Zwanger worden in 2020

@ Saar, aah dat is jammer! Hopelijk de volgende ronde wat meer geluk.
@ Drupje, jammer! Vervelend dat je zo'n baaldag hebt gehad, maar dat mag ook zeker, ook al is het ronde 1. Ik heb geen ervaring met teunisbloem en tarwekiemolie, hoor daar verchillende dingen over. 
@ Little sunflower, Snap het wel. Ik weet ook niet of ik de volgende ronde wel weer met ovulatietesten ga doen, merk dat er nog meer druk komt inderdaad. Uiteraard hoop ik dat er geen volgende ronde komt, maarja, dit is de eerste ronde nog maar dus verwacht daar nog niet zoveel van. Dus knap van je dat je het zo gaat doen komende zomer!

@ Lovetennis, spannend! Zal voor je duimen. Hopelijk positief deze ronde.
Ik heb hier niet heel veel nieuws. Mijn NOD is pas eind volgende week. Heb nog een paar dagen ovulatietesten gedaan, maar elke keer spierwit. Voor nu stop ik ermee en ga ik uit van die ene 2 testen die niet super donker waren. Anders maak ik mezelf helemaal gek. En ga nu dus ook gewoon uit van NOD 26 juni en dan zien we het wel. Nu dus aan het wachten... 

Zelf heb ik het gevoel dat de tarwekiemolie er bij mij voor zorgt dat ik weer richting de 28 dagen ga. De vorige keren heb ik geen tarwekiemolie gebruikt en nu weer wel. Het lijkt alsof die luteale fase duse langer duurt. Hiermee heeft de eicel meer kans om zich te hechten. 
Ik ga het nog meer even weer een tijdje proberen om te kijken... het is wel spannend want ik voel geen krampen, normaal had ik altijd wel wat bloed 1.2 dagen voordat ik ongesteld moest worden. Nu nog niet, maar ik voel me ook totaal niet anders.
In ronde 3 voelde ik mij 'zwanger', maar werd toen gewoon ongesteld op de NOD. Dus ik ga er vanuit dat ik gewoon ongesteld word, maar het is wel verwarrend allemaal. 

@ Kievietje ik heb ook een ronde geen positieve ovulatietest gehad, maar ik had toen wel ovulatiepijn.
Maak je niet te veel druk om het feit dat de ovulatietesten negatief zijn, dat gebeurt soms.

Zo nieuwsgierig @lovetennis! Ik duim voor je. De vorige ronde had ik dus idd tarwekiemolie gebruikt en was het raak. Ik had ook geen kwaaltjes en voelde me voornamelijk heel rustig/relaxed. Geen kwaaltjes kan dus gewoon een goed teken zijn :) 

@ Lovetennis, wel of geen kwaaltjes, je kunt er niks mee! Het zegt allemaal niets. Het enige dat we kunnen is wachten. Heeeel spannend! Hoop het voor je. Nee hoor, ik maak me niet druk. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik helemaal geen testen gebruikt en toen is het ook gelukt (ik weet dat dat geen garantie is hoor!!). Nu was ik voor nieuwsgierig. 
@ Sylvestertje, al aan het aftellen tot de echo?

Dag dames!
Net alles even terug gelezen van jullie. Ben normaal niet zo van de fora maar lees/schrijf graag mee. Het is een fijn idee om even van je af te kunnen schrijven. 
Mijn vriend en ik zijn 2 jaar bij elkaar nu. Hij is 38 en ik bijna 32. We zitten nu in ronde 2, mogelijk 3 over een kleine week, voor ons 1e gezamenlijke kindje. Laten alles lekker op z'n beloop en zijn er niet veel mee bezig. Althans, dat probeer ik haha. M'n vriend is de kalmte zelf en heeft het er niet veel over.
Iedereen veel succes gewenst, op welke manier ook! Zal proberen vanaf nu wat persoonlijker te gaan reageren!

@lovetennis wat spannend! Ik duim heel hard voor je! 
Wat goed om al jullie ervaringen te horen m.b.t. tarwekiem en teunisbloem. Ik verwacht dat het morgen binnenkomt en dan begin ik direct! 
@Alyda welkom! Veel succes met jullie weg naar een kindje.

https://www.mupload.nl/img/q35sr77.jpeg
Graag jullie hulp! Getest 3 dagen voor NOD. Early predictor test van Kruidvat, las helaas dat die vaak vals positief zijn. Wat denken jullie?

Ik heb even een aantal pagina’s teruggelezen. Maar heb best wat gemist.

@Belgogerrmano: Fijn dat je er weer bij bent, hopelijk heb je direct weer een goede cyclus. Je idee van een lijstje is zo gek nog niet!

@Saarr balen dat je ongesteld bent geworden, vol goede moed naar de volgende ronde.

@Drupje, wat jammer dat het toch alsnog is doorgebroken :(. Op naar ronde 2 dan maar, hopelijk dit keer meer geluk. Ps: jouw opmerking over karma bij het kopen van die menstruatiecup is uitgekomen, die staat nu gelukkig nog ongebruikt in de kast. Mijn afgelopen ronde heb ik voor het eerst tarwekiemolie gebruikt 2 capsules per dag van A. Vogel. (ook wel eens vergeten overigens) heb dit geslikt vanaf de eisprong.

@littlesunflower, bedankt voor je felicitatie! Hopelijk geeft een ronde zonder ovulatietesten je de rust die je zoekt. Ik herken wel dat het lastig is als je niet precies weet wanneer je eisprong is. 

@lovetennis, zolang je nog niet ongesteld bent is er nog hoop! ik duim dus gewoon voor je. Wanneer was jouw eisprong precies?

@kievitje, ben benieuwd of die donkeren testen dan toch jouw eisprong waren! Nog even aftellen tot je NOD dus. Hier valt het aftellen tot de echo wel mee eigenlijk. Ik zit nu op 5+1, en ik heb op 7+5 mijn echo, dus nog 2,5 week. Ik denk/hoop dat dat redelijk snel voorbij gaat. Tot nog toe geen last van kwaaltjes, alleen een beetje moe overdag, maar ’s avonds kom ik er dan redelijk overheen en ga ik alsnog laat slapen.

@Alyda, leuk dat je er bij bent! Dat de man niet zo ‘betrokken’ is herken ik wel een beetje. De rondes zelf was mijn man niet echt betrokken, hij vroeg in de latere rondes wel van, heb je al een streepje? (op de ovulatietest). En de laatste ronde vroeg hij, moet jij niet al bloeden? (jaja, handig verwoord) En ineens zei hij gisteren: “Jij bent dus zwanger”. Het duurt gewoon langer voordat het landt ofzo. Ik heb hem uitgelegd dat het voor mij nu nog wel spannend is omdat mijn lichaam het ‘moet doen’. En hou nog steeds aan dat het ook nog mis kan gaan (leef niet continue in angst hoor). Maar doe wel een beetje aan zelfbescherming. 

@gebruiker: ik vind dit best lastige testen omdat ik ze vaak vals positief heb gezien. Maar deze test lijkt  wel echt breed en blauw, dus ziet er wel hoopvol uit. Zelf raad ik trouwens iedereen de action zwangerschapstesten aan, ik vind ze makkelijk in gebruik, goedkoop, en duidelijk. 

Terug
Bovenaan