Zwanger worden 2e kindje 2021

Klinkt wel hoopvol Lola! vorige cyclus was ik ook af en aan wat misselijk en ook erg draaierig en ik bleek wel kort even zwanger. Was alleen biochemisch. Maar het kan dus echt wel, dat je nu al wat misselijkheid voelt. Wat kun jij goed wachten zeg! haha, ik was al lang even naar de drogist gegaan.

Poekie, hoe ging de termijnecho?? 
Fijn zeg dat je voorlopig bij de verloskundige mag blijven. Ik vond dat zoveel fijner dan het ziekenhuis. 

Ik moet donderdag ergens ongesteld worden, kan een dag of 2 wisselen, beide kanten op, omdat de lengte van mijn LF nog wel eens schommelt. Ik heb me zo goed gehouden afgelopen week. Maar ik merk dat mn gedachten vandaag toch wel vaker gaan naar het "ben ik zwanger" vraagstuk. Zat net alweer te googlen over afscheiding. Ik had vorige maand na een week erg witte wat stevigere afscheiding, en dat heb ik nu weer. Maar ik weet eigenlijk niet of ik dat altijd al had sinds de bevalling, lette er niet zo op. En ik weet ook niet of ik dat had met de eerste zwangerschap. Ik herinner me wel dat ik af en toe wat voelde lopen, en dan dacht ohhh neeeeee! Maar het bleek afscheiding. En dan schrok ik weer omdat het een keertje wat gelig was. Hoe dat verder na die eerste weken was?? geen idee, niet erg denk want dan herinnerde ik het me wel. Maar: Nee, nope, het betekent niks! Dus daarom even een berichtje hier haha! Ik wil echt zoveel mogelijk loslaten. 

oh Lewis wat spannend !
en je kan hard roepen het los te willen laten, maar je lijf gaat dikwijls met je aan de haal, en je hoofd ook. vreselijk!
tja... afscheiding ik heb het enorm nu ik zwanger ben. dik en draderig. weet ook niet of ik dat bij de 1e ook had maar nu wel in ieder geval!
vanmorgen de 1e termijn echo gehad en ben a.s woensdag al 12 weken. ben een week!! verder gezet. precies zoals ik dacht vanaf begin maar toen was dat nogal moeilijk te meten. ook was ik snel zwanger dus niks te zeggen over mijn cyclus.. maar alles was dik in orde. de baby maakte constant de koprol, groeide goed. tot nu toe alles er op en er aan. dus happy! wel gekantelde baarmoeder en placenta voor de uitgang ? dus die 2 dingen mogen wel even verplaatsen voor t gemak maarja tijd genoeg nog!
oh Lewis wat duim ik voor je!! met al die kampioenen bij je man houden we echt hoop!

Wauw een week verder gezet! Dat klinkt allemaal heel goed. Leuk he? om je kleintje even te zien. Ik vond het toen zo gek dat er iets in mijn buik zo druk bewoog en dat ik er niks van voelde. was blij om die eerste schopjes te voelen. Nog een maandje ofzo en dan voel jij dat alweer. 
inderdaad nog ruim te tijd voor die placenta om wat omhoog te schuiven/groeien. maar goed dat ze het in de gaten houden. 

Lola, geen gekke vraag hoor. Ze noemen het in het ziekenhuis biochemisch als er initieel wel een spoortje hcg waar te nemen valt dmv testen (dan weet je zeker dat er een bevruchting en innesteling was), maar dat de testen niet oplopen, en je gewoon rond de gebruikelijke periode of hooguit een paar dagen later menstrueert. Je ziet dan nooit wat op de echo, zelfs geen dooierzakje of vlek. Ze noemen het ook pas een doorgaande zwangerschap na 6 weken. 

klinkt allemaal zo klinisch he Lewis..
goed dat het allemaal kan en mogelijk is! dat wel. ik had woensdag bij de gyn ook niet echt een warm gevoel.. zo klinisch.. zo hup hup even echo even dit.. hup naar de assistente door. niks persoonlijk praatje.
terwijl de verloskundige vanmorgen, die kletst gezellig wat aan.. zoveel persoonlijker.
nemen veel meer tijd.
ook fijn is dat ze elke week op vrijdagochtend inloop hebben voor hartje te luisteren. gewoon als je daar even behoefte aan hebt. gemoedelijk vind ik dat!

Wat fijn dat ze zo'n inloopmoment hebben Poekie. Hier kon ik altijd bellen. Maarja, als je eerst moet beargumenteren waarom je even bang bent... Dat is voor mij wel een drempel als ik redelijk zeker weet dat het onterechte angst is. Maar even luisteren kan je dan zo gerust stellen en wat stress wegnemen, wat ook weer goed is. 
Ik vond bij de veloskundige ook veel meer begrip voor het emotionele gedeelte. In het ziekenhuis gooien ze het toch meer op de noodzakelijke zorg en de feiten. Daar doe je het maar mee. 
Lola, weet je al meer?
Ik vind het nu wel spannend worden. Geen bijzondere reden want ik voel me niet anders dan anders. Maar de laatste twee? dagen afwachten. Ik weet het bijna. 
En dan gaan er wel gedachten spoken. Is die afscheiding nou normaal voor mij? Ik voel mn tepels wat steken, maar dat heb ik altijd voor mn menstruatie. Ik voel geen enkele kramp. Dat is gek. Nee ook dat heb ik wel eens gehad en bij mn dochter had ik juist veel kramp. Zoiets. 
Ik heb donderdag een afspraak bij de gyn, een 2nd opinion over of een tweede operatie aan de vernauwing in mn vagina mogelijk is. Als ik niet ongesteld ben nog, dan weet ik ook niet of het gelukt is. En of ik het wel oke vind dat ze dan gaan voelen. Vorige week dacht ik nog van wel, want deze cyclus is het toch niet gelukt vanwege alle virusjes. Bla bla. Maar nu hoop ik toch en vind ik het toch een beetje spannend. Alternatief is dat ik hoop dat ik dan al ongesteld ben. Flink bloeden met zo'n onderzoek, bah... Morgen krijg ik ook mijn coronaprik. Gepieker gepieker. Maar ik doe het allemaal maar. Want ik heb 3 maanden op deze afspraak moeten wachten. En deze week is bijvoorbeeld mijn bekkenbodem weer wat slap, waardoor ik haast niet mn scheetjes op kan houden. Sta ik vanmiddag met een wild vreemde te praten, even bukken voor mn dochter: prrrrt! Echt genant! (En betekent dit iets?? Nee tuurlijk niet!)  Dus ik ben toch wel benieuwd naar die 2nd opinion over het herstel van de totaalruptuur en de operatie daarna. 
Warrig verhaal, maar dat is mijn hoofd als ik ga stressen over iets haha! Blij dat ik het tot nu kon uitstellen deze ronde. Nog 2 dagen.

toch weer spannend he Lewis..
niks wil iets zeggen.
ik had voor nod mega buikpijn en werd ik ongesteld, en toen ik zwanger was had ik niks krampen..maar wel een zere boezem en enorm warm had ik het. beetje dizzy ook soms.
ik duim toch echt voor je!!!
ook spannend ja de afspraken voor de operaties.. want wat doe je ermee als je zwanger bent? uitstellen? terwijl je er wel last van hebt.
maar kan je wel gewoon bevallen dan met een vernauwing? heb er geen idee van namelijk.
lijken me toch enge operaties op die plekken..

Terug
Bovenaan