Zwanger worden na curretage

Hoi Allemaal,

Net een zwangerschapstest gedaan ( 1 week over tijd), de uitslag was positief. Als je dan gaat rekenen vanaf de laatste menstruatie ben ik al 5 weken zwanger. Afgelopen september heb ik een curratage ondergaan na bijna 17 weken zwangerschap. Het kindje was met 13 weken gestorven. Met 12 weken had ik toen de eerst controle bij de verloskundige gehad. We hebben toen het hartje horen kloppen. Ik dacht de 'gevaren' periode voorbij te zijn. Vooral het hartje horen dat maakte het toen echt. De tweede controle (met 16 weken) maakte ik mij veel minder zorgen, maar toen kon het hartje niet gevonden worden, dus maar een Echo. Die bracht het voor ons verkeerde nieuws. dat was op een maandag. De vrijdag erna heb ik de curratage ondergaan. Alles bijelkaar heb ik toen wel 2 weken gevloeit, maar het werd wel steeds minder en na een week was het zelfs zo weinig dat ik niet eens maandverband nodig had maar het gewoon met inlegkruisjes kon opvangen. Ons werd daarna aangeraden om tenminste 1 menstruatie af te wachten. De menstruatie is gewoon zoals verwacht opgang gekomen en ik ben nadien 2 x ongesteld geweest. En nu is het dus weer raak, wel raar hoor, en angstig.
 
hey hoi ik wou even reageren,
ik wou zelf heel graag kinderen ik heb eers 3 miskramen gehad en 1curatase gehad toen ben ik weer zwanger geworden en toen ging het goed ik heb nu een hele moeie zoon van een half jaar 13 dec dit jaar kwam ik er achter dat ik weer zwanger was en ik heb 24 dec weer een miskraam gehad en heb heel erg gebloed maar het gaat nu weer goed met mij ik wil jou heel veel sterkte wensen met zwanger raken en jouw tijd komt echt wel ik heb er ook veel voor moet doen maar als het jouw tijd is is het jouw tijd echt waar suc6 er mee kus jessica
 
Ik ben op 21 september 2004 gecurrateerd. Ik was toen voor mijn gevoel 13 weken zwanger voor de eerste keer.
Daarna ben ik na 5 weken weer ongesteld geworden en weer gaan oefenen.
Ik heb afgelopen dinsdag een test gedaan en ik ben gelukkig weer zwanger !!.
Mijn gynacoloog zij dat je, je eerste mentruatie (na de curratage)moet afwachten en daarna rustig zwanger kan worden zonder problemen.
Ik wens je heel veel succes en een vruchtbaar 2005.

 
Hallo allemaal,ook ik kan hier mijn verhaal aan toevoegen.Het is voor mij nu precies een maand geleden dat ik een curretage heb ondergaan, en ben nog niet ongesteld geweest.Moet 20 januari voor de nacontrole...zie hier best tegenop en vraag me af wanneer ik weer ongesteld wordt.Het was mijn eerste zwangerschap en hoop zo snel mogelijk weer opnieuw zwanger te worden.Afwachten dus!
 
Hallo, Ik ben 15 november gecurriteerd omdat ze me niet goed schoongemaakt hebben moest ik 28 november nog een keer gecurriteerd worden. Ook ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en ben best wel een beetje ongerust want ik krijg af en toe weer krampen. Ik moet dus weer bellen voor controle waar ik best tegen op zie. Ineens is ook iedereen zwanger om je heen.
 
hoi Wendy,
ik was in juni zwanger van een tweeling, en de een was dood dus werdt ik gecuriteerd.de volgende dag naar huis, maar kreeg weeen. de andere was ook dood, en zat buiten baarmoedelijk weer onder narcose, deze keer door mijn buik heen kijkoperatie!nu ben ik 6 maanden verder en net 1 dag achter dat ik zwanger ben!ik had wel al mijn reeds gekochte kleertjes allemaal weggedaan dat duurde even voor ik dat kon, maar in november deed ik alles weg, en een maand later was ik zwanger. ben nu wel voorzichtig, want je weet maar nooit ik hoop het beste ervan, morgen een echo!ik ben wel nuchter dat is de beste houding!jij STERKTE en misschien ben je nu ook zwanger groetjes van mijx
 
Hoi Wendy
ook wij hebben in 2003 3 miskramen gehad 1 spontaan na 13 weken en 2 keer na 12 weken met een curetage. Ben nu inmiddels 36 weken zwanger. ook ik was meestal zo rondt de 4a5 weken weer ongesteld. wij wensen jullie heel veel sterkte met alles. ze hebben mij altijd geadviseerd om een menestruatie af te wachten en daarna gewoon weer te proberen om zwanger te raken

geloof in je lichaam en probeer een beetje positief te denken al valt dat altijd niet mee STERKTE
 
hallo wendy
allereerste veel sterkte
ik had na 13 weken een cuuretage nadat ze er achter waren gekomen dat ons kindje al na 9 weken overleden was.
ik ben na 7 weken weer gaan menstrueren en daarna ben ik gelijk weer zwanger geworden en dat gaat nu allemaal prima.
wanneer je weer zwanger wordt verschilld dus heb geen verwachting anders kan het tegen vallen.
als het tussen je hoofd goed zit met verwerking komt het allemaal wel goed.
 
Terug
Bovenaan