Zwanger worden in 2020

Liizee, LoveTennis, ja mega spannend! Hoop natuurlijk ook dat het de eerste ronde meteen lukt. Ik ga er alleen niet van uit, denk dat dan de teleurstelling weer extra groot is. 

Sylvestertje, jaaa wat leuk! Gefeliciteerd! ?

Dag dames,

Ik had hier een heel gedetailleerd verhaal getypt maar heb het toch maar even ingekort. Ben een beetje bang dat bekenden van mij het lezen en ik wil (nog) niet dat zij alles weten?

Vanwege de corona onze bruiloft moeten uitstellen en daarmee ook onze (al lang gekoesterde kinderwens) omdat ik mijn droomjurk al had gekocht. We gaan nu in september trouwen en gaan vanaf juli proberen om zwanger te worden! Ik besef me heel goed dat de kans klein is dat het direct de eerste ronde lukt, maar dagdroom er al over om een zwangerschap op onze bruiloft bekend te maken aan onze naaste familie en beste vrienden, haha! Zo spannend...?

Ik vind het fijn om ervaringen te lezen en te delen van en met andere vrouwen in dezelfde fase. Mijn vriend wil dolgraag papa worden maar staat er toch iets relaxter in als ik, haha. 'We zien het wel, het komt wel goed'. Misschien een verschil tussen man en vrouw.

Succes allemaal!

Hoi hoi,
@ sylvestertje, ik zie een streepje hoor! Gefeliciteerd!! Is hij nog verder opgelopen? Hoe voel je je verder?
@ drupje, spannend! De 15e duurt niet lang meer, maar als je moet wachten wel.
@ belgogermano, wat sta je er dapper in zeg! Vervelend dat je vriend er niet bij kon zijn. Grenzen nog dicht, wanneer kun je hem dan weer zien?
@ lovetennis, wanneer is jou NOD? Wanneer mag je testen? ;-) duimen maar! Ik snap dat je het wel lang vindt duren nu in ronde 7.
@ saarr, spannend, de eerste ronde. Ja dat het snel raak was hoor je zeker heel vaak. Ik lees ook wel eens bij de dames die langer moeten wachten hier op het forum. En dan zie je dat het allemaal niet vanzelfsprekend is inderdaad. 
@ liizee, nog 6 dagen wachten en dan kun je testen! Eerste ronde met ovulatietesten, hoeveelste ronde proberen totaal?
@ drupje, zeker lastig bijhouden nu er zoveel gekletst wordt. Wel heel gezellig en leuk om te lezen. Wel moeilijk om de namen te onthouden en wie wanneer NOD heeft enzo.
@ teje, ik deel dit ook niet met mijn direct omgeving. Niemand die weet dat we bezig zijn met zwanger worden, dat wil ik ook niet trouwens. Hele lastige situatie inderdaad. Je hebt bedacht om na de bruiloft voor een kindje te gaan en ineens wordt dat uitgesteld. Kan me de teleurstelling voorstellen. En hoe jouw vriend denkt, herkenbaar! Haha. Succes!!
Vorige (eerste) cyclus was 27 dagen, dus dan zou ik afgelopen weekend mijn eisprong gehad moeten hebben. Toch was ik heel nieuwsgierig dus heb ik getest met ovulatietesten (al vanaf donderdag) maar alle testen nog spierwit. Dus ik denk dat dit een langere cyclus gaat worden... op zich niet raar na het stoppen met de pil natuurlijk. Maar ik wordt ongeduldig met die ovulatietesten, dat ik me bijna afvraag of en wanneer er eens eentje positief zal zijn... maar we zullen zien. 

@Kievietje Ik vind het lastig om alles goed terug te lezen, maar is jouw cyclus direct weer op gang gekomen? Wellicht zijn de ovulatietesten nog niet zo betrouwbaar omdat je lichaam nog druk bezig kan zijn om je eigen cyclus weer op te pakken.

@ Teje, klopt, ik ben na het stoppen met de pil nu weer 1x ongesteld geweest en dat was na 27 dagen. Kan nu inderdaad zomaar een langere cyclus worden. We gaan het zien. Ja dat klopt, ik heb al een dochter van ruim 16 maanden! :) voor een 2e gaan vind ik wel bijna net zo spannend als toen voor de 1e haha. Misschien nog wel spannender omdat ik nu weet wat me te wachten staat haha

Terug
Bovenaan