Wat goed van je Mamma Poekie, om alles om te gooien. Klinkt alsof jullie dat beiden echt nodig hadden.
Wat een heftige verhalen allemaal he? Ik heb altijd wel gedacht dat het je leven overhoop gooit en dat het heel zwaar is. Maar hoe dat voelt ervaar je eigenlijk pas als je het meemaakt. Het is zo heftig een kind krijgen. Eigenlijk is het maar goed dat "maar je krijgt er zoveel voor terug" echt wel waar is. Anders... Objectief gezien, kun je maar beter geen kinderen nemen haha
Maankind, dat lijkt me heel naar om je man zo de verkeerde kant op te zien gaan terwijl jullie samen voor zo'n klein hoopje mens moeten zorgen. Stressvol. Kan me wel voorstellen wat voor wissel dat op je relatie trekt. Wij hebben onder elkaar niet echt problemen, maar toch wordt we wel meer geruzied dan voor de bevalling hoor. Gelukkig gaat het nu beter.
PND waren ze bij mij ook bang voor na de bevalling. Ik heb het echt wel 4 maanden heel moeilijk gehad. En dankzij de vruchtbaarheidsproblemen kreeg ik een beetje een probleem met angst, waarvoor ik behandeld ben. Maar gelukkig nooit gekregen. Ik heb een vriendin hierdoorheen zien gaan, en dat was verschrikkelijk. Lijkt me ook heel zwaar Poekie. Poeh.
Swlk jij hebt dus ook een deel van je zwangerschap stil moeten zitten. Gelukkig heb je de volledige termijn gehaald. Heb je er nog veel pijn van? Kan me voorstellen dat je bang bent voor hoe de tweede zwangerschap zal gaan.
Ik vind opnieuw zwanger worden een heel eng idee. Heb ook hard geroepen dat ik het nooit meer ging doen. Maar sinds mijn dochter een maand of 7 is kon ik wel door de angst heen kijken en daar gewoon wel de wens voor een 2e zien. Neemt niet weg dat ik nog steeds erg bang ben. Ik heb voor mezelf gewoon eens alle pech op een rijtje gezet. Het traject vooraf, de verkorte baarmoederhals en risico op vroeggeboorte, vergiftiging, 5 weken te vroeg bevallen, totaalruptuur waarvan ik nu nog littekenweefsel en een verkleving heb, daaraan geopereerd zijn en nog een keer onder het mes moeten, de mislukte borstvoeding, kma, huilbaby die alleen maar op mij lag en evengoed veel huilde. Dan zie ik wel dat het gewoon ontzettend veel pech is. Bij een tweede loopt het sowieso anders, beter of slechter weet je niet. Maar het zal zich vast niet precies zo herhalen.
Toch heb ik me wel voorgenomen dingen anders te doen. Ik wil heel graag een keizersnede om de problemen down there niet nog groter te maken. Ik bedoel seks is nog altijd geen optie. Ook wil ik bij de 2e meteen kunstvoeding doen. Ik heb 3 maanden bv volgehouden, en moest daarna nog een maand kolven om ervanaf te komen. Ik wil niet weer al die zorgen, borstontstekingen, pijn... En ja het kan nu wel goed gaan, maar zo niet, dan ben je dus niet zomaar gestopt. Ook heb ik met mijn man afgesproken dat hij de eerste 3 maanden een mix van verlof, vakantie en onbetaald opneemt, waar we nu al een buffer voor aan het opbouwen zijn. Ik ga het niet weer alleen doen. En deze keer weet ik waar ik aan kan bellen voor wat coaching. Bij de eerste duurde het even voor ik de juiste hulp had. En ik denk ook wel dat ik meer ervaren ben en met sommige dingen rond de baby ook wat meer relaxt ben.
Zo heb ik mezelf moed in gepraat.