Nou echt he, Poekie? Die adviezen....
Ik heb me in de eerste maanden zo druk zitten maken over dat ze niet langer dan 30 a 45 minuutjes kon slapen. CB raadde zelfs aan om haar dan niet te voeden en weer opnieuw (in eigen bedje!) in slaap te krijgen. Ik heb haar gelukkig altijd bij me gehouden, en vanaf 2 a 3 maanden wel eens in de box laten slapen. Maar ik ging me pas rustiger voelen toen ik alle boekjes en instanties even los liet en gewoon het ritme van mijn baby ging volgen. Binnen een maand zat ze op 3 slaapjes waarvan 1 lange. Tijd doet ook een hoop goed hoor. Het zijn geen robots.
En het contact met mijn buurvrouw is behoorlijk koel nu. Zij bleef maar prijzen hoe goed ze het zelf deed, en vertellen wat ik gewoon moest doen, en dan zou alles opgelost zijn! Ene oor in en andere weer uit, totdat ze een keer recht in mijn gezicht zei: chill hee, het is een baby, die zijn niet moeilijk! Terwijl ik dag in dag uit met een krijsend kind zat. Ja.... geen behoefte aan jou meer hoor. Hoe moeilijk is het om gewoon te zeggen: kut zeg, of je doet het goed zoals het werkt voor jullie.
Over je vraag, dat heb ik inderdaad eens in het ziekenhuis besproken. Ik las toen wel eens over mensen die na een behandeling 15 min moesten blijven liggen en bij mij werd dat niet gedaan. De arts zei dat er geen enkel bewijs is dat dat helpt. Stellen die dat niet doen worden net zo vaak zwanger als stellen die dat wel doen. Ik mocht het wel doen als ik me er beter bij zou voelen, maar dat heb ik maar 1 keer gedaan en die keer was niet succesvol. Voelde me er wel heel raar bij, zit je dan in de spreidbeugels met je blote onderkant te wachten daar... haha! De keer dat het gelukt was ben ik gewoon direct opgesprongen.
Daarnaast: je afscheiding verandert met een reden. De substantie wordt zo dat sperma een optimale conditie heeft om de goede kant op te gaan, niet te waterig, niet te dik, een beetje kleverig als eiwit. En sperma schiet met een enorme snelheid met (normaal gesproken) 50 mlj stuks je vagina in. Er blijven er genoeg hangen om de reis naar je ei te maken. Zelfs al lek je veel weer uit. Dat is hoe de arts mij geruststelde.