Zwanger worden 2e kindje 2021

Goedemorgen dames! Ik heb meegelezen, maar had de afgelopen dagen niet voldoende tijd om uitgebreid te reageren. @swlk en mama poekie, fijn dat de vruchtbare dagen alweer aan het naderen zijn. Jammer dat je geen foto geupload krijgt poekie. Ik heb nooit een foto geupload, dus ik heb helaas geen gouden tip. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe ze oplopen! Zijn de sticks nu duidelijker dan vorige maand? Ben je op een ander tijdstip gaan testen?

@swlk, mensen hebben inderdaad altijd wel iets aan te merken op je situatie en hoe je het doet. En ik denk dat het ook lastig verplaatsen is voor de ander, om echt de intensiteit ervan te begrijpen, als je niet zelf hetzelfde hebt meegemaakt. Maar dat neemt niet weg dat je je oordeel voor je kan houden haha. En inlevinhsvermogen kan tonen. Jouw buurvrouw maakte het wel helemaal bont zeg Lewis, wow. Heeft ze nooit eens beseft wat er allemaal gaande was een deur verder? Nogmaals respect, met wat jij allemaal voor je kiezen hebt gekregen.
swolk, ook al heb je een makkelijkere baby, ook dan is/kan het zwaar zijn. Ik merk nu wel dat een paar nachten slecht slapen me meer van mijn stuk brengen dan toen we niet anders gewend waren. Lekker voor jezelf kiezen hoor in je zwangerschap straks. Anderen maken zich uiteindelijk een stuk minder druk om jou dan je zelf denkt, is mijn ervaring. In de zin van, zien jou iets doen, vinden daar iets van en geven hun mening, maar gaan dan gewoon ook weer door met hun eigen ding. En jij gaat je in bochten wringen uit schuldgevoel. Mooi voornemen om heel erg te gaan genieten, dat doel neem ik van je over. En jij was er, net zoals hier, dus mentaal ook al wel eerder aan toe geweest om een tweede te krijgen? Hier gaat onze eerste ook richting de 3 voordat er een broertje of zusje komt. Dit leeftijdsverschil vind ik prima, maar ik hoop stiekem wel dat we er niet heel veel overheen gaan. En als het wel zo is, dan is dat ook prima, maar dan moet ik het plaatje in mijn hoofd even aanpassen ;)

@mama poekie, de begin tijd was voor jou zo te lezen ook heel heftig. Heel knap van jullie dat jullie jezelf uit de depressie/overwerktheid hebben geworsteld en jullie je nu sterk genoeg voelen voor een nieuw avontuur. Fijn ook dat je nu je familie in de buurt hebt, dat gaat straks vast een hoop schelen. En de kleine man die mee kan helpen :) we gaan het aankunnen allemaal, dat tweede wondertje in onze gezinnen erbij!

Ik ben ondertussen vanmorgen ongesteld geworden. Ik voelde het gisteren al aankomen in mijn buik. Na de negatieve test van dinsdag had ik natuurlijk nog wel een spoortje hoop, maar ik voelde ergens al wel dat het tegen beter weten in was. Ik zou precies op 1e kerstdag uitgerekend zijn op basis van mijn ovulatie. Dat had ik wel heel romantisch gevonden haha. Hopelijk kan ik het volgende ronde beter loslaten. Een vriendin van mij was afgelopen zomer een paar maanden bezig om zwanger te worden. Was op een gegeven moment 2 dagen overtijd en besloot toch maar eens te testen in de middag, omdat ze 's avonds eters kreeg en wilde weten of ze een wijntje kon drinken. Ze vond de uitslag niet heel duidelijk, maar had geen test meer liggen. Heeft op haar gemakje nog een dag gewacht, 's avonds lekker wijn gedronken en de volgende ochtend een nieuwe test gekocht. Die instelling wil ik ook!! Haha.

hey hallo!
balen zeg maankindje dat je menstruatie doorgekomen is, maar zoals je al verwachtte, dus op naar de nieuwe ronde!
hier inmiddels midden in de nieuwe ronde, ben woensdag begonnen met testen en toch nog niks, gister een licht streepje,en vandaag al donkerder. we zijn deze week om de dag aan het klussen ;-) maandag, woensdag,gister, vandaag niet want manlief moest weg maar gisteravond goed benut. haha.
en zoals ik lees blijft zaad paar dagen werken van binnen dus 1 dag overslaan moet dan kunnen. tja hij is er nu niet dus helaas.
en morgen weer testen en dan is manlief er weer en dan maken we er weer gebruik van;-)
ook voel ik het weer aan de welbekende buikpijn dat de eisprong er komt.
ik gebruik nu niet de dipsticks van sensitest, maar gewone ovulatietesten net zoals een zwangerschapstest. en die geeft mij een duidelijker beeld / streepje. die sticks zijn erg vaag. dus nu loopt het per dag op. volgens mijn cyclus van 29 dagen de laatste keer zou mijn eisprong maandag zijn. dus we benutten het weekend maar goed ?? dan kan het daar alvast niet aan liggen.
ook test ik nu om. 12u smiddags, en dan van te voren niet drinken. en dat werkt beter!
erg spannend weer.. ik hoop ook echt dat ik deze keer rondom mijn menstruatie rustiger ben en rustig kan zien wanneer het komt. we houden hoop !

hey dames
even een update!
ben vorige week woensdag dus begonnen met ovulatietesten. en mijn knaller was dus echt vrijdag,toen had ik een dikke streep.
want de testen van gister en vandaag zijn alweer laag. dus was mijn eisprong deze maand vroeger als vorige maand. deze maand op de 13e dag, en vorige maand op de 17e dag. maar goed dat ik dus op tijd begonnen ben met testen, als ik het weekend las begonnen was had ik deze gemist.
spannend nu weer..
hoe gaat het met jullie?

O nou, inderdaad fijn dat je op tijd begonnen bent met testen! Dat was frustrerend geweest als je deze maand geen piek had gevonden. Nu afwachten op het bankje... Jij hebt een redelijk korte luteale fase toch?

Hier niet veel bijzonders. Derde dag menstruatie. Maar wel de eerste dag dat het goed doorbreekt. Ben benieuwd of ik dit dan als eerste dag van mijn nieuwe cyclus moet gaan tellen en mijn eisprong dus ook opschuift.

@maankindje, ga jij ook testen om eisprong te vinden?
ligt eraan hoeveel bloed verlies je de eerste dag had.. ik denk altijd van af dag 1 dat je verlies hebt te tellen en anders ook testen om de eisprong in beeld te krijgen?

en een korte luteale fase.. mijn eerste cyclus na de pil was 24 dagen tot mijn eerste menstruatie,2e keer 29 dagen ( dat had ik bij mijn zoontje ook ) zo'n lengte van cyclus. en nu mijn eisprong afgelopen vrijdag was.. schat ik een cyclus van 27 a 29 dagen ergens.
heb het ook enorm gevoeld aan de buikpijn die woensdag begon op te komen en erger werd met de dag, en gister was deze weg. dus blij dat ik begon met testen. en dat ik het dus aanvoel komen, dan kan je er wat op inspelen ;-) nu weer spannend afwachten.

O ja, ik had die 24 dagen uit je bericht in mijn hoofd, maar je menstruatie kwam natuurlijk pas een paar dagen later. Dus eigenlijk gewoon een “gemiddelde” LF.

Ik heb de afgelopen 3 maanden wel ovulatietesten gebruikt, om mijn symptomen te bevestigen. Ik bleek een hele voorspelbare cyclus te hebben, dus ik wilde komende maand het testen lekker overslaan. Maar nu moet ik ze misschien toch maar wel gebruiken voor de zekerheid. Het libido van mijn man is niet dusdanig hoog dat ik hem langere tijd om de dag mee de slaapkamer in krijg. We moeten het wel enigszins timen ?

Hey dames, 
Ik was even een paar dagen wat drukker. Maar heb even bij kunnen lezen. 
Poekie, fijn dat je toch je eisprong hebt gevonden. Gek he? Hoe het ineens toch anders kan lopen. Ik heb zelf geen regelmatige cyclus. Het is altijd ergens tussen 30 en 40 dagen. En ik vind het soms best frustrerend, dan probeer ik een constante te vinden. "Elke cyclus had ik dat, dus dan betekent dit iets". Maar nee, dan liep het gewoon alweer even anders. Zucht... Maar erg positief dat je je eisprong gevonden hebt. Ik ga duimen dat deze poging raak is. 
Maankind, ik heb wel eens gelezen dat de eerste dag met helder rood bloedverlies de echte start van je nieuwe cyclus is. Wat voor cyclus heb jij? Wanneer verwacht je ongeveer je ei? 
Ik ben zelf eergister ongesteld geworden. Ik had voor het eerst sinds de bevalling ovulatietesten gedaan en weet dus dat mijn lf 10 of 11 dagen was. Dus dat is netjes. Ik verwacht in de week na 6 mei een eisprong. 

@lewis, de eerste dag helderrood verlies als 1e dag tellen had ik ook in mijn hoofd ja. Het gekke was nu, dat ik zowel vrijdag als zaterdag ‘s ochtends even helderrood verlies had en dan vervolgens de rest van de dag niet ??‍♀️
Normaal heb ik een cyclus van 28/29 dagen, met meestal de eisprong op dag 15 of 16. Ik verwacht mijn ei nu op 1, 2 of 3 mei.

Terug
Bovenaan