Zwanger worden in 2020

@ Lovetennis, ik snap wat je probeert te zeggen. Ik ben vlak voordat ik 28 werd voor het eerst moeder geworden. Als het aan mij lag was ik dat bij wijze van spreken al 4 jaar eerder geworden ofzo. Ik denk dat over het algemeen vrouwen hier iets eerder klaar voor zijn dan mannen. Dus snap dat het voor jou langer voelt dan ronde 6/7. 
Als jij je goed voelt bij het afvallen moet je dat doen. Nu kan het nog... ;-) Ik ben ook sinds 3 weken weer goed op mijn eten aan het letten. Zou graag iets slanker en lichter een eventuele zwangerschap in gaan. 
@ DaniX, Wat heftig lijkt me dat. Duimen voor een goede test! Laat je het weten aankomend weekend? Ik kan er wel goed me om gaan, om zwangere vrouwen te zien. Als ik ze zei denk ik, wauw, dat wil ik ook wel weer. Maar misschien een verschil dat jij al heel lang bezig bent. Ik ben de eerste keer vrij snel zwanger geworden. Hoe lang het deze keer gaat duren weet ik nog niet, ben net in de 1e ronde bezig. 
Nou, mijn ovulatietest was deze keer iets donkerder dan de afgelopen dagen. Dus ik dénk dat mijn ovulatie eraan begint te komen. Nu doorgaan met testen en het gezellig gaan maken. Hoe ervaren jullie dit eigenlijk? Dat gezellig maken? Ik vind het wel lastig hoor om dit op verplichte momenten te moeten doen. En als je dan niet weet wanneer je eisprong precies is, moet je dit eigenlijk ook best een poosje doen. Hoe ervaren jullie dat? En jullie partners?

@Saarr Spannend!

Haha @Sylvestertje, ik geloof zomaar dat bijna alle vrouwen (en mannen) dit herkennen!? Wat een mooi, overtuigend streepje zeg, haha? Wen maar rustig aan het idee, heel normaal.

@Lovetennis Herkenbaar, ik typ nu op mijn telefoon in mijn notities terwijl ik steeds terugklik naar het forum. Slim hoe jij het aanpakt. Ik heb ook de neiging ‘er te veel mee bezig te zijn’. En wij gaan pas volgende maand beginnen, haha! Ik liep vandaag weer te piekeren en zei tegen mijn vriend: ‘ik vind het allemaal veel te lang duren, ik kan niet wachten’. Waarop hij zei: ‘doe even normaal, het is nog maar een maand.’ Spannend dat jouw NOD en die van @Drupje steeds dichterbij komt! Houden jullie ons op de hoogte? En ik wil toch even zeggen hoe knap ik het vind hoe je met de situatie bent omgegaan dat jouw vriend er nog niet om stond te springen. Ik weet inmiddels een beetje hoe het voelt om ‘te moeten wachten’, maar dat staat lang niet in verhouding met hoe lang jij dat hebt moeten doen. Daaruit blijkt veel respect voor jouw vriend. Wat mooi dat jullie uiteindelijk gezamenlijk hebben kunnen besluiten er 100% voor te gaan. Ik hoop zo voor jullie dat het deze ronde raak is, en anders snel daarna. Respect voor het sporten trouwens?? En onthoud: ook zonder al het sporten, tarwekiemolie etc. mag je erop vertrouwen dat het goedkomt! Eigenlijk zoals je moeder al zegt. You go girl!

Lieve @Danix, ik kan me maar moeilijk voorstellen hoe dit voor jullie moet zijn omdat ik het niet zelf heb meegemaakt. Maar een vriendin van mij heeft wel verschillende miskramen gehad en haar gaf de erkenning van en het traject in het ziekenhuis veel rust. Ik hoop dat dit voor jullie ook zo voelt en dat je komend weekend positief test!❤️ Die vriendin is nu trouwens 12 wk zwanger van haar tweede kindje, hopelijk geeft dat je wat vertrouwen.

@Kievietje Ook daar kan ik nog niet over meepraten maar heb er al wel over nagedacht. Ik denk dat ik er de 1e ronde juist nog wel veel zin in heb omdat het allemaal nog spannend is. Gebruik geen ovulatietesten oid, mijn cyclus is wel regelmatig dus ik weet wanneer mijn vruchtbare periode ongeveer is. Ik kan me voorstellen dat dit na een tijdje echter wel vervelend begint te worden. Ik zou denken zolang het goed voelt er gewoon voor gaan (en ja, soms moet je zin maken, dat heb ik nu ook al wel eens?, mijn vriend gelukkig niet). Maar als het spanning gaat opleveren zou ik nu niet zo goed weten hoe ik daarmee om zou gaan. Een weldenkend mens zou zeggen: ‘laat het wat meer los’ maar voor mijn gevoel werkt dat niet zo.? Er in elk geval over blijven praten en over hoe je jullie je eronder voelen lijkt mij belangrijk! Succes x
BTW ik ben 28 en word in augustus 29.

@ Teje, dat levert hier verder geen spanning op ofzo hoor maar was benieuwd naar jullie ervaring! Je moet toch op een bepaalde tijd actief zijn, ook als die dagen minder goed uitkomen. Terwijl je het ook niet een verplicht iets wilt maken. Maar we zijn net begonnen, dus nog geen spanning o.i.d. hoor :)
@ Sylvestertje, hoe gaat het?
Hier een zelfde ovulatietest als gisteren. En enorme buikpijn!! Dus ik hij zit er nu wel aan te komen. Hoop niet dat ik te laat ben mey gezellig maken, daar kwam gisteren niets van. Vanavond maar ;-) 

Nu 2 dagen (gister en eergisteren) een streep op ovulatietesten gehad, vandaag weer minder. Wanneer is dan precies de eisprong? Gezien mijn buikpijn gisteren zou ik denken gisteren? Haha heb echt nog nooit die dingen gebruikt. Ook best suf dat ik dat bij de eerste niet heb gedaan en nu ineens wel.

@Kievitje Heb je een foto van de tests? Als je test gisteren het duidelijkst is geweest dan mag je er vanuit gaan dat je vandaag je eisprong hebt (gehad). Al moet ik zeggen dat ik positief test als ik de pijn voel en dan binnen enkele uren de eisprong voel dus dat verschilt wel per persoon! Gezien jij aangeeft de pijn te hebben gevoeld kan het heel goed gisteren zijn geweest.
@Sylvestertje prachtige test!

Hoi allemaal.. 
ik kwam dit forum tegen en wil heel graag meepraten:) 
ik ben 33 jaar en ben 2 maanden geleden gestopt met de pil, zit nu in de 2e ronde. Ik vind het erg spannend allemaal en hoop dat het snel 'raak' is. Ik gebruik zelf ovulatietesten en ben er heel bewust mee bezig. Hebben jullie nog 'algemene' tips? Weet niet of dit forum hiervoor bedoeld is ook? Dit is sowieso een beetje nieuw voor me allemaal :)
groetjes A.

@ Drupje, ik heb geen idee hoe ik een foto moet toevoegen dus ik probeer het... vind de positieve testen niet echt knallers maar wel duidelijker dan de overige testen. Voor de zekerheid vanavond nog maar een keer gezellig maken en daarna kan ik er naar mijn idee weinig meer aan doen ;-)
https://www.mupload.nl/img/grnz00.jpg
@ A. Tuurlijk is dit ook bedoeld voor tips. Uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde doel. Op dit moment heb ik alleen niet zo een tip nog. Succes!

Oooh op de foto moet je de testen van beneden naar boven kijken. Onderste is de oudste, bovenste van vandaag 

Terug
Bovenaan