Zwanger worden 2e kindje 2021

welkom Lewis!

wat leuk ook voor jullie om te beginnen aan nummer 2! en dubbel zo fijn dat je meteen kan starten met iui. dat lange wachten maakt het altijd zo lastig he.
hoop dat het jullie heel snel gegund mag zijn!

mijn kindje is dus 4 jaar.
ik wilde het eerst hierbij laten, omdat mijn man al 2 kinderen heeft uit zijn vorige relatie. maar inmiddels zijn die al pubers. en wonen bij hun mama, en werd mijn wens wel groter. dus gaan we ervoor !
dus hopelijk is het ons gegund!

ga nu ronde 3 in ?

je mag zeker gezellig mee kletsen !
fijn om te delen samen

Hoi Lewis, welkom! Leuk dat je mee komt praten! Ik vind dit de (nu nog) kleine omvang van dit groepje fijn, overzichtelijker dat bijvoorbeeld de maandelijkse NOD topics. Spannend en leuk dat jullie voor een tweede kindje gaan. Jeetje, jullie hebben voor de eerste wel een lange weg af moeten leggen. Ik voel me altijd een beetje schuldig als ik lees dat stellen er zo lang voor (hebben) moeten vechten. Wij hadden geen sterke kinderwens en ik ben op onze huwelijksreis onverwacht zwanger geraakt. Voelt enorm onrechtvaardig dat de kansen niet gelijk verdeeld zijn. Fijn dat jullie nu meteen mogen starten met IUI, ik wens jullie supersnel een positief resultaat!

@mama poekie, misschien dat na het avondeten testen dan toch iets te laat is en dat eerder op de dag beter werkt? En wat leuk om te lezen dat jullie na al die tijd er toch nog een keer voor willen gaan. Ik was al benieuwd wat je verhaal was, aangezien je kindje al 4 is.

Mijn NOD is over 8 of 9 dagen. Omdat ik 3 jaar geleden het wachtbankje helemaal niet bewust heb meegemaakt, weet ik dus niet goed waar ik op moet letten. Ik heb wel elke dag krampjes en gerommel in mijn buik, maar de innesteling moet denk ik nog plaatsvinden. Dus zou het überhaupt al mogelijk zijn om klachten te hebben? Of wil ik het gewoon te graag haha. Omdat ik 3 jaar geleden zo snel zwanger was, vind ik eigenlijk dat ik me totaal niet druk mag maken, maar toch vind ik het spannend. We zijn 34 en 38 nu, toch weer drie jaar ouder... En ook al is dit fysiek pas ronde 1, mentaal gaat er al wel een langere reis aan vooraf. Een jaar geleden begon de wens voor een tweede bij mij te kriebelen en vanaf de zomer is de wens sterk aanwezig. Maar mijn man wilde het bij onze zoon houden. Van geen kinderwens naar 2 kinderen was voor hem een te grote stretch. Wat ik volkomen begreep, maar toch deed het pijn bij mij. Hij liet de deur wel op een kier, waardoor ik totaal niet meer wist waar ik aan toe was. Lang verhaal kort, in de kerstvakantie liet hij weten dat hij toch wel graag een tweede kindje erbij wilde, over een tijdje. En vorige maand zei hij dat hij er klaar voor was. Joepie!! Nu kijken wat de toekomst brengen gaat.

@maankindje, ja ik vind het klein forum ook prettig, dan is het te overzien en wat bij te houden van elkaar.
bij mijn 1e zwangerschap zat ik ook op een forum, klein groepje, en was fijn zo met iedereen te kunnen delen.

ja onze wens..
mijn man heeft dus al 2 kids van 14 en 16. toen wij samen kwamen 8 jaar geleden,was mijn wens heel graag een kindje van ons samen. dat zag hij gelukkig ook helemaal zitten. dus uiteindelijk in 2015 augustus gestopt met de pil, en december zwanger geraakt. aangezien ik ook de ziekte van bechterew heb,(reumatische immuun ziekte, dacht ik wel mijn handen vol te hebben aan 1 kindje, en van tijd tot tijd nog 2 kids erbij. maar nu 4 jaar verder met onze zoon, en de 2 oudste van mijn man, voelde ik mijzelf toch niet compleet. de 2 oudste wonen niet bij ons,zijn om t weekend hier en vakanties om en om,daarbij doen die hun eigen ding al. onze jongen van 4 is toch veel alleen met ons, en ik miste nog iets daarin. dus begon t toch te kriebelen, en mijn man zijn werk is veranderd,hij draaide eerst veel nachtdiensten waardoor ik alleen stond snachts met onze zoon, nu is dat niet meer en dan kan je het toch meer samen doen. uiteindelijk de knoop door gehakt in januari en februari gestopt met de pil. en moet zeggen eenmaal besloten zijn we beide enorm enthousiast "de cirkel rond te maken " en ach ja het leeftijdsverschil is er als hij straks 5 is en er een baby mocht komen,maar mijn zus en ik schelen ook 5 jaar en dat gaat super goed tussen ons!!

en maankindje, je ziet wel, van geen kinderen naar nu voor een tweede! alles kan veranderen:)
spannend he? je bent er nu bewuster mee bezig en dan voel je automatisch meer.
hier vandaag laatste menstruatie dag gehad, dus we kunnen weer aan het werk :)

en ja, wat je zegt tegen Lewis, wat is het oneerlijk als sommige mensen zoveel moeite moeten doen, je voelt je dan zo schuldig he.
vrienden van ons willen ook zo graag een kindje, maar ook daar draait de medische molen volop.

Mama Poekie, heftig hoor, pubers in huis ? Daar kan ik me nog niks bij voorstellen. Wel handig met de baby straks. Wat helpende handen zo af en toe, als ze dat leuk vinden. Ik heb een veeeeel jonger halfzusje en ik heb dat eerste jaar heel wat luiers verschoond en km met de wagen gewandeld. Prachtig vond ik dat! 
Mijn buurkindjes schelen ook 5 jaar. Echt wel leuk hoor. Die oudste helpt zoveel met de baby al, ze is gek op haar zusje. 
Maankind, ik zou me daar niet schuldig om voelen hoor. Dat is toch eigenlijk hoe het hoort te gaan toch? Al die trucken die ik uit heb moeten halen om zwanger te worden, ben mentaal ook echt wel ff ergens doorheen gegaan, en dat heeft ook wel zn sporen op ons seksleven nagelaten. Ik kon af en tie echt wel even naar vrouwen met kinderen kijken, zo van maar hoe dan?? Waarom doet jouw lijf het wel en de mijne niet? Of als een vriendin de derde krijgt: jezus alweer? En ik niks! Maar dat is mijn baggage. Ik hoop dat het nu sneller gaat omdat we niet eerst naar de problemen hoeven te zoeken voor een paar jaar. Maar dat het eerder met IUI lukte is zeker geen garantie dat het nu weer lukt. 35% kans en 10% per keer zei de arts.
Leuk dat je man toch aan boord is, zo'n proces van een diepe wens weer in de doos stoppen ken ik goed. Dat hoeft dan niet. Hopelijk is jullie gezin snel compleet.
Ik denk trouwens dat je in de wachtweken vooral nergens op moet letten haha! Het is spannend, maar alle hormoonschommelingen veroorzaken ongeveer dezelfde klachten. En als je erop let voel je er veel. Ik heb mezelf zoooo vaak blij gemaakt en dan de teleurstelling gevoeld. De laatste keer kon ik gewoon niet zwanger zijn in mijn wereld. Ik heb ook pas 5 dagen na nod getest en was totaal verbijsterd dat het wel zo was. Ik heb dus altijd zere borsten, krampen, pukkels, rommelige buik, vanalles. Had tot dat moment nooit wat betekend. En toen ik zwanger bleek voelde ik me niet anders dan normaal. Ook zere borsten et. Met 1 verschil: ik had het voortdurend ijs en ijskoud, en was sneller fysiek moe met lopen enzo. We waren op een actieve vakantie en de wandelingen werden echt wel korter dan normaal. Ontstressen dacht ik toen.

ja dat is idd soms wel pittig 2 pubers, maar ook gemakkelijk. die doen hun ding, die hoef je niet meer te verzorgen. ze zijn ook super gek op hun broertje van 4, wat ook gemakkelijk is want ze nemen hem vaak onder hun hoede en dat zijn ze allemaal bezig;-)
dus met een baby straks gaat dat ook weer vanzelf. en ze zijn er ook niet super veel dus qua drukte valt dat ook mee dan.

ik kan me heel goed voorstellen dat het frustrerend kan zijn als je zwangere om je heen ziet en zelf niet lukt en zo graag wilt!
en daar mag je soms ook echt wel van balen en rot door voelen. het weegt op alles door, op je sex leven op je gemoed.
ik zelf heb jaren geleden een relatie gehad en mijn toenmalige partner kon ook geen kindjes maken, we probeerde al 2 jaar maar t lukte maar niet, daar had ik al veel verdriet van. uiteindelijk zijn zaad laten onderzoeken,en bleek nauwelijks tot geen zwemmers te hebben. toen we de medische molen in wilde gaan haakte hij af. uiteindelijk na een jaar, is onze relatie beëindigd. mede daardoor maar ook andere zaken hoor. de koek was op.
en al mijn vriendinnen kregen kinderen toen, dus ja dat frustreerde mij toen ook.

maar nu wij bezig zijn, hoor ik ook zoveel naar nieuws om me heen. allemaal miskramen, of iemand met een dood kindje van 23 weken in de buik, pff dat maakt je dan ook weer niet gelukkig. zo'n ellende kan je dan ook weer mee maken. ik weet je moet daar niet te veel bij stil staan...

ik ga in ieder geval proberen!! aankomende ronde niet teveel op de klachten te letten. ?

@mama poekie, jij hebt al met al dus ook een hele weg afgelegd om mama te mogen worden. Nadat het met je ex partner niet lukte. Bijzonder verhaal heb je hoor (in de mooie zin) om uiteindelijk op de gezinssamenstelling uit te komen die je nu hebt. En heel leuk dat jij en je man nu helemaal enthousiast zijn over een kleintje erbij. Heel benieuwd wanneer het raak gaat zijn voor jullie.

@lewis, ook al heb ik nooit zelf in de situatie gezeten, ik kan me het verdriet en de onmacht bij het ongewenst kinderloos zijn goed voorstellen. Mijn twee beste vriendinnen van vroeger werden ook niet spontaan zwanger, hebben beide een medisch traject nodig gehad. Ze waren naar mij heel open over hun traject en hun gevoelens en ik heb via hen meegekregen hoeveel impact het heeft. Heel blij voor jullie dat het ouderschap uiteindelijk daar heeft mogen zijn en hun jullie snel uitbreiding van jullie gezinnetje ?

Hey dames daar was ik weer heel spannend voor mij normaal gesproken zou ik vandaag nod worden van af donderdag heb ik alleen bruine afscheiding maar heb nog niet getest ga maandag pas testen als ik morgen nog niet word, maar voel me echt totaal niet zwanger alleen me borsten maar dat is ook als ik nod word meer niet, nog steeds spannend maar zou het ook niet erg vinden als het deze ronde niet raak is heb geen haast ik geniet hier nog lekker van me dochter ??

Terug
Bovenaan