Zwanger worden in 2020

@sillasv Welkom!
 
@belgogermano mee eens! Ik heb ook actievere fora gehad. De behoefte is er wel, hopen dat we hier goed contact aan overhouden ?
@linda heel spannend! 
 
Hier kan ik trouwens ook moeilijk een NOD geven. Mijn cyclussen zijn enorm onregelmatige en lang.. heb er nu net een van 58 dagen opzitten. Houd het wel bij met een app, die voorspelt mijn NOD op 11 mei.
 
@Belgogermano Helaas was mijn menstruatie inderdaad doorgebroken. Mijn cyclus is de laatste maanden zo verschillend, ik weet echt niet meer wanneer ik erop moet rekenen. het was heel regelmatig 28-28-29 maar laatste maanden is het echt 32-33-26.. Ik wacht geduldig mijn nieuwe eisprong af.. 
Hoi Dames!Ik ben even een poosje afwezig geweest. Heb het erg druk momenteel, druk op werk (zorg). Waardoor ik buiten werk, zoveel mogelijk de zon probeer mee te pakken. Ik zal straks alles terug gaan lezen.
Afgelopen week weer te horen gekregen dat een bekende zwanger is, en ik gun het echt iedereen. Maar stiekem ben ik hartstikke jaloers haha. 
Inmiddels alls terug gelezen. Leuk dat er nieuwe dames bij zijn! Ik zou het inderdaad leuk vinden als deze forum actiever wordt. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik er zelf ook niet echt goed in ben haha. Zoals te lezen is mijn cyclus nog best wel verschillend, ondanks dat ik al een half jaar gestopt ben met de pil. Ik gebruik geen ovulatietesten, we plannen ons gemeenschap ook niet, dus het is allemaal erg vrij. Wel houd ik mijn cyclus bij via een app, maar in hoeverre dat betrouwbaar is?
Iets in mij zegt al jaren dat ik moeite ga hebben met zwanger worden.. Iets wat totaal niet in mijn familie zit, dus het gevoel is gebaseerd op niks. Ja op mijn maandelijkse klachten door mijn cyclus. We zullen het gaan meemaken.
Ronde 2- NOD 26 april (vanuit gaande dat mijn cyclus 29 dagen is).
 
Mag ik hier eens een totaal andere vraag stellen? Ik weet niet zo goed waar ik het anders in dit forum moet gaan vragen namelijk.
Wij zitten te kijken om een nieuw bed te kopen. Nu vinden we deze heel mooi en handig: https://www.ikea.com/nl/nl/p/brimnes-bedframe-met-opberger-en-bedeinde-wit-s19099157/
We kunnen de opbergruimte namelijk ook heel goed gebruiken. Echter met het oog op een hopelijke zwangerschap in de nabije toekomst zit ik me te bedenken dat dit bed denk ik niet verhoogd kan worden of wel?
 
 
Hallo mag ik ook meepraten? 
Mijn vriend en ik proberen sinds afgelopen juli zwanger te worden. Mijn vriend laat het redelijk op z'n beloop gaan, maar ik begin nu toch wel ongeduldig te worden. We gebruiken geen testen of andere dingen maar ik wil me nu toch wel graag wat meer gaan verdiepen in het hoe en wat. 
 
Verder hebben we ook niet heel vaak seks 1 a 2 keer per week ongeveer. Is dat te weinig? Ik ga er van uit dat de ovulatie 14 dagen naar de 1e dag is dat ik ongesteld ben. Ik merk er zelf niks van en weet dus ook niet zeker of dat klopt.
 
Zoals jullie zien zijn er nog veel vragen en onwetendheid. Hopelijk word ik hier niet te veel op afgerekend. 
 
Groetjes tukkertje. 
 
@-Linda- is het niet mogelijk om dan een extra matras oid te gebruiken om hem te verhogen? Ik heb geen idee hoor, heb mij daar eerlijk gezegd nog nooit in verdiept.
 
@tukkertje wat leuk dat je meeschrijft! Om er 'zeker' van te zijn wanneer je eisprong zou plaatsvinden en hoe lang je luteale fase is, kan je ovulatietesten gebruiken. Maar daar was je zelf ook al achter geloof ik. Maar daar heb ik ook geen ervaring mee. Wellicht 1 van de andere dames hier. 
 
@Linda Ik kan zo gauw niet vinden hoe hoog dat bed is? Inderdaad zou je kunnen kijken of je met een extra matras ergens kunt komen. De werkhoogte van zo'n bed is zodat ze kraamzorg/verloskundige de controles goed bij je kunnen doen en evt. bed verschonen op goede werkhoogte. In het ergste geval doen ze dit niet ivm het niet kunnen verhogen, dan zal het elders moeten. Al vraag ik me af hoeveel mensen er daadwerkelijk een probleem van maken, maar zolang je weet dat dat hen goed recht dan is is het je eigen keuze of je kiest voor een bed dat je graag wilt of een die beter verhoogbaar is. 
 
@Tukkertje welkom! Om je cyclus in beeld te brengen kun je het beste ovulatie testen doen, hier kun je het beste eerst 1 gehele cyclus mee beginnen. Startend vanaf de laatste dag van je menstruatie. Als je slim bent koop je van die sticks die je op papier kunt plakken zodat je het verloop goed ziet. Op het moment dat je een duidelijk lijntje begint te krijgen, kun je het beste twee x per dag testen. Zo breng je mooi je LH piek in beeld en weet je ook wanneer je het beste gemeenschap kunt hebben. Als de test positief is hebben de meeste vrouwen in de opvolgende 24 uur hun ovulatie. Het in die 24 uur (meerdere keren) gezellig hebben verhoogd de kans aanzienlijk. Maar vergeet niet, het is een heel gevoelig proces wat op mega veel vlakken goed moet gaan. Timing, hormonen en lichamelijke omstandigheden zijn belangrijk en op het grootste gedeelte heb je geen invloed. Het beste kun je er dus zo relaxed mogelijk onder blijven. Al snap ik echt dat dat heel makkelijk zeggen is, als je kindje zo gewenst is. ?
 
Ergens deze dagen zou ik mijn eisprong moeten hebben, als het goed is. Ben zo alert op wat ik voel in mijn buik.. Ik voel echt vaak pijntjes, en ik heb sowieso altijd al gevoelige darmen en 2 van de 4 weken is het altijd gevoelig bij mijn baarmoeder.. Alleen nu merk ik het meer op en denk ik er meer over na.
Herkent iemand dit?
 
Terug
Bovenaan