Zwanger worden 2e kindje 2021

ja soms kan het leven gek lopen he..
en een gezinssamenstelling met kinderen uit een vorige relatie van een ander moeder is altijd zoeken naar hoe dat het beste gaat. en niks gaat vanzelf, maar inmiddels 8 jaar verder zijn de kinderen van mijn man ook mijn plus kindjes. dat is met ups en downs gegaan, maar inmiddels gaat dat goed! en zijn ze gek op hun broertje!
maar voor mij was de cirkel nog niet rond.. heb 1 kindje van mezelf..en dat was voor mij nog niet compleet. dus vandaar ;-)

ohhh spannend voor degene die op het wachtbankje zitten!!! hou ons op de hoogte

Spannend Azzz, hopelijk betekent het wat. Of heeft het al doorgezet. 
Inderdaad een bijzonder verhaal Poekie. Op jouw manier ging het bij jou ook allemaal een stuk langzamer dan je gewild had dus. Wel beter dat het met de juiste man gelukt is. Ik snap wel dat een eigen kindje anders voelt, die pubers heb je ook niet van baby af aan verzorgd. Wel heel fijn dat iedereen nu zo goed samen gaat. Ik kom zelf uit een samengesteld gezin, zowel bij vader als bij moeder, en ik weet dus uit ervaring dat het zo zijn uitdagingen heeft. 
Maankind, wat fijn dat je vriendinnen er goed over konden praten met jou. Ik snap zelf de geheimhouding rond zwanger worden niet zo, zelfs niet als het wel goed gaat, voor het geval van een miskraam. Ik heb 2 miskramen gehad en heb een lange weg gehad. Ik had helemaal gek geworden als ik naar de buitenwereld mooi weer had moeten spelen. Alsof dit allemaal niet speelde. Dat ik het niet van de daken roep, oke, maar met mijn 2 beste vriendinnen en directe familie bespreek ik gewoon alles. Ook als het mis gaat wil ik er dan over kunnen praten. En toen ik zwanger bleek was het eerste trimester zo spannend! Vanaf 17 weken weer op de bank met een verkorte baarmoederhals en dus risico op vroeggeboorte. Heel fijn als je gewoon open kan praten vind ik. Met een select groepje dan waarvan je weet dat die er ook met slecht weer voor je staan. Familie weet nu ook dat we voor een tweede proberen. 
Wat ik wel gek vind. Toen we startten met onze kinderwens startte ik ook net met een nieuwe baan. Ik heb toen open kaart gespeeld omdat ik de baan niet wilde als dat een probleem zou zijn. Mijn baas reageerde heel positief, en ik heb het contract dus getekend. Uiteindelijk duurde het allemaal erg lang, en heb ik ook gewoon kunnen vertellen wat de reden van verzuim was als een IUI of onderzoek op een werkdag viel. Geen gelieg en geheimen. 
Maar sinds ik na mijn verlof terug ben functioneer ik nog niet optimaal. Ik merk nog steeds dat ik liever thuis ben, mijn werk minder belangrijk vind dan voorheen, ook foutjes wegens gebrekkig geheugen en concentratie. Geen grote rampdingen. Maar toch wel dat ik weet dat mn baas voorheen meer aan me had. Ik weet dat ik geduldig moet zijn en dat het al een stuk beter gaat dan toen mn baby 4 maanden oud was. Maar toch weerhoudt me dat heel erg van nu weer open kaart spelen over dat we voor een 2e gaan. Mn baas ziet me al aankomen. Durf het gewoon niet te zeggen! En tegelijk zie ik nu al op tegen de eerste keer dat ik moet liegen over waarom ik even weg moet. Hoe denken jullie daarover? 

wat goed dat je zo open bent erover. ik zou het ook fijn vinden als je een miskraam krijgt of het gaat niet vanzelf dat je dat kan delen met naasten van je. alleen is maar alleen..
ik maak er ook geen geheim van.. met mn beste vriendin of moeder en zus deel ik het ook.

wat betreft je werk, dat is wel lastiger..
anderzijds mogen ze je niet ontslaan ivm kinderwens. en voor medische behandelingen heb je er recht op.
eerlijkheid is misschien wel het beste mocht er ooit wat gebeuren ze snappen waarom je afwezig bent.
maar waarom ben je "afwezig" of maak je foutjes? heb je een zware babytijd gehad?
of vermoeid?

@azzz hoe gaat het???

@Azzz spannend hoor! Hoe is het vandaag? Al getest of menstruatie doorgebroken?

Hier komt en gaat de spanning een beetje. Ik merk dat ik veel bezig ben met mijn NOD zaterdag, meer dan me lief is. Zou willen dat ik het meer van me af kon zetten. Maar door het gebrek aan afleiding door de corona maatregelen heb ik te veel tijd om na te denken haha. Echt kwaaltjes heb ik nog niet. Pijnlijke borsten en een rommelende buik, niets wat ik andere maanden niet heb.

@lewis, ik snap de geheimhouding rond zwangerschap ook niet helemaal. Ik ben zelf altijd een open boek over wat me bezig houdt en mijn gevoelens en dat was/ben ik dus ook over mijn zwangerschap(swens). Niet naar iedereen natuurlijk, maar wel naar mijn goede vriendinnen. Ik vind het juist enorm verbindend om het met hen over dit onderwerp te praten, omdat het zo’n intense gevoelens betreft. Ik zou nooit 12-14 weken een zwangerschap en de aanloop er naartoe met alleen mijn man kunnen beleven, terwijl het iets is dat je elke dag bezig houdt.
Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt richting je baas! Het is nooit meer helemaal goed gekomen met mijn geheugen en werksnelheid na de bevalling. En ik laat mijn werk zonder twijfel direct uit mijn handen vallen als mijn kind me ook maar enigszins nodig heeft, de prioriteiten zijn zo verschoven. Maar waar ik wel benieuwd naar ben, is het echt feitelijk zo dat je baas minder aan je heeft, heeft hij/zij dit kenbaar gemaakt, of is het je eigen loyaliteit, perfectionisme etc. dat jou dit vertelt? Ook met iets minder tijd aanwezig, iets meer foutjes doe je het wellicht fantastisch. Heeft je baas zelf kinderen? M.a.w. begrijpt hij/zij welke impact het jonge ouderschap heeft op je leven en je brein? Voor wat betreft open kaart spelen, als je baas destijds zo begripvol was, is hij/zij dat waarschijnlijk nu ook weer. Zelf ben ik ook naar mijn baas een open boek, wat ik soms heel spannend vind, maar uiteindelijk komt het onze werkrelatie juist ten goede. Een half jaar geleden bijvoorbeeld sliep onze zoon al 3 maanden slecht, ik had al die tijd hard gewerkt, elke week overuren gemaakt en ik trok het niet meer. Heel eerlijk tegen hem verteld dat het niet zo goed met me ging en hij ging meteen over in de help/oplossingsmodus en gaf me een week vrij. Ik kon bijtanken en ik hoefde niet meer mijn ‘geheim’ met me mee te dragen waardoor ik me al meteen een stuk lichter voelde. Niet de waarheid kunnen vertellen zorgt voor zware last op je schouders! Ik sta niet in jouw schoenen, je moet zelf aanvoelen wat het beste is, maar als objectieveling zou ik je aanraden het gesprek aan te gaan. Hopelijk heb je hier iets aan!

Ter info, ik heb besloten morgen te gaan testen ? 3/4 dagen voor NOD (mijn cyclus is, afgaande op de positieve ovulatie test, 29 dagen deze keer) Ik weet het, de kans op teleurstelling is groot, maar dat is dan maar zo haha. Dan weet ik dat ook weer voor de volgende ronde. En ook het risico op een vroege miskraam nog voor mijn NOD heb ik meegenomen in mijn afweging, maar dan heb ik in ieder geval bevestiging gehad.

Hoi Dames, sorry! Ik was het een beetje vergeten haha.  Helaas afgelopen vrijdag giga ongesteld geworden. Maar na 2,5 jaar niet ongesteld worden is dat niet gek. Inmiddels is vandaag mijn ongesteld ook weer opgehouden en ga ik even nieuwe ovulatietesten aanschaffen. Ik hou het een beetje bij via een app en dan begin ik te testen, bij mijn eerste kindje merkte ik dat als mijn app zij al 2 dagen kans maakte ik nog niet iets zichtbaar had op mijn sticks.  Ik deed altijd smiddag rond 1500 testen als het lukte en anders savonds.  Ik vond het niet erg dat ik ongesteld werd omdat ik nu gerichter kan kijken. 

ik heb even alles vluchtig gelezen ?

voor sommige nog steeds spannend 
en welkom @lewis! 

qua werkgever, het blijft lastig. Ik zou gewoon open kaart spelen, bij mij weten ze ook echt wel dat het er aan zit te komen omdat mijn zoon nu al 2 is en ze weten dat ik een 2e wil.  Ik zie er wel alleen tegen op omdat ik de enige vrouw ben met kleine kindjes. Weinig begrip dus. 

@swlk jammer van je menstruatie maar anderzijds fijn dat je nu wat gerichter kan gaan kijken! op naar een nieuwe ronde !

@maankindje.
oh heel spannend! hou je ons op de hoogte?! 4 dagen voor nod moet soms lukken ? spannend!

ik ga later deze week starten met ovu testen, volgens cyclus berekening zou ik het weekend/maandag mijn ei sprong hebben. dus we maken het om de dag gezellig nu,? en het weekend extra ? dus heel benieuwd, wanneer mijn testen een ei sprong aangeven ! vorige keer rond dag 16 dus benieuwd nu..

Geen tijd om een uitgebreidere reactie te typen, ik moet aan het werk ? maar de test was negatief. De teleurstelling valt wel mee, het was pas ronde 1, maar ik vind mijn eigen hyperfocus op zwanger worden zo enorm irritant. Ik hoop dat ik het nu van me af kan zetten. Op naar de volgende ronde ??

Terug
Bovenaan