Zwanger worden na curretage

ik heb in april dit jaar een curatage gehad was 8 weken zwanger maar het was al fout gegaan in de 5e week het wou bij mij niet vanzelf loslaten dus moest het weg gehaalt worden het was me 2e kindje we proberen het nu opnieuw moet toch proberen verder te gaan
 
Hallo,
mijn eerste keer dat ik meedoen aan een forum. Ik begrijp wat jullie allemaal bedoelen.
Ook ik heb, met 14 weken, een miskraam gehad.Was 4 april uitgerekend. Ging heel blij naar de verloskunidge, niet wetende dat mijn 'kind'er niet meer is. Ik wist niet wat mij overkwam. Ik heb al een kind van 3 eneenhalf jaar verloren, dus dacht ik zo iets overkomt mij niet, dat blijft mij wel bespaard. dus niet. Gelukkig heb ik nog een zoontje van 3, hij heeft ervoor gezorgd dat ik niet weer een diepe dal ben terecht gekomen.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben blij heel veel vertrouwde dingen te lezen.Ik wist ook niet hoe pijnlijk -lichamelijk en geestelijk- een miskraam was.
Ik ben niet gecurrateerd, maar heb pillen gekregen om het vrucht aftestoten. Heb er enorm spijt van mijn keuze gehad. Leek wel een bevalling,ontzettend pijnlijk, last but not least, er bleef stukje achter, dus opnieuw aan de pillen, waardoor ik een week lang heftige naweeën heb gehad. Ik dacht ben er eindelijk vanaf. Dus niet, nu nog zit er een stukje.Hopelijk gaat het met een eerstvolgende mensturatie mee. anders moet ik alsnog gecurrateerd worden, wat ik dus eigenlijk niet wil.
Eindeljk ook mijn menstruatie gehad. volgende week naar de gyn. en dat hoop ik dat ik snel weer zwanger mag/kan worden. Niets is een garantie in jeleven. Koester het zolang je het hebt.
 
Hallo Wendy

Ook ik heb 5 oktober jl bij de 1e echo te horen gekregen dat het met mijn kindje niet goed was. Na ruim drie weken afgewacht te hebben, ben ik gecurretteerd. Na de curretage ongeveer 2 weken bloedverlies gehad. Laatste week alleen nog heel licht. Nu, ongeveer 3 weken na de curretage ben ook ik weer erg bezig met: zou ik misschien heel snel weer zwanger kunnen worden, het zou zo leuk zijn. Maarja, ik heb het niet voor het kiezen, net als jij. Maar het zou toch wat zijn. IK probeer zoveel mogelijk info te lezen over het zwanger raken na een miskraam en nu ik dit gelezen hebt, voel ik mij een stukje fijner. Het wil niet zeggen dat het bij iedereen snel weer kan gebeuren, maar als het ons zou overkomen, zouden we allebei denk ik de gelukkigste dames op aarde zijn.

Ik hou je op de hoogte.

Liefs Wen
 
Ik heb in maart 2003 een curretage gehad na 13 weken zwanger te zijn van een vruchtje die na een paar weken al was afgestorven. Raar idee was dat, schijnzwanger was het eerste dat in me opkwam. Blijkbaar wilde ik het te graag.
Na de curretage (na 1 dag vloeien) werd ik weer net zo regelmatig als daarvoor dus goed uit te rekenen wanneer je 'het' moest doen. Toch heeft het nog ruim anderhalf jaar geduurd voordat het weer raak was. Nu 8 weken dus hopen op een goed bericht bij de eerste controle en echo.
 
Ik heb zelf ervaring met een miskraam en curretage. Het vruchtje is na 8 weken gestorven, maar er was ook sprake van Missed Abortion en ik kwam er dus pas in week 12 bij de 1e echo achter.
Nu ben ik weer zwanger (er zit een aantal jaren tussen..die eerste keer was niet gepland maar wel heel gewenst) en na oorspronkelijke blijdschap ben ik ook weer bang...kijken in de toiletpot na elk bezoek...angst dat het weer misgaat..

Ik probeer me niet al te druk te maken en ook niet al te blij zodat de teleurstelling, als die komt, minder groot is...

ik ben nu bijna 6 weken zwanger en moet dus nog 1,5 maand geduld hebben...heel zwaar...Ik wou dat ik een winterslaap kon houden en pas ergens in de 5e maand zwangerschap wakker zou worden..

pffffff

 
Hallo Wendy,
In heb net zoals jij en al deze andere vrouwen te maken gehad met een miskraam. Ik was 11 weken zwanger toen we ter controle by de gyneacoloog gingen. Wij zo trots als een pauw met onze videocassette naar de dokter om later een mooie herinnering te hebben van deze zwangerschap maar daar kregen we niet zo een goed nieuws te horen....het kindje was al 4 weken dood. De volgende dag naar ziekenhuis voor curretage. Verschrikkelijk veel gehuild en gepraat met mijn vriend. Voor hem was het een nog grotere slag dan voor mij. Ik heb al 2 gezonde dochters van bijna 9 en 6 maar voor hem was het zijn eerste kindje. Geen pijn en bloedverlies gehad na de operatie maar wel snel moe. Advies van de gynaecoloog: 2 maanden pil slikken en dan terug proberen zwanger te worden. Ben tegen dit advies ingegaan en heb mijn pil niet geslikt (had al veel gelezen en gehoord dat dit niet nodig is na een curretage). NA 9 weken kreeg ik terug mijn regels. Ik was teleurgesteld en blij tegelijk....teleurgesteld omdat in niet zwanger was maar blij om te zien dat daarbinnen alles toch nog in orde was. Tijdens een gewone consultatie bij de huisarts vertelde ik over mijn grote kinderwens en vroeg haar eens waarom ik van de gynaecoloog eigenlijk 2 maand mijn pil moest slikken. Antwoord: omdat door de currettage alle slijm uit de baarmoeder weg is en dat er pas na 2 manstruaties terug genoeg slijm aanwezig is om de vrucht zich goed kunnen in te nestelen. Nu ben ik dan toch terug zwanger (5 weken) maar ben dus super ongerust omdat ik maar 1 keer mijn regels gehad heb. De dokter kan mijn angst niet wegnemen en ik kijk dus echt uit naar 31/12 want dan mag ik naar de gynaecoloog voor een eerste echo. Ik zal dan 8 weken zijn....ben benieuwd

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel terug zwanger bent...

Maries
 
Hallo allemaal,

Het is voor mij ook de eerste keer dat ik op een forum ben. Ik ben 35 jaar en heb 2 weken geleden een curretage gehad. Met 10 weken kreeg ik een bloeding. Bij de gyneacoloog op de echo was alleen de placenta te zien en geen vruchtje. Eigenlijk weet ik dus niet goed wat er mis is gegaan, maar er is nooit een babietje gaan groeien. Ook ik wil z.s.m. weer zwanger worden, maar ben ook heel erg bang dat het weer mis zal gaan. Maandag moet ik op controle of alles schoon is. Ik heb nogal vervelende dingen meegemaakt in het verleden, ik heb o.a. ook een keer Chlamydia gehad en dan denk ik weer dat dat de oorzaak was. Verder ben ik ook heel onzeker over mijn leeftijd, ik wil niet te lang meer wachten. Ik vind het jammer dat niet iedereen zijn leeftijd vermeld, ik zou graag willen weten of er nog meer dames van mijn leeftijd zijn en hoe het hen vergaat. Ik heb trouwens na de curretage maar 3 dagen rust genomen en toen voelde ik mij alweer ok, is dat normaal? Nu, ik hoop dat ik wat reacties krijg. Ik wens iedereen veel sterkte en geluk toe.
 
Terug
Bovenaan