Zwanger worden na curretage

Hoi,
Sorry, maar hier geen positief bericht!

Na een curretage na 12 weken zwangerschap (vruchtje was in de 7e week al gestorven).
Ben ik nu 9 maanden later nog niet zwanger. Aan de curretage heb ik een hele onregelmatige cyclus, en heel veel menstruatie klachten overgehouden.
Die klachten lijken erg op zwangerschaps verschijnsellen, dus iedere maand denk ik : volgens mij......
De ene maand kan ik het beter "verwerken" dan de andere, nu dus even niet....
Gelukkig heb ik een zoontje, hij is 2,5 jr. Ik besef heel goed dat ik al iets heb om enorm van te genieten, en dat doe ik ook! Maar het verlangen naar nog z'n wonder is erg groot!!

Groetjes mij
 
HAllo allemaal,

NAtuurlijk kun je op 8 weken al een echo krijgen (hier in België toch). Normaal kun je vanaf 6.5 weken al een hartje zien kloppen op de echo.

Na mijn curretage heb ik ook maar een paar dagen rust genomen. We waren volop aan het verhuizen....Je lijf zal zelf wel zeggen wanneer je te veel hooi op je vork neemt. Ik heb na mijn curretage niks van bloed verloren dus misschien dat het daarmee was dat ik me fit genoeg voelde om weer aan de slag te gaan. Heb in ieder geval geen moment spijt gehad dat ik niet meer rust genomen heb. In bed deed ik toch niets anders dan nadenken over de miskraam en curretage, nu kon ik proberen om mijn gedachten een beetje te verzetten.

Maries
 
Hoi Wendy,

ik heb in september een curretage gehad na een zwangerschap van 8 weken. ik was de maand daarna meteen weer heel regelmatig ongesteld geworden en de maand daarna alweer zwanger! mijn gynaecoloog had geen bezwaren als ik meteen weer zwanger wilde worden, ik hoefde ook niet 2 maanden te rusten, of weer aan de pil of zoiets dergelijks. inmiddels ben ik 3 maanden zwanger en toevallig gisteren een echo gehad en het hartje gehoord. alles goed. dus.... het kan wel. inmiddels is jouw berichtje al weer een tijdje geleden, ik hoop dat je wat hebt gehad aan alle reacties.

veel succes
sandra
 
hoi

Wij hebben het ook meegemaakt. 6 weken geleden ben ik gecurateerd na een zwangerschap van 14 weken. Ik heb nog een week lang bloedingen gehad. En nu, 6 weken later, ben ik zwanger zonder dat ik nog ongeteld ben geworden. Het kan dus heel snal gaan. wij hoefde ook gene twee maanden rust te houden ofzo. Ze raden je vaak aan te wachten omdat wanneer je eenmaal ongesteld ben geworden het makkelijker is uit re rekenen wanneer je uitgerekend ben en je als het goed is op controle geweest ben. Op papier ben ik 6 weken zwanger terwijl het a.s. vrijdag eigenlijk pas echt 6 weken geleden is dat ik gecurateerd ben...eigenlijk heel raar.

heel veel sterkte met het verlies en heel veel suc-6 voor de toekomst.

gr.
sandra
 
Hoi MK 22

Ik ben op 9-8-4 gecurreteerd en wij gingen ook op 3 september trouwen, wij wilden het een grote verassing laten zijn op onze trouwdag. De trouw was leuk, maar er miste iets... We hadden ons er zo op verheugd.
Ik weet hoe je je voelde.....
 
hallo mensen,
ik heb al jullie verhalen gelezen ik heb dat ook allemaal mee gemaakt ik heb 4 maanden geleden een miskraam gehad het is al weer de 4 de keer ik ben echt depressive want ik wil heel snel een kindje maar de gyneacoloog zei maar je moet maar blijven proberen maar iedere keer als ik zwanger raakt na 6/7 weken krijg ik een bloeding vandaag ga ik weer een echo laten doen ik hoop echt voor goed nieuws vandaag maar ja in mijn hart weet ik antwoorden al wat ze gaan zeggen.
 
Hoi Alexandra,

Ik weet hoe je je voelt. Ik heb twee miskramen gehad. De laatste in juni. Na de curretage in juli kwam alles vrij normaal op gang maar vervolgens wil het maar niet lukken. We hadden gehoopt, net voor de kerst, maar nee. Het mag weer niet zo zijn. Ik ben inmiddels 31 en begin ook te twijfelen over mijn leeftijd hoewel het natuurlijk nog prima kan.
 
hai,
mijn eerste zwangerschap eindigde in een miskraam, daarna weer snel zwanger geworden van de eerste. Waar ik wel en beetje moeite mee heb zijn die moeders die het hebben over ëen kindje wat dood is gegaan, we hebben het hier nog altijd wel over een vruchtje zolang het niet levensvatbaar is en dat is met 25 weken. ik snap best dat er veel gevoelens mee spelen maar het word zo wel erger gemaakt dan het al is. Mijn vriendin heeft een kindje verloren met 25 weken en dan heb je het over iets tastbaars.
 
Terug
Bovenaan