook voor een volgende keer weer niet veel van. Dus houd je vooral niet in voor ons.

Het duurt hier nog een maand of 2 voordat het huis weer “af” gaat zijn waarschijnlijk. De betonvloer moet nog een maand drogen voordat de topvloer erop kan en de vloerenlegger heeft helaas pas half juli tijd. Ik verwacht zaterdag mijn eisprong. Ik wilde eigenlijk een ronde overslaan. Zo geen zin om me nu bezig te houden met zwanger worden en met alle stress verwacht ik dat mijn lijf er toch niet klaar voor is. Daarnaast slaapt zoon super slecht sinds zaterdag, dus we zijn allebei nog extra moe. En heeft mijn man dinsdag zijn Corona vaccinatie gekregen, waar hij wat grieperig van was. Veel seinen op rood dus. Maar even met elkaar tussen de lakens duiken is een kleine moeite, dus dat hebben we gisteren toch maar gedaan...

Maankind, lastig dat je die wens niet even een maandje uit kan schakelen. Ik snap het wel. Toch maar even een poging. Misschien wordt ze wachtbankje wat minder verwachtingsvol omdat je het niet verwacht eigenlijk. Het zijn wel veel stresspunten ja. Wat rot dat je zoontje zo slecht slaapt. Is het van de verbouwing? 
Hier gelukkig negatief getest op corona. Maar zo zie je maar dat je ook nog gewoon ziek wordt van andere virussen :) ik ben zelf wel ff goed verkouden. Mijn dochter is 5 dagen ziek geweest maar weer de oude. Man heeft gelukkig nergens last van. Hopelijk hebben we toch gewoon een goede kans over 1,5 a 2 weken. 
Wel heerlijk dat de zomer er nu echt aan komt. Wat meer naar buiten zal me goed doen. Even geen huizenjacht, wachtbankjes en virusjes. Gewoon lekker in het zonnetje en de frisse lucht. 

hey dames!

allereerst Lewis, idd dat zonnetje en naar buiten kunnen hebben we allemaal zo nodig! geeft je wat positieve energie! heerlijk...
hier gaat het sinds 2 dagen..."te doen " moet niet te hard roepen.. want vanmiddag kan het zo weer niet zijn. maar ik red de dagen.
heb echt serieuze baarmoeder groei pijn, de misselijkheid probeer ik onder de knie te houden door elk uur iets klein te eten. dan kan ik het net volhouden. dus we gaan door ?? mijn man ziet soms af van mijn mood..want kan soms echt niet te genieten nu, en dan denk ik achteraf. oh wat sneu.. maar gelukkig is hij lekker nuchter en gaat dan verder met zn ding. maar steunt me gelukkig wel nu in deze vervelende periode.

oh maankindje ik kan helemaal snappen dat je er eigenlijk even geen zin in had/hebt met dit alles aan je hoofd. wat een tegenslagen voor jullie. maar even.. hebben jullie een nieuw huis gekocht waar verborgen gebreken in zaten? omdat je schrijft over juridische stuk naar de verkopers. want wat ik zo lees hebben jullie echt tegenslagen.. en dat vreet energie! je moet vooral doen nu waar je je goed bij voelt.. is er deze maand geen ruimte voor, dan volgende maand. ook al is dat dubbel en moeilijk omdat je wel wilt..als je hoofd zo vol zit van alles werkt het niet mee. hoop voor jullie dat jullie snel in rustiger vaarwater komen.
heb je een idee waarom je zoontje slecht slaapt?

en Lewis.. jij gaat richting je nieuwe eisprong? wanneer ook alweer?
fijn dat er in ieder geval geen corona bij je was! nu gezonde vitamientjes op doen in de zon en op naar de nieuwe ronde!

Gelukkig, geen corona! Wel ziek nog, ook heel vervelend. Heel veel beterschap! Toen ik me ging verdiepen in het effect van corona vaccinatie op de vruchtbaarheid van de man, kwam ik tegen dat vaccinatie geen invloed heeft, hoogstens de koorts die je als reactie op de vaccinatie kan krijgen, maar dat corona zelf wel langdurende consequenties kan hebben. Heb jij al meer informatie over vaccinatie tijdens de zwangerschap poekie?

Tsja, dat huis van ons. We hebben het 1,5 jaar geleden gekocht. Een paar jaar daarvoor was het volledig gerenoveerd en er lag een perfect rapport van een bouwkundige keuring uit die tijd. Dus wij durfden het wel aan om een bod te doen zonder bouwkundige keuring. Je moet wat op deze overspannen markt. In de eerste week dat we er woonden viel me al op dat de vloer wel erg scheef liep. Na een tijdje toch maar eens iemand naar laten kijken en toen bleek het helemaal mis. Juist door die renovatie. Verkeerde manier van vloer isoleren, fouten gemaakt bij de uitbouw, waardoor het vocht juist op slot is gezet in de kruipruimte en de balken in hoog tempo zijn gaan rotten. Dit geval viel in de categorie verborgen gebreken. Uiteindelijk zijn we vrij eenvoudig met de verkopers tot een schikking gekomen, de gang naar de rechter hebben we niet meer gemaakt. Achteraf is alles veel soepeler verlopen dan ik had verwacht, maar dat wist ik van tevoren niet en daardoor heb ik toch veel stress gehad over het moeten aangaan van de juridische strijd en het voorbereiden van de verbouwing. Terwijl we juist een jaar eerder het hele gedoe van een verhuizing al hadden gehad. 
Ik denk dat onze zoon onbewust onze stress wat heeft overgenomen en daardoor slecht slaapt. En het is voor hem misschien ook een beetje gek dat hij 3 weken fulltime bij opa en oma is geweest en nu ineens weer thuis is, in een rommelig huis en weer 3 dagen naar de opvang gaat. 
Maar Lewis, jullie zijn dus ook op zoek naar een huis, als ik het goed begrijp?

maankindje.. ik heb van vele vernomen het zeker te doen het vaccineren, en sommige adviseren toch na het 1e trimester en sommige dokters zeggen dat het nu al kan.
maar ik speel op safe en zal me dan na het 1e trimester laten vaccineren. nu het mooier weer word leef je meer buiten dus voelt dat nu veiliger. straks als ik moet bevallen is het winter en dan zit ik toch echt niet te wachten op corona. en ik probeer maar te denken als alle artsen het aanraden, dan zal het toch zeker veilig zijn, ze laten je toch iets niet doen met een kindje in je buik wat niet veilig is.
dus hoe spannend ook... ik laat het maar doen.

maar jeetje maankindje, wat een enorm stress tijd hebben jullie al gehad en nog!
gelukkig ben je er uit gekomen met de verkopers maar ondertussen zitten jullie wel met shit.. ellende..hopelijk komt er snel wat rust terug!

Poekie, je sleept je er wel doorheen he? Wat een zwaar eerste trimester zo. Is de groeipijn erger nu, vergeleken met de eerste zwangerschap? 
Maankind, stelletje bob de bouwers dus die aan de slag zijn geweest voor de vorige bewoners. En jullie zitten met de shit. Maar ik snap je wel. Wij zijn inderdaad al een half jaar op zoek. Er komt maar weinig vrij en en we hebben met drie biedingen al hopeloos naast het net gevist. Zelfs met een bod dat 2 keer zoveel overbieden was als dat in het afgelopen jaar ooit overboden was in dat dorp. En toen waren we niet eens in de top 5 biedingen. Moedeloos wordt je ervan. We zijn geen starters en verwachten ook wat van de verkoop van ons huis nu (rustig gelegen tussenwoning binnen de centrumring van een grote stad), maar het is echt kristallen bol kijken om te weten wat je moet bieden. De aankoopmakelaar wist het ook niet. Makelaars bellen gewoon elkaar op om te horen hoe hoog ze moeten bieden. Dus als de jouwe dat te vroeg doet, dan wordt je de volgende dag overboden door de bevriende makelaar van pietje. Maarja we willen wel de stad uit ivm onze dochter. Wij hebben ook al zitten praten over hoe ver te gaan met voorwaarden schrappen. 
Wat heb je uiteindelijk besloten over deze ronde? Heb je je eisprong laten gaan? 
Mijn eisprong verwacht ik rond 8-10 juni. Maar het kan ook later zijn, ik ben niet regelmatig. 
Ik heb zoveel pukkels en bloed nog steeds na 10 dagen ongesteld zijn. Normaal zou het nu nog wat bruine afscheiding zijn. En mn melkklieren in mn linkerborst voelen een beetje stekerig. Mn hormonen zijn wel wat meer van slag dan een normale menstruatie. Hoop maar dat mn eisprong toch gewoon als normaal komt. Het was maar een mislukte innesteling. 
Poekie, hebben ze nog verteld of je kindje dan ook meteen beschermd is als je je tijdens de zwangerschap laat enten? Dat weet ik niet eigenlijk.

O jeetje, al 10 dagen ongesteld ? en je lijf dus best wel op z’n kop van de vroege miskraam. Ik hoop met je mee dat het geen vertragend effect heeft op het verdere verloop van je cyclus.

We wilden deze cyclus uiteindelijk toch niet helemaal overslaan, dus wel woensdag en gisterochtend gezellig gemaakt. Maar zonder verwachtingen. Meer voor het idee dat we niet spijt kregen dat we het niet hadden geprobeerd. Alleen ik heb mijn LH piek niet weten te vinden ??‍♀️ verwachtte gisteren mijn eisprong en vrijdag begonnen met testen. Maar geen positieve test. En gisteren en vandaag ook niet. Ik ben dus of te laat begonnen met testen en heb iets vroeger al mijn eisprong gehad, of ik heb deze cyclus een late of geen eisprong. Ik ga maar uit van het eerste, aangezien mijn eisprong nooit zo laat komt.

Nog vergeten bij m’n verhaal te typen. Ik had dinsdag wel al ovulatie symptomen. Wat aan de vroege kant voor mijn doen. En nu heb ik totaal geen symptomen. Daarom ga ik er maar vanuit dat mijn ovulatie vrijdag al is geweest ofzo. Op zich niet gek op dag 14 van de cyclus. Al heb ik m normaal op dag 15 of 16.

Terug
Bovenaan