zwanger worden na een doodgeboren kindje 2

Naam    

Mama van

Verwachte
eisprong
NOD                
Poging
nummer

Leeftijd

Komt uit
provincie

Saskia
Jelte en Jens*
10 augustus

24 augustus

2

29

Gelderland

Patricia
Bas*

28 augustus

10 september

2

30
Zuid-Holland

Naam  

Mama van

Verwachte
bevallingsdatum
Volgende afspraak
gynaecoloog/ verloskundige
Leeftijd

Komt uit
provincie

Fleur
dochter en zoon*

2 april 2009

22 augustus, eerste echo bij gynaecoloog
30

Noord-Brabant

Isabel

Ylana*

29 april 2009

??

29

Noord-Brabent

he meiden,

Saskia, balen dat het toch doorgezet heeft zeg!
Ik heb gister ovulatietesten besteld. Ik wilde er inderdaad niet teveel mee bezig zijn, maar ik ben er al achter dat me dat toch niet lukt. Dus dan maar eens zo proberen, kijken of het wat oplevert. Vind het toch ook zonde om maanden maar wat te 'gokken' en dan daarna met die testen aan de slag te gaan.
Ik heb je gegevens trouwens wel aangepast. Gewoon maar gister aangehouden als 1e dag. Het hoeft niet helemaal te kloppen toch, als er maar een richtdatum staat. Ik weet ook niet of ik de 28e mijn ei heb.
Wel herkenbaar trouwens dat leven per twee weken. En die 1e twee weken van de cyclus gaan dan het snelst. Zodra je immers ongesteld geworden bent, hoef je even nergens aan te denken. Die 1e week is dan al zo om en die 2e vliegt er eigenlijk ook wel snel achteraan, maar dan die laatste twee, die zijn vervelend!

Ik moet zeggen dat ik gisteravond last had van mijn buik. Ik dacht nog, goh zou ik mijn ei gaan voelen, maar de pijn zat eigenlijk aan twee kanten (haha twee eitjes) Vanmorgen in de sportschool ook wat last. Maar eigenlijk is het gewoon te vroeg. Ben dus ook nog niet bezig met die ovu-testen wilde ik vandaag mee beginnen.
Wat ik wel gek vind, is dat ik eigenlijk al sinds het begin van de week steken in mijn borsten heb. Verder worden ze niet gevoelig, maar ik heb wel regelmatig steken. Ach misschien ook wel door het sporten, geen idee.

Isabel, moeilijke dag vandaag. Hoe voel je je?
Ga je nog testen dit weekend? Vervelend om te zeggen, maar positieve testen hoeven niet te betekenen dat het ook goed zit. Ik had bij mijn 1e zwangerschap na wat bloedverlies ook een test gedaan. Helemaal blij dat hij nog positief was en de volgende dag ging het echt mis. Dat hormoon heb je gewoon nog in je lichaam.
Je hebt een positieve test, je bent zwanger! Probeer dat te accepteren en er blij om te zijn. Al kan ik me voorstellen dat dat moeilijk is. Aan de ene kant zit je wel op die roze wolk en is er hoop. Aan de andere kant is er angst, zoveel angst dat het weer mis zal gaan. Helaas is er niks aan te doen om dit te voorkomen. (Hoewel was jouw water nu spontaan gebroken?? Dan zorgen voor genoeg controles en evt een bandje om de baarmoedermond!!)

Succes met vertrouwen krijgen, laat die symptomen maar komen. Had je bij Ylana* veel symptomen??

liefs
Patricia mama van Bas*

Naam    

Mama van

Verwachte
eisprong
NOD                
Poging
nr

Leeftijd

Komt uit
provincie

Patricia
Bas*

28 augustus

10 september

2

30
Zuid-HollandSaskia
Jelte en Jens*
5 september
19 september
2
29
Gelderland

Naam  

Mama van

Verwachte
bevallingsdatum
Volgende afspraak
gynaecoloog/ verloskundige
Leeftijd

Komt uit
provincie

Fleur
dochter en zoon*

2 april 2009

22 augustus, eerste echo bij gynaecoloog
30

Noord-Brabant

Isabel

Ylana*

29 april 2009

??

29

Noord-Brabent

Hi!
irritant he Pat, je kunt je lichaam gewoon niet vertrouwen! je denk het een te voelen en dan is het niets...
Ja mijn vliezen zijn echt uit het niets gebroken bij Ylana. Ze konden bij mij niets vinden qua oorzaak. Bij Ylana was qua uiterlijk ook niet te zien. en de laatst uitvoerige echt was een maand eerder en daar zag je gewoon dat alles goed functioneerde. Haar niertjes, blaas, het slikken van vruchtwater.. alles zag er perfect uit. Dus ik zal er nooit achterkomen wat het nou echt is geweest. Maar ik ben wel doodsbang natuurlijk.
Maar ik ben inderdaad bekend met het ringetje om de baarmoeder en die gaat er echt wel komen! ik wil volgend jaar dat babytje vasthouden en geen enkele arts die mij komt vertellen dat het weer domme pech is of dat ze niets gaan doen. dit keer niet!
Maarja we zullen maar zien hoe het gaat.

ik heb dit weekend geen testen meer gekocht. ik zie wel.
maandag ga ik bellen voor een afspraak.
Vandaag ging eigenlijk best goed.. het is ook wat je zegt. de dagen dat je denkt dat het echt vreselijk gaat zijn die gaan best goed. en dan komt de dip een andere keer 2x zo hard aan.. misschien is het ook wel door het goede nieuws. maar ik hecht meer waarde aan de datum waarop Ylana is geboren dat de datum waarop ik uitgerekend zou zijn, moet ik eerlijk zeggen....

Ik heb vandaag een nieuwe digitale camera gekocht! nu ik er op tijd bij ben ga ik van elke maand een foto van mijn buik maken. De vorige keer kwam ik erachter toen ik al bijna 2 maanden was! Nu heb je dan toch nog de kans om dingen anders te doen.
Maarja laat me eerst die eerste echo maar afwachten voordat ik weer een overdosis hoop krijg en straks weer keihard de realiteit onder ogen moet zien...

Hoe slecht het ook is... ik ga wat lekkers in de keuken pakken en maar naar een of andere suffe zaterdagfilm op tv kijken..

Groetjes Isabel!

hai lady's

fijn Pat dat je weer wat actiever aanwezig bent!
En dan je borsten en je onderbuik die je voelt... de testen zul je vast maandag binnen krijgen of niet? Dan moet je ook wel snel beginnen toch?
Herken het helemaal.... niet te veel mee bezig zijn, zijn net pas begonnen, nog alle kans en tijd... Maar.. pff dit valt niet mee! Werkt dus niet! haha...
Fijn dat je het schema hebt ingevuld. thanx.

Ik heb zojuist ook de ovulatietesten besteld. Ik had zelf wel het idee dat ik mn eisprong voelde de afgelopen 2xen, dus het leek me niet nodig die ovulatietesten. Maar nu ik eigenlijk vanaf dinsdag een beetje aan t vloeien ben, kan ik er echt geen theorie en telling op nahouden!
Vandaag heeft t nog niet echt doorgezet! (kan t nog steeds af met een inlegkruisje) en ook nog geen buikpijnen en rugpijn enzo, snap dr nix van. Ga dr vanuit dat het vandaag echt komt, aangezien het de 14e dag na mn eisprong zou moeten zijn.

Isabel, fijn dat je gister goed bent doorgekomen. Zal ook wel zijn doordat je met je zwangerschap bezig bent. Wat moet het gek zijn om zo emotioneel met van alles bezig t zijn en natuurlijk ook lichamenlijk.
Merk je verder dingen aan je lichaam??

Leuk een nieuwe camera! Ik heb bij mn eerste zwangerschap meer foto's gemaakt dan bij Jens*, (in verhouding) maar ga dit zeker bij de hopelijk volgende zwangerschap weer veel doen. Is leuk hoor, ook een boek oid bijhouden. Kijk nu nog regelmatig in de boekjes die ik heb bijgehouden voor allebij.

Fleur had jij niet bijna vakantie??? ging je nog weg?
Ik moet nog ruim een maand! Hopelijk dus goed nieuws als we weggaan en anders hopelijk net weer van mn menstuatie af voordat we op vakantie gaan! Zou wel zo fijn zijn...

Bij mij zijn trouwens ook de vliezen spontaan gebroken, maar heb eigenlijk nooit over zon bandje nagedacht. (wel eens van gehoord)
Juist omdat er niet echt iets gevonden is waardoor het bij een volgende zwangerschap weer zou kunnen gebeuren...
Is er toen bij jou wel over gesproken Isabel?
Ben benieuwd of ze dat ''zomaar'' doen...

Hebben jullie nog plannen voor vandaag?
Wij gaan naar opa en oma, daar is Kermis in het dorp, Jelte in de draaimolen en ik laat mn vriend daar, die gaat met ''oude vrienden'' feestje vieren. En ik ga lekker vroeg naar bed vanavond!

liefs Saskia.

Hello!

Goh, wat gaat het weekend snel voorbij. Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik vandaag geen zin heb om te werken. waarom weet ik niet.
Nou meiden, ik hoop dat het gaat lukken met de ovulatietesten.. ik ben benieuwd!!
Deze week gaan ze beginnen met het leggen van de tegels in onze tuin. Dat zal er anders uit gaan zien..tegels in plaats van onkruid...
Ja Fleur, wanneer ging jij ook al weer op vakantie?

Ik voel verder nog vrij weinig... Bij Ylana ben ik echt 14 weken ziek geweest. Gelukkig niet met overgeven maar wel de hele dag misselijk!. Maar dit begon pas vanaf week 7 a 8 ofzo. toen kwam ik er ook pas achter dat ik zwanger was. Ik viel ook alleen maar af... ik was nog geen enkele kilo aangekomen, zelfs niet toen ik die 5 maanden was. Ik ben heel benieuwd hoe dat nu zal gaan... want het lijkt wel of ik vele kilo's ben aangekomen na de bevalling. Ik pas geen enkele broek meer.
Vanaf nu zal ik ook alleen jurken en rokken dragen. Want ik wil het zo lang mogelijk uitstellen om het te vertellen op het werk. Ik zit nog in mijn proeftijd en ik ben zwanger! ik heb een half jaar contract welke om word gezet in vaste dienst bij goed functioneren. na die 6 maanden dus. maarja daar maak ik me nu helemaal niet druk om. eerst dat eerste trimester maar eens doorkomen.

Nou ik ga gauw mijn spullen pakken en op naar het werk!

Groetjes Isabel

goedemorgen,

fijn Isabel dat je zaterdag goed door bent gekomen. Ik had dat ook wel hoor, dat ik de geboortedag van Bas* toch veel belangrijker vind dan die uitgerekende datum. Al had ik dan voor die datum niet gedacht.

Leuk zo'n fototoestel, wil ik ook nog wel eens. Bij Bas* pas met 20,5 week de 1e (en eigenlijk enige) foto's gemaakt. Daarvoor vond ik mijn buik zo klein. En na de 20-weken echo wilde ik eerst de uitslag van de vruchtwaterpunctie afwachten..

Saskia, ze zullen bij een nieuwe zwangeschap je baarmoedermond goed in de gaten houden. Als blijkt dat deze niet terugloopt zullen ze je inderdaad geen bandje geven, maar zodra deze gaat bewegen, zal er vast een bandje omheen gaan.
Balen trouwens van je ongi, niet echt duidelijk allemaal, toch maar een zw.testje doen??

liefs
Patricia mama van Bas*

oh en ik zal weer minder gaan reageren hoor. Had nu 4 dagen vrij en dan heb ik tijd, maar de rest van de week zal het minimaal zijn.

Hoi Meiden,

Daar ben ik weer, ik had even geen energie om achter de computer te kruipen. Vandaag is de eerste dag dat ik niet in mijn bed kruip als mijn dochter haar middagdutje doet. Ik heb ook enorm veel last gehad van mijn bekken. Volgens mijn fysiotherapeut heb je rond de 8 weken een hormonenboost en gezien mijn verleden met bekkeninstabiliteit is die niet goed gevallen. Maar ook dat gaat weer beter.
Ik merk wel dat ik aan vakantie toe ben, het is toch een heel spannende periode geweest, zwanger worden, zwanger zijn, eerste echo afwachten. Maar van 10 t/m 24 september gaan we lekker naar zuid-frankrijk. Hopen dat het dan een beetje lekker weer is.

Ik laat het hier even bij want er ligt nog een enorme stapel was op me te wachten en straks is mijn kleine meid weer wakker.

Kus Fleur

Hello!! Oh het is niet te geloven... mijn laptop is denk ik echt gecrashed....
hij gaat gewoon niet meer aan!! Ik stuur nu gauw na werktijd vanaf mijn werkplek even een bericht. Dit betekend dat ik de komende dagen niet zo dagelijks zal reageren.
hier baal ik goed van. Maarja dan weten jullie het in ieder geval.

Fleur wat vervelden dat je last hebt van jouw bekken...
Het zal straks in Frankrijk een lekkere ontlading zijn van alle spannende momenten van afgelopen maanden... rust lekker uit en geniet van jouw gezinnetje!
Ik heb op 18 september een afspraak bij de gyn.
Dat is ook mijn zusjes' verjaardag. Ik zit erover te denken om haar als kado een fotolijstje te geven met een foto van de echo! ALS alles er goed uitziet natuurlijk.
Mijn ouders wil ik met mijn verjaardag verassen. Want mijn vriend en ik hebben afgesproken dat we het dit keer niet zo snel aan iedereen vertellen.
maar met mijn zusje hou ik dat echt niet zo lang vol!! Dan kan ik tenminste met iemand, (behalve ook met jullie natuurlijk!!) erover praten.
Ik ben 17 november jarig.. dan ben ik zo'n 4 maanden... dan geef ik hun een kadootje op mijn verjaardag..hahahaha
Ik ben wel een beetje van de speciale momenten..maar dat hadden jullie vast al wel gemerkt.

Als ik zometeen thuis kom is mijn tuin af!!! ik had vanmiddag al naar de zaak gebeld waar we onze tuinmeubelen hebben gekocht. Helaas konden ze pas volgende week de meubelen leveren!! ik baalde vreselijk. ik had gehoopt dat het nog deze zaterdag kon. Want het word zondag echt prachtig weer!! Maarja, geduld is een schone zaak.

Nou ik ga nu maar lekker naar huis fietsen.
nu nog even bewegen. volgende week krijg ik namelijk een auto van de zaak.
heel handig en fijn. zeker als het straks zo'n slecht weer word.

Ik heb nog nergens last van. ik zit echt te wachten op de misselijkheid...
maarja het is nog vroeg.. dinsdag was ik 5 weken ver.
Nou, ik hoop dat mijn laptop het gauw weer doet. maar tot dan ... wat minder vaak berichtjes van mij....

Groetjes Isabel

Terug
Bovenaan