zwanger worden na een doodgeboren kindje 2

Hoi Saskia,

net alsof ik je al goed ken, ik heb zo meegelezen met jullie.
Mijn jongste zoon is nu anderhalf jaar geleden overleden aan kanker, hij was toen 2. Sinds augustus vorig jaar zijn we bezig om zwanger te raken, dat leek te lukken, maar in december krijg ik met 11,5 weken een miskraam. Dat voelde toen heel bitter net alsof het je niet gegund is nog wat zon in je leven te krijgen.
Ik kon er op een gegeven moment niet meer tegen, het zwanger proberen te raken, het ging zo tussen mijn man en mij instaan, dat we besloten er maar mee te stoppen. Ik vond het ook zo erg om te lezen dat steeds meer mensen zwanger raakten. Collega's die zwanger werden. Vreselijk. Daarbij had ik denk ik ook nog heel wat te verwerken, dus ging het gewoon niet meer.

Ik twijfelde ook even of ik het nu zou vertellen, maar ja, ik heb best wat afgekletst op het forum en door mee te lezen heb ik dat lijntje toch kort gehouden. Dus wilde ik het wel delen.
Mijn man heeft nog iets van: ga er nou maar vanuit dat het niet goed gaat. Maar ja, dat kan ik niet, vorige keer wel, toen heb ik echt gedacht, afstand houden want het gaat fout, maar nu voel ik echt vertrouwen en ben ik er ook niet de hele dag mee bezig. Heb ook niet de behoefte om het uit te schreeuwen. Het voelt als een heerlijk geheim.

groetjes, keesje

hi Keesje,
krijg al weer tranen in mn ogen als ik je verhaal lees. Mijn eerste zoontje is op het moment 15mnd en te bedenken om hem te verliezen. Pff.. wat moet dat moeilijk zijn (geweest) voor jullie.
Kan me voorstellen dan na een miskraam je weer instort, alsof het jullie allemaal niet gegunt is.
Tja dat je man beetje negatief is is natuurlijk niet zo gek, beetje indekken voor negatief bericht natuurlijk.
Ik hoop erg met jullie mee dat jullie deze zwangerschap goed mogen afronden en dat jullie van jullie tweede kindje mogen gaan genieten.
Heerlijk dat je zo je geheim hebt en er lekker van kan genieten.
Ik ga nu voor de 3e ronden en hopelijk is 3x scheepsrecht en kan ik ook snel van een derde zwangerschap genieten...
Hou je ons via het forum wel een beetje op de hoogte, over hoe t met je gaat?
Liefs Saskia.

Hallo dames!

Keesje wat een geweldig nieuws, van harte gefeliciteerd. Het is jullie zo gegund!
Dan zijn er nu al drie weer zwanger en dan hebben we er nog twee te gaan.
Zoals je misschien wel gelezen hebt ben ik nu bijna 10 weken zwanger maar ook ik heb nog last van zelfbescherming. Ik ben dan wel zwanger maar ik besef nog geen seconde dat er een hele grote kans is dat ik in april een baby krijg. Hopelijk krijgen jullie dat gevoel na de eerste 12 weken wel. Ik ben bang dat het bij ons niet gaat komen omdat wij natuurlijk de ervaring hebben dat het in de 40ste week nog mis kan gaan.

Ik ga me klaar maken om te werken!

x Fleur

Hoi Fleur,

Ja ik had gelezen dat je zwanger was.In die tijd typte ik nog wel eens mee met jullie.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je die roze wolk gewoon nooit zal hebben. Al vraag ik me hoe dan ook af of die wel bestaat. Maar goed. Je zal nooit gerust zijn tot het moment dat je die mooie, blote, huilende baby in je armen hebt.

Mijn man is heel terughoudend. Hij heeft het er ook niet over. Zo was hij vorige keer ook, heel nuchter en na de miskraam had hij iets van: we hebben erger meegemaakt. En dat is ook absoluut zo, maar als hij 1 keer had gezegd, wat vervelend, dan was ik wel blij geweest. Maar ja, zo zijn mannen niet.
Ik merk zelf dat ik een gerust gevoel heb aan de ene kant, ik pieker niet, denk er vaak helemaal niet aan. Aan de andere kant denk ik dan: ik voel niets behalve gespannen borsten. Ik kan me van de vorige keren herinneren dat mijn darmen heel erg in beweging waren. Nu helemaal niets, maar misschien komt dat ook nog wel. En weet je wat zo grappig is, mijn zoontje weet uiteraard van niets. Die vroeg ineens: hoe worden baby's gemaakt? Hoe dik was jij toen ik in je buik zat?
Ik denk wel dat ik pas 100% gerust ben (voor zover dat kan) na de vlokkentest. Net als de vorige keer willen we die laten doen. Dus het is nog een lange zit tot de uitslag, want die komt rond de 14 weken.

groetjes, keesje

Hey Keesje wat lees ik nu? Zwanger? Wat een geweldig nieuws! En dat kom   je niet eens even bij de wonderwoman vertellen? Wij hebben ons al een aantal keren afgevraagd hoe het nu met je zou zijn nadat je het had opgegeven en ik heb altijd de hoop gehad dat het dan juist zou gebeuren bij je en dat ook weleens naar je uitgesproken en zie hier!

Wat ontzettend fijn. En hoe voel je je nu?

Groetjes en liefs peet en als je durft....kom naar de forumhoppers op het novemberforum. Dat zouden de meiden denk ik geweldig nieuws vinden om te horen.

KNUF

Peet

Hoi Petra,

Ik heb het hier gisteren net voorzichtig neergetypt, ik zal het zo ook even bij de wonderwoman doen.
Onder welk kopje zitten jullie in november dan?

groetjes, keesje

hoi hoi,
ik ben gister weer bij de gyn geweest voor de
uitslagen van het bloedonderzoek. Niet alle uitslagen waren binnen,
maar die er wel waren, die waren goed. De laatste uitslag die nog binnen moet komen heeft te
maken met bloedstolling. Daar heb ik al een verhoogde kans op, dus als
deze uitslag positief is, heb ik een dubbel verhoogde kans. Dat zou een innestelling dan in de weg kunnen staan. Dan zijn er
volgens de gyn 3 opties. 1 niks doen bij Bas* is het tenslotte goed gegaan met de innestelling en deze laatste zwangerschap volgens mij ook, want anders had ik geen curretage nodig..., 2 medicatieproef met aspirine en
het spuiten van bloedverdunner, 3 een second opinium bij een academisch
ziekenhuis. Moet nog nadenken wat ik wil. Niks doen lijkt me niks, het
is juist fijn om te weten dat er iets ingezet wordt, spuiten vind ik
niks, maar een second opinium duurt vast weer heel lang... FF denken
dus nog. Volgens mij staan deze opties nl ook als er niks uit het
laatste bloedonderzoek komt, maar dat moet ik toch nog even goed
navragen.
Verder komt mijn NOD eraan. Heb nog weinig symptomen. Mijn borsten kunnen wel steken, maar ik heb toch het idee dat ze dit vooral doen als ik eraan denk. Verder worden ze niet gevoelig, ze steken alleen. Ook was ik gisterochtend licht misselijk, maar hierbij eigenlijk hetzelfde verhaal, ik geloof dat ik die symptomen oproep. Ik wacht dus maar gewoon af. Ik weet ook niet meer welke symptomen ik bij Bas* van te voren had. Bij de 1e zw.schap had ik wel zere borsten, maar bij de laatste niks en dat ging ook fout dus... Gewoon geduld hebben maar, pfffffff. Ga dus ook proberen om de komende dagen weinig hier te kijken, ook al ben ik veel vrij, want dan blijf ik er zo mee bezig.

Fleur, haha ik probeer mijn klusschema inderdaad ook voor me te houden, verplichte nummertjes werken bij ons ook niet. Daar wordt ik eerder gefrustreerd van, bleh.
Wie weet is het idd toch raak. Na een positieve ovu-test komt je ei binnen 20-48 uur, dus als hij 30-48 uur na de test sprong, hebben we op tijd geklust. Maar dan moet de rest nog goed gaan....

Isabel, joehoe je hebt je proeftijd overleeft, dat is al fijn lijkt me! Hoe bevalt het werken je nu?

Saskia, heb geloof ik even niks om bij jou op te reageren. Hoe is het met je?

Keesje, fantastisch nieuws, gefeliciteerd!! Zo zie je maar, als je het los kan laten, lukt het ineens wel. Wilde dat ik het ook kon, maar zover ben ik nog lang niet...
Wat een verschil dan he de man en de vrouw. Mijn vriend is ook zo afwachtend. Wees nou maar niet te blij....want het kan altijd misgaan. Tsja maar die positieve test geeft weer hoop en dat hebben wij vrouwen nodig!
En die symptomen zeggen niet alles. Waarschijnlijk is het ook nog heel pril. Bij de zwangerschap van Bas* kreeg ik in de 6e week last van mijn darmen. Dat weet ik nog heel goed, omdat we toen op vakantie waren.
Oh en bij het novemberforum schrijven ze onder de naam forumhoppers.

liefs
Patricia mama van Bas*

Keesje ik heb je ook maar in ons schema geplakt.

Naam    

Mama van

Verwachte
eisprong
NOD                
Poging
nr

Leeftijd

Komt uit
provincie

Patricia
Bas*