Zwanger worden 2e kindje 2021

Dan zit je met de woensdag-gezelligheid nog wel goed toch?
Is wel even spannend dan tot wanneer je wachtbankje nou duurt. Hopelijk lukt het een beetje om het van je af te zetten. Je bent wel een doorzetter zo haha, toch nog even een poging erbij ook. Maar als de wens er eenmaal is... :)

Hier stopte het bloeden plotseling na 11 dagen menstruatie, dus toch gewoon een normale lengte. Ik heb altijd lange menstruaties, nooit een oorzaak voor gevonden, maar het is al sinds ik menstrueer, dus het zal wel bij me horen. Sinds de bevalling is het zelfs 10-14 dagen. 
Meestal is het 1 week echt bloeden, waarvan 3 dagen veel. En dan nog een paar dagen tot een week bruinverlies. Nu was het 11 dagen bloeden en poef niks haha! Prima hoor. 

Nog ruim een week en dan poging 2. Ik merk wel dat ik er nu kalmer in sta weer. De kop is eraf. En ik heb weer even goed kunnen ervaren dat niks iets betekent. Niks dat ik voel, niet de NOD, niet een positieve test. Echt niks. Pas als ik week 5 bereikt heb en nog zwanger ben is het echt. En tot die tijd kan het vanalles betekenen en word ik waarschijnlijk gewoon ongesteld. Klinkt cynisch, maar hierdoor sta ik er gewoon wel weer wat rustiger en realistischer in. Hopelijk lukt het me deze ronde om het gewoon een beetje aan de kant te schuiven tot het punt dat het de drukte in mn hoofd waard is. Dat komt de kansen ook ten goede. 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de afgelopen maanden echt schandalig gegeten heb. Waar ik na de zwangerschap nog maar 2 kilootjes kwijt moest en mn oude kleding grotendeels weer paste.... heb ik nu toch echt wel een maatje groter en mag er wel 6 kilo af. Dat thuis hangen met een baby, en alle stress van de eerste maanden is geen excuus meer. Ik ben wel mega moe van zo'n jaartje slaaptekort en dat maakt de motivatie voor een dieet moeilijk te vinden. Ik blijf vaak wakker door te eten. Bijvoorbeeld bij mn serie savonds. Mijn man heeft hetzelfde. We hebben ons nu voorgenomen om in elk geval gezond te gaan eten. In de mogelijk zwanger weken hou ik het daarbij, en daaromheen ga ik op dieet. Het is gewoon tijd om mn kop uit het zand te halen. En het komt de vruchtbaarheid ook ten goede om gezond te eten. Die behandelingen doen we niet voor de lol, dus we  moeten er wel alles aan doen. 
Pfff.... heb nu al spijt van mn besluit haha! Maar ik ga op korte termijn niet ineens bergen meer energie of slaap krijgen, en de bevalling en kraamperiode zijn al lang geen excuus meer. Gezond eten kan juist helpen. Goed voorbeeld ook en alles.... Tsjakka! ahum

Fijn dat je er kalmer in staat Lewis! Je raakt er een soort van aan gewend he. De eerste ronde is alles nieuw en spannend, daarna ken je het klappen van de zweep en rol je er wat relaxter doorheen. Jouw situatie is natuurlijk anders, veel spannender als je het mij vraagt, maar kan me voorstellen dat het toch ook dan een beetje zo werkt.

En wat knap dat je het besluit hebt genomen om gezonder te gaan eten! Ik kan je helemaal volgen met wat je beschrijft over het uitblijven van motivatie om iets aan je lijf te doen! I feel you! Ik heb me daar ook echt op verkeken. Ik was verbaasd over hoe goed mijn lijf er nog uit zag na de zwangerschap, maar juist in de kraamtijd en de maanden erna is het afgetakeld. In de basis gezond eten lukte me prima, maar daar omheen veel snacken en niet de motivatie kunnen vinden om te bewegen. Vermoeid door de baby, sowieso nog amper tijd voor jezelf en ik vind sporten gewoon niet leuk genoeg om mijn schaarse uurtjes daaraan te besteden. Er is 2x een periode geweest dat het me twee maanden lukte om en veel te bewegen en op mijn eten te letten, maar dat had dan ook nog eens geen effect. De kilo's bleven er gewoon aan. Totdat zoon 1,5 was en ineens begonnen de kilo's te verdwijnen, met gewoon normaal eten en bewegen. Ik ben altijd slank geweest en ben momenteel nog maar 1 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap, dus ik heb eigenlijk niets te klagen, maar mijn lijf flubbert wel als nooit tevoren haha. Maar nogmaals dus, knap besluit! You can do it!

Poekie, hoe is het met je? trek je het allemaal nog een beetje?

Maankind, hoe gaat het wachten je af? Hoe gaat het verder met je?

ik hou ook niet echt van sporten. Actief zijn zit 'm meer in veel wandelen. Met de honden, maar voor de baby ook dagwandelingen. Nu ze wat langer wakker kan zijn zit ik er wel aan te denken om haar eens mee te nemen op een 2 a 3 uurs wandeling, broodje mee. Ik denk wel dat dat nu weer kan. Ze is nooit een onderweg slaper geweest, zelfs nu heeft ze het na een uurtje in de buggy echt wel gehad en huilt ze in de auto de boel bij elkaar. Hooguit een half uurtje slaap in de auto lukt nog wel op lange stukken. Maar ze stapt nu wel aan de hand en vind het leuk om een beetje rond te kruipen en te ontdekken. Als je een kortere afstand kiest heb je daar dan ruimte voor. Zo hoop ik weer wat langer te kunnen lopen ipv dat eeuwige rondje door de wijk of het park, langs de speeltuin, de supermarkt etc. :)
ik hoop dat het me lukt om weer wat beter op mijn voeding te letten. 

Verder is het saai wachten tot mn eisprong nu. 

En fietsen, is dat misschien iets Lewis? Vorig voorjaar, toen de kdv's dicht waren en het mooi weer was, ben ik heel vaak een uur met zoon gaan fietsen. Vond hij prachtig en ik was lekker in beweging.

Hier begin ik het wachtbankje toch weer spannend te vinden. Ik was eigenlijk vrij nuchter. Doordat ik mijn LH piek niet heb kunnen vinden, hield ik er ergens rekening mee dat ik geen of een veel latere eisprong had en stond ik er een beetje zo in dat ik al lang blij zou zijn als ik volgende week gewoon ongesteld zou worden. Dat niet mijn cyclus door de stress ontregeld is geraakt. Maar nu beginnen mijn borsten weer pijn te doen, denk ik een teken dat mijn progesteron stijgt en dat ik ervan uit kan gaan dat mijn cyclus normaal is gebleven. Nu denkt mijn hoofd; ok, normale cyclus, hopelijk dan toch een zwangerschap! Mijn NOD is volgende week vrijdag. Behalve pijnlijke borsten, ben ik dodelijk vermoeid sinds 2 dagen. Niet het type vermoeidheid van korte nachten of stress. Maar zoals we weten, het hoeft allemaal niks te zeggen ;) 

Ik heb mn fiets al 2 jaar niet aangeraakt ? 
Opzich wel fijn dat je cyclus toch lijkt te kloppen. Denk je dan dat je eisprong een dag eerder is geweest dan je verwachtte? Wat dat was ook nog een optie toch? 
Ik vind dat zo moeilijk om alle dingen die je voelt gewoon te laten voor wat het is. Maar het kan inderdaad echt alle kanten op en betekent vaak niks. Maar ik duim wel voor je hoor maankind. 
Nog een volledige week tot je NOD dus?

Nog precies een week ja. Maar ik zit er echt rustig in! Super chill. Ik verwacht er niks van, wacht rustig af wat er komen gaat. Ik voel verder ook niks behalve pijnlijke borsten en vermoeidheid.
Ben jij alweer begonnen met ovulatietesten?

Ik wilde zeggen, ik zit er ‘weer’ rustig in. Net zoals aan het begin van deze week.

Nou het is vandaag dag 17. En ik ben het vergeten, oeps! 
Ik heb eigenlijk maar 1 keer zo vroeg een positieve test gehad in de afgelopen 6 jaar. Dus ik hoop dat nu niet de 2e keer was. Ik ga m straks nog wel doen, even niks drinken vanmiddag. Maar het is natuutlijk het betrouwbaarst om het elke ochtend met tweede urine te doen. Ik verwacht m pas op minimaal dag 21. Dus het zal wel loslopen. 
Fijn dat je de rust weer gevonden hebt. Hou ons op de hoogte!

Terug
Bovenaan