Zwanger worden in 2020

[quote quote=10310652]Ergens deze dagen zou ik mijn eisprong moeten hebben, als het goed is. Ben zo alert op wat ik voel in mijn buik.. Ik voel echt vaak pijntjes, en ik heb sowieso altijd al gevoelige darmen en 2 van de 4 weken is het altijd gevoelig bij mijn baarmoeder.. Alleen nu merk ik het meer op en denk ik er meer over na. Herkent iemand dit?[/quote]
Het is lastig om op lichamelijke symptomen af te gaan, omdat je zo makkelijk je lichaam kunt beïnvloeden.. Ik kan mijn eisprong altijd heel goed voelen omdat ik dan een druk voel opbouwen in m'n linker of rechter lies. Dit bouwt zolang op tot het echt heeel erg pijn doet, daarna houd het zon uurtje aan en dan is het plots weg. Vaak tijdens de pijn test ik dan, en die slaat dan vaak flink aan. Heb je geen tests in huis?
 
[quote quote=10310731] Het is lastig om op lichamelijke symptomen af te gaan, omdat je zo makkelijk je lichaam kunt beïnvloeden.. Ik kan mijn eisprong altijd heel goed voelen omdat ik dan een druk voel opbouwen in m’n linker of rechter lies. Dit bouwt zolang op tot het echt heeel erg pijn doet, daarna houd het zon uurtje aan en dan is het plots weg. Vaak tijdens de pijn test ik dan, en die slaat dan vaak flink aan. Heb je geen tests in huis?[/quote]
Ja klopt wat je zegt! Maar ik heb ook elke maand gewoon 2 weken lang pijntjes die niet duidelijk zijn vanwaar ze komen.. dus ik ga er ook niet van uit dat ze wat betekenen. Maar merk wel dat ik nu nog alerter erop ben.
Nee geen tests in huis. Bewust niet hoor. We zijn er nog zo 'vers' mee bezig. Wil eerst zien hoe het gaat. Als het langer gaat duren, kan ik altijd nog tests gebruiken. + ik denk echt dat ik dan heel obsessief ervan word. Dat wil ik niet.
Gebruik jij tests?
 
[quote quote=10310739] Ja klopt wat je zegt! Maar ik heb ook elke maand gewoon 2 weken lang pijntjes die niet duidelijk zijn vanwaar ze komen.. dus ik ga er ook niet van uit dat ze wat betekenen. Maar merk wel dat ik nu nog alerter erop ben. Nee geen tests in huis. Bewust niet hoor. We zijn er nog zo ‘vers’ mee bezig. Wil eerst zien hoe het gaat. Als het langer gaat duren, kan ik altijd nog tests gebruiken. + ik denk echt dat ik dan heel obsessief ervan word. Dat wil ik niet. Gebruik jij tests?[/quote]
Ah ja begrijp ik helemaal hoor! Ik heb wel tests gebruikt, ivm mijn PCOS is mijn eisprong heel lastig te bepalen en vooral erg wisselend dus als ik lichamelijke klachten heb gooi ik er wel een testje tegenaan. Ben er nu nog niet echt mee bezig ook, dus heb ze nu niet meer in huis maar ga ze wel kopen. Daarbij gebruik ik een app dus die m'n cyclus bijhoud. 
 
[quote quote=10310911] Ah ja begrijp ik helemaal hoor! Ik heb wel tests gebruikt, ivm mijn PCOS is mijn eisprong heel lastig te bepalen en vooral erg wisselend dus als ik lichamelijke klachten heb gooi ik er wel een testje tegenaan. Ben er nu nog niet echt mee bezig ook, dus heb ze nu niet meer in huis maar ga ze wel kopen. Daarbij gebruik ik een app dus die m’n cyclus bijhoud.[/quote]
Ah ja, dat kan ik dan wel begrijpen. Fijn dat de testjes er zijn!
Ik gebruik inderdaad ook een app, maar toch zit er nog redelijk verschil tussen mijn cyclussen. Dus ben benieuwd of het raak gaat zijn deze maand! ?
Houden jullie het stil? Of praten jullie erover dat jullie graag een kindje willen?
 
[quote quote=10310961] Ah ja, dat kan ik dan wel begrijpen. Fijn dat de testjes er zijn! Ik gebruik inderdaad ook een app, maar toch zit er nog redelijk verschil tussen mijn cyclussen. Dus ben benieuwd of het raak gaat zijn deze maand! ? Houden jullie het stil? Of praten jullie erover dat jullie graag een kindje willen?[/quote]
Dat verschil in cyclussen herken ik wel, dat vind de app dan natuurlijk best lastig. Maar doe het ook meer om het voor mezelf beeldend te maken. Wil misschien gaan starten met temperaturen, moet ik me alleen nog even in verdiepen. Wij houden het nu stil dat we nog een kindje zouden willen. Nu moet ik ook zeggen, mijn man is er nog niet helemaal klaar voor dus moet daar nog even op wachten. Vorige keer was het ook voor ons een 'verrassing' dus ook voor onze omgeving. 
 
Temperaturen heb ik wel vaker wat over gelezen inderdaad. Nou wellicht in de toekomst, voor mij dan.
Mijn vriend was in het begin onduidelijk over wat hij echt wilde, maar afgelopen week vertelde hij mij heel duidelijk dat hij er ook voor wilde gaan. En sinds die dag heb ik al minstens 4x de vraag gekregen van mijn omgeving: Wanneer gaan jullie ermee beginnen dan? 
maar ik wil het ook niet vertellen.. Mijn beste vriendin zegt steeds: Ja wij gaan samen zwanger worden he.. 
Maar ook zij weet het niet en dat wil ik graag ook zo houden haha!
 
[quote quote=10311020]Temperaturen heb ik wel vaker wat over gelezen inderdaad. Nou wellicht in de toekomst, voor mij dan. Mijn vriend was in het begin onduidelijk over wat hij echt wilde, maar afgelopen week vertelde hij mij heel duidelijk dat hij er ook voor wilde gaan. En sinds die dag heb ik al minstens 4x de vraag gekregen van mijn omgeving: Wanneer gaan jullie ermee beginnen dan? maar ik wil het ook niet vertellen.. Mijn beste vriendin zegt steeds: Ja wij gaan samen zwanger worden he.. Maar ook zij weet het niet en dat wil ik graag ook zo houden haha![/quote]
OH joh! Vind je dat niet heftig die vragen? Ik kan er altijd een beetje slecht tegen als mensen daar zo 'brutaal' naar vragen ? Klinkt voor mij hetzelfde als de vraag, zo wanneer hebben jullie voor het laatst seks gehad? ?
 
[quote quote=10311030] OH joh! Vind je dat niet heftig die vragen? Ik kan er altijd een beetje slecht tegen als mensen daar zo ‘brutaal’ naar vragen ? Klinkt voor mij hetzelfde als de vraag, zo wanneer hebben jullie voor het laatst seks gehad? ?[/quote]
Hm ja beetje dubbel. Aan ene kant wil ik ze heel graag uitleggen dat dat niet voor iedereen vanzelf sprekend is. Maar tegelijk denk ik: joh dat je dit vraagt zegt meer over jouw onwetendheid. Haha.. laat ik het zo zeggen, er zijn vrij veel mensen in mijn omgeving onverwacht zwanger geworden. 
en ik weet dat ze het wel op een goede manier bedoelen. Iedereen weet dat ik van kinderen houd en dat ik liever gisteren dan morgen een kindje in mijn armen wil sluiten. Dat spat er gewoon vanaf. ? en mijn vriend en ik zijn 9 jaar samen dus ik ga er vanuit dat ze wel weten dat wij niet alleen slapen in bed ?.
Ik hoop gewoon dat we snel bij de gelukkigen mogen horen ?
 
Terug
Bovenaan