Zwanger worden 2e kindje 2021

Ahhh Lewis, ik heb echt met je te doen! Je krijgt het behoorlijk voor je kiezen zo te lezen. Wat vervelend voor je dat je je zo bezwaard voelt richting je werkgever en daar een meltdown hebt gehad. Het lijkt inderdaad als je kinderen hebt, of er altijd wel wat is. Slechte nachten, geen opvang omdat kind ziek is, niet de flexibiliteit om op elk gewenst tijdstip even wat voor werk te doen etc. En dan halen we inderdaad in ons hoofd om het allemaal nog eens dunnetjes over te doen ? jij met alle extra effort voor het traject er ook nog eens bij, daar moet je sterk voor in je schoenen staan. Ik hoop dat het gesprek met je baas heeft opgelucht! Ik vind het in ieder geval heel goed klinken dat je je kwetsbaar hebt opgesteld en dat zijn reactie was om je naar huis te sturen.

En deze ronde klinkt alsof er inderdaad veel haken en ogen aan zitten. Wat zuur zeg. Ik had je een soepele cyclus toegewenst. Lastig om advies te geven wat je in deze situatie zou moeten doen. De kans dat je ei door je verminderde weerstand niet goed is gerijpt, of dat je lijf nu herstel voor laat gaan op een zwangerschap is aanwezig. Ben je dan bang voor garantie op teleurstelling als je deze ronde toch doorzet? Ik vind het heel lief van je dat je denkt aan de belasting van de zorg, maar ik vind dat je ook best voor jezelf mag kiezen. Afgelopen ronde ben je heel kort zwanger geweest, misschien ben je nu dan ook iets vruchtbaarder. Dat hoor je wel eens na een miskraam. Dat zou in mijn ogen pleiten om toch een poging te wagen. Veel succes met je afweging in ieder geval! En ik hoop op een negatieve test vanavond en een positieve morgenochtend!

Ik heb vanmorgen voor de zekerheid toch even getest, met ontzettend veel tegenzin! Haha. Ik was er zo dichtbij om niet te testen voor NOD. Maar vanavond ga ik uit eten met een vriendin voor haar verjaardag, morgen met manlief omdat zoon uit logeren is en ik wil mezelf trakteren op een lekkere fles wijn. En ik wilde dan niet de stomme misser maken om achteraf toch zwanger te blijken. (Al heb ik bij mijn zoon ook 2 dagen voordat ik positief testte nog een fles cava achterover getikt ?). De wijn kan gewoon besteld worden vanavond...

He bah Maankind, je hoopt toch he? Maar gelukkig wel twee gezellige avonden in het vooruitzicht en geen gedoe met alcohol of andere beperkingen. Heerlijk even een avondje voor jullie twee! Daar kijk ik ook wel naar uit. Als mijn moeder later in de zomer weer eens logeert, dan gaan mijn man en ik er ook savonds even uit. 

Ik heb met alcohol wat stoms.... Vanwege de vruchtbaarheidsbehandelingen werd het in zijn geheel afgeraden voor de eerste. Als je verder geen problemen hebt kun je buiten je wachtbankje best een drankje drinken hier en daar, maar als het niet soepel gaat helpt het niet. Dus ik ben dec 2018 gestopt met drinken. Was sept 2019 bij IUI 6 zwanger, dus niet drinken. Ik had een zware kraamperiode en echt geen behoefte aan alcohol. En nu loop ik eigenlijk al een half jaar rond met: zal ik weer eens? gezellig met een filmpje op zaterdag ofzo?? biertje bij de bbq?? En toch doe ik het niet. Ben bang dat die eerste drankjes hard aankomen. En nu zijn we bezig voor de tweede, en een van mijn eerste gedachten was "oh gelukkig, dan hoef ik nog niet te drinken!" Gek he? Het is niet dat ik daarvoor mezelf klem zoop ofzo, maar ik dronk best wel af en toe een wijntje of biertje. Ik denk gewoon steeds, stel dat er wat met mn dochter is en ik ben onder invloed. Nou ja, het komt vanzelf wel weer. Vind het idioot haha!

Hier CD 22 en geen positieve test. 
Gisteren kwam mijn man de test naar mijn werk brengen. Echt lief! anders ging ik toch piekeren over of ik net de positieve gemist had ofzo. We hebben nog lekker geluncht samen in de buurt van mijn werk. Maar het was negatief. En vanmorgen nog steeds. 
Ik heb wel veel meer afscheiding nu en ik hou veel vocht vast, dus ik denk dat de eisprong in de buurt is nu. Vorige cyclus was het dag 23 positief. Maar ik heb ook wel langer dan 30 dagen moeten wachten hoor, al ben ik sinds de bevalling wel ietsjes regelmatiger. 

Poekie, hoe gaat het?

hey dames.
ben ik weer..

goh maankindje, toch weer even flink balen en zo jammer dat het niet zo heeft mogen zijn..drink er dan vanavond maar lekker een wijntje extra op! dat heb je verdiend.. en op naar een nieuwe verse ronde met misschien meer rust ipv de hectische tijd van afgelopen maand.
ik heb makkelijk lullen dat snap ik.. maar zoals je zegt ronde 3.. tis niet veel.. dus lets go! ik blijf jullie mee volgen. veel te gezellig.

en Lewis.. even een breakdown..heel menselijk! en dat mag.
tis niet niks he.. maar straf jezelf vooral niet af als het even niet gaat..
je bent mens.. mama.. vrouw.. en ieder z'n emmertje is soms even vol.
mijn zoontje word al 5 maar in zijn peuter tijd heb ik ook echt dikwijls tranen gelaten. hij altijd ziek, ik altijd ziek.. niet slapen,, vreselijk.
en ik werk niet want ik ben medisch afgekeurd, dus geen wekker waarvan je dingen moet. al heb ik een gewoon ritme. 7u opstaan kind klaar maken en naar school, huishouden boodschappen, fysio afspraken of dergelijke. ik heb me lang schuldig gevoeld niet te werken, maar heb medisch zoveel gehad dat ze me afgekeurd hebben bij het uwv. dat was moeilijk maar heb daar inmiddels mn draai in gevonden. maar ik was zovaak ziek dat ik niet kon gaan werken en voelde me daar zo schuldig om.. dus snap heel goed hoe dat voelt.
maar zo lang je open kan praten met je baas en begrip krijgt kom je heel ver.
ik ben afgekeurd ivm diverse hernia operaties, mijn reumatische aandoening bechterew, diverse revalidatie opnames. dus tja het hield op op gebied van werk. moeilijk.. maar inmiddels geaccepteerd en geniet van mijn gezin. en ik plan nu mn dagen zoals ik dat wil.

verder gaat het op en af..misselijkheid neemt overdag af, maar afgelopen nacht had ik enorme maagpijn vd bbq ? en dan lig ik uren plafond te staren.
maarja we moeten door zeg ik dan heel stoer..blegh
a.s woensdag mijn 1e afspraak gynaecoloog voor plannen termijn echo en hoe alles gaat verlopen. spannend wel.

ik heb trouwens geen last van de app.. op mijn telefoon nooit storing

Hehe eindelijk een positieve test ? Dat betekent morgen op dag 25 een IUI. En dan is mn NOD 24/25 juni. Inderdaad een wat langere cyclus. Ik laat het allemaal toch maar doorgaan. Er is een ei, er is een kans. En gewoon lage verwachtingen hebben. "Gewoon" haha! 
Poekie, fijn dat het overdag iets beter gaat. Is dat nu met de omeprazol? Of vanzelf? Ik hoor wel eens dat je bij de 2e al snel weer een buikje hebt, zie je al wat aan jezelf? Ik kon het bij de eerste vanaf 8 weken zelf een klein beetje zien, en toen begonnen mijn broeken oncomfortabel te zitten. Met 12 weken liep ik in zwangerschapsbroeken rond en zagen anderen het ook al wel wat. Ben benieuwd hoe lang ik een tweede zwangerschap geheim kan houden straks. 
Spannend, alweer richting de termijnecho. Ga je een nipt test doen? 
Voor jou herkenbaar dus, al die calamiteitjes waardoor je werk aan het korte touwtje trekt. Heftig jouw verhaal hoor. Zijn de hernia's door Bechterew? Hier valt het wel mee. Ben zelf de hele winter juist best ongeschonden geweest van de virusjes van mn dochter. Maar zij was soms wel 3 x per maand ziekjes. En in deze tijden zit je dan direct thuis als er ook maar een beetje koorts is, totdat alles weer over is. En dan de lockdowns. Ik heb veel vakantiedagen gebruikt om het op te vangen. En nu is mn dochter een maand of 2 maar 1 keer ziek geweest, ben ik zelf 3 keer ziek. En dan ook nog het plotselinge afzeggen vanwege huizen bezichtigen, een IUI enzo. Ik weet wel dat ik veel met vakantiedagen oplos, en desnoods onbetaald verlof. Maar door de vakere afwezigheid raak ik soms wel een beetje out of the loop, en soms raakt werk een beetje achter. Mn geheugen en concentratie is wel aan het verbeteren, gelukkig! Dat was zo vlak na mn verlof echt erg. Nou ja, het is ook minder erg dan ik het zelf maak ws. Maar toch als je moe en ziek bent en dan toch probeert... Het gewoon ff melden werd een huilbui haha

ja ik kan het al niet meer verbergen. vandaag 10 weken en er is echt een mini bolletje te zien. ben van mezelf helemaal niet dik ofzo.. ook niet slank afgetraind ?maar nu zie je t toch wel. bij mijn eerste was dat vanaf de 12 weken toch wel en nu toch wat eerder.

wat fijn dat je je eisprong gevonden hebt! toch een kans die je kan benutten!

mijn hernia's waren voor mijn diagnose maar bleken achteraf wel samen te hangen.
ontstekingen enzo in de rug.
ja heb behoorlijke wat medische toestanden daarmee achter de rug.
ook 2 schouder operaties door de bechterew gehad. dus heb er wel mn handen vol aan.

de misselijkheid..gister toch een mindere dag gehad.. vandaag gaat dat weer beter maar dan vandaag weer zo moe of dat ik een marathon heb gelopen.
maar goed het zal wel minder worden hoop ik nu met de week..

oh ja Lewis
je vroeg naar de nipt zag ik

we hebben bij onze eerste geen nipt gedaan dat dit toen nog niet helemaal bekend was in Nederland. dus na wikken en wegen ook nu besloten geen nipt te doen..
misschien vinden jullie dat stom?
het gaat vooral om 3 syndrome, waarvan 2 sowieso al niet levensvatbaar zijn, en down is niet meteen niet welkom bij ons.
ook al die nevenbevindingen.. procenten kans op t een of ander. je kan dan zo'n bezorgde zwangerschap hebben en vaak hoor je ook bij de geboorte er niks aan de hand is.
we zijn zeker niet naïef en de 20 weken echo doen we wel natuurlijk. maar de nipt doen we niet.

Wat leuk! Een klein buikje! ❤️ Hou je het nog erg geheim?
Snap ik wel met de NIPT hoor. Ik had m zonder nevenbevindingen gedaan. Ik wilde het liever zo snel mogelijk weten voor de 3 grote. Maar de rest.. tja als dan al duidelijk is wat voor ziekte of afwijking ze vinden, is er veel minder te zeggen over de ernst ervan. Dus ik zou dan toch wel het verdere verloop van de zwangerschap en evt geboorte afwachten. Ik voel me niet geroepen om te oordelen over levenswil en -kracht. Alleen die 3 zijn zo duidelijk, dat ik de twee niet levensvatbare versies wel voor wilde zijn. Zonder nevenbevindingen dus. Downsyndroom had hier ook welkom geweest. Combinatietest hebben we lekker overgeslagen, want dat geeft echt alleen maar stress.
De IUI zit. 40 mlj zaadcellen, wow! Dat is bijna normaal. Mn man zegt dat hij tijdens het aftrekken een trucje heeft waardoor hij meer via de goede weg naar buiten kan krijgen. Maar dat hij die beweging/aanspanning niet kan maken tijdens gewone seks. Nu is dat sowieso onmogelijk. Maar ik zat toch weer even over zelfinseminatie te denken als zijn kwaliteit zo vooruit gegaan is. Maar aan de andere kant, we hebben nu eenmaal goedkeuring voor IUI en dat is toch een horde vast genomen. En zo krijgen we 6 mnd veel inzicht in zijn zaadkwaliteit. We weten ook niet of het bij mij ook lastiger gaat, aangezien baby 1 4 jr duurde. 38 jaar ben ik al. Ik vind het wel ff goed zo, we blijven gewoon IUI doen. 

Terug
Bovenaan