Zwanger worden 2e kindje 2021

hey hallo!

sorry was even verdwenen, maar voel me dan ook zo in en in beroerd.
ik sleur mezelf de dagen door.
en tel af dat dit trimester snel voorbij mag zijn. doe geen oog dicht snachts van het ziek zijn.
heb nu gister voor het eerst een maagbeschermer omeprazol genomen, iemand ervaring mee?
dat heeft me voor t eerst in weken de nacht wat door geholpen. beter als de medicijnen van de dokter.
omeprazol word veel gebruikt bij zwangere met maagklachten dus mn zus zei probeer t eens. en dat ging best.
dus vandaar even mijn stilte.. t gaat me niet soepel af.
en dan in de fb groep van het forum hebben er inmiddels 2 een miskraam gehad.
dus was even klaar met internet en alles. en dacht even, waarom wilde ik dit ook alweer? angsten.. ziek zijn..
maar natuurlijk weet ik waarvoor.. maar soms zakt de moed even

maar lees dat jullie weer spannende tijden hebben! Lewis je gaat weer richting een nieuwe kans ?? zo spannend !
en maankindje knap dat je het zo naast je neer kan leggen.. word toch een spannende week voor je.

hou ons op de hoogte!!!

O poekie wat naar!! Zo ziek :( ik heb met je te doen, zelfs in de nachten niet kunnen slapen van de misselijkheid. Dan is je wolk ver van roze he... Ik hoop echt heel hard met je mee dat je je snel beter gaat voelen. Op hoeveel weken zit je nu? Zelf heb ik geen ervaring met omeprazol, daar heb ik helaas geen tips voor.
En dan die miskramen in de FB groep, confronterend hoor. Dan word je ineens met je neus op de feiten gedrukt hoe het ook kan gaan. Snap dat je dan even klaar bent met internet. Je eigen bubbel is dan fijner.

Ik zit ondertussen 4 dagen voor NOD. En ik heb nog niet getest! Super trots op mezelf haha. De vorige twee rondes had ik nu al getest. Ik voel ook niet de drang om te testen, ben de rust zelve. Deze ronde besef ik me ineens heel goed dat de innesteling pas plaats vindt ongeveer 5 dagen voor NOD (in mijn geval dan), dus dat het totaal geen zin heeft om zo vroeg te testen. En dat mijn pijnlijke borsten gewoon komen van progesteron. De vorige rondes trok de pijn in mijn borsten de laatste dagen voor menstruatie weg, door de weer dalende progesteronspiegel dan waarschijnlijk. Dus ik wacht de komende dagen rustig af of de pijn weer wegtrekt, of blijft. Als dat laatste het geval is, dan pas laat ik de hysterie weer toe ;)

oh maankindje wat super knap!
op naar het weekend dan, spannende dagen weer... toch heb ik dan hoop voor je! ;-)

ik heb vandaag weer een echo gehad, voor het eerst een hele mooie duidelijke, met een klein dansend baby'tje en een sterk kloppend hartje. ook voor het eerst ervan kunnen genieten.
9 weken 2 dagen vandaag. dus het lijkt al ergens op haha ;-)

en ja dan de keerzijde van het leven is dat ik niet de enige was van de fb groep vandaag met een echo, en weer één met een gestopt hartje :-( met 8 weken 4 dagen.
al nummer 3 uit de groep met een miskraam.
wat is het leven toch bizar oneerlijk he.
niks is vanzelfsprekend.

dus ik ga gewoon groen van misselijkheid in de bank blijven hangen en dankbaar zijn.

Lewis, je eisprong al gevonden?

Wat fijn poekie, zo’n mooie echo! ? het gaat helemaal goedkomen met die kleine beebs van jou. Aan de maand die het eerste trimester nog telt denk we maar even niet ?

Ik had een heel verhaal getypt, maar ik krijg steeds de melding dat ik niet kan inloggen op dit topic. Terwijl dit wel lukt. 
Ik heb het opgeslagen en probeer het later nog eens.

Ahhh dit is zo frustrerend. De laatste tijd werkt dit forum voor geen meter. Probeer het morgen even achter de pc

O wat irritant Lewis! Ben ondertussen ook heel benieuwd naar je lange verhaal ?

Hier heb ik sinds vanmiddag een beetje een dipje. Nog steeds heb ik vol gehouden om niet te testen. Ik ging rationeel gezien natuurlijk nergens vanuit deze ronde, maar stiekem had ik wel ergens hoop op een verrassing. Vanmorgen stond ik moe op, voelde ik me de hele ochtend weeïg in mijn maag en ik moest continu plassen. Ineens werd die hoop echt aangewakkerd. Maar sinds de middag heb ik buikkrampen en bruin verlies. Zo begon het vorige maand ook, ook op deze cyclusdag. Daar gaat alle hoop weer. Ik wil niet testen, want ik weet dat het geen zin heeft én ik wil niet weer geconfronteerd worden met een negatieve test. Er zit dus niet anders op dan nog 3 (of misschien 4) dagen te wachten tot mijn menstruatie doorbreekt. Gekmakende dagen. Diep van binnen weet ik al genoeg, maar ik kan de hoop niet uitschakelen en tel de uren af. Ik weet dat ik echt nog niet mag klagen, pas in ronde 3, maar het maakt me toch onzeker. En dan roep ik mezelf weer tot de orde, dat ik niet zo gek moet doen. Want 3 rondes, pfff waar hebben we het over.

Nou Maankind, superirritant, ik kan dus geen tekst copy pasten hier. Dus ik ga maar weer opnieuw typen. 

Poekie, ik wilde zeggen dat ik het zo vervelend voor je vind dat je je zo misselijk en angstig voelt! Dat drukt enorm op je geluksgevoel. Er staat natuurlijk nergens geschreven dat je moet genieten van je zwangerschap, maar dat is wel leuker natuurlijk. En daarnaast heb je al een kleine en je werk, je gezin.... hoe doe je dat nu? Ik kan me zo voorstellen dat je het even zat bent. En als je al zo angstig bent, zit je niet op de verhalen over ieders miskraam te wachten. Is de groep zo groot, dat het wat vaker voor komt? Nog een maandje en dan is de grootste kans op miskramen verdwenen, nog even volhouden.

Omeprazol heb ik wel eens gebruikt, vond het prima werken. Maar dat was niet voor een zwangerschap. Al heb ik inderdaad gehoord dat dat mag. Werkt het nog steeds? Misschien kun je de huisarts vragen dit voor te schrijven?

Maankind, die realisatie over progesteron had ik vorige cyclus dus ook. Je progesteron stijgt natuurlijk mee als je zwanger blijkt. Maar zo'n beetje alles dat je voor de nod voelt kan niet van hcg zijn. Wil niet zeggen dat het niet om een zwangerschap gaat. Maar kan wel echt beide kanten op. Zelfs dingen als misselijkheid en moeheid en zere borsten enzo. Zelfs als je het best goed voelt. Dus ik heb me ook voorgenomen om symptomen zoveel mogelijk af te doen als, kan beiden zijn dus is het piekeren niet waard. Maar geen idee of ik zo sterk blijf hoor. Knap van jou dat je het zover wist te schoppen met een koel hoofd. 

En dan evengoed zwaar balen dat de 3e keer ook niet gelukt lijkt. Het kan inderdaad evengoed gewoon lukken binnen een jaar. Lang niet iedereen is direct zwanger, ook zonder problemen. mijn schoonzus heeft 8 rondes op de eerste moeten wachten, de tweede kwam dan weer vrij snel. Maar zij hebben geen problemen ofzo. Soms duurt het gewoon een paar rondes. Misschien toch dat voorjaarskindje dat je beschreef? Zwanger worden na alle verbouwingszooi? Peptalks zijn kut, i know, en je mag best ff balen en bang zijn hoor! 

Hier wacht ik nog steeds op mn eisprong. CD 21 inmiddels. 
Maar ik heb de afgelopen dagen buikgriep gehad met koorts. Ik druppen ondertussen alweer een week antibiotica in mn oog ivm een abcesje in mn ooglid. Niet de beste twee weken grr grr! Heb maandag een meltdown bij mn baas gehad. Ik durfde gewoon niet eens meer te zeggen dat ik me alweer ziek voelde en had het toch geprobeerd. Vervolgens zat ik daar te huilen over dat er sinds ik een kind heb altijd wel wat is. Hij moest lachen en vroeg of het opluchtte en stuurde me naar huis. Maar toch voel ik me schuldig, zeker nu ik nog een tweede wil ook. 

Na een griepje, ooginfectie en buikgriep verwacht ik weinig van deze ronde. Misschien ook wel weer een langere cyclus. Ik twijfel dus enorm of ik de IUI door moet laten gaan. Verzekeringstechnisch zit er geen max aan IUI. Maar het kost toch moeite in het ziekenhuis. Toch voel ik me niet jong genoeg om rondjes over te slaan als ik wel gewoon een eisprong heb. Hopelijk is het niet op een werkdag! 

Ondertussen ben ik tussen de meltdowns van mijn dochter vanmorgen vergeten mn ovulatietest te doen en weet ik dus niks over morgen. Ik doe vanavond de test. En als die donker is, zal ik morgen pas weten of hij vanmorgen positief was, of morgen donkerder is. Dus ik hoop gewoon op een negatieve test. 

Terug
Bovenaan