zwanger worden na een doodgeboren kindje 2

Hey meiden! Jeetje het lijkt al weer een eeuwigheid geleden!!! Heb nog steeds geen internet thuis. Mijn laptop heb ik weggegeven om na te laten kijken. Die krijg ik vast pas ergens volgende week terug. En dan maar de vraag OF hij gemaakt kan worden. .Maarja we zien wel.

KEESJE!!! Gefeliciteerd!! echt serieus, toen jij zei dat jullie het even rustig aan gingen doen dacht ik  echt meteen... die is zo zwanger! Ik ben echt heeel blij voor jou/jullie.
Ik voelde mij vandaag voor het eerst wat minder... ik kon de geur van mijn boterhammen gewoon niet verdragen. Ben dus in mijn pauze  het  centrum ingelopen om een broodje bij de Subway te halen.  een broodjeszaak. heerlijke broodjes hebben ze daar. En de misselijkheid begint ook toe te nemen. En weet je, ik vind het helemaal niet erg!! het is voor mij eerder een bevestiging dat het  echt waar is. Want nog steeds heb ik zoiets van.... Is het echt waar?? en ik denk er vaak gewoon nog niet aan. Komt zeker omdat ik nog geen echo heb gehad. En ik moet eerlijk zeggen dat het wel gigantisch lang duurt die afspraak!!!!  

Hey Pat, wat een gedoe allemaal joh... die testen die uitslagen, de beslissingen die  je moet gaan nemen.. En natuurlijk de spannende dagen die eraan komen.
Wederom duim ik voor jullie allemaal.

Oh meiden, was ik zo blij met mijn tuin... zouden gisteren mijn tuinmeubelen worden geleverd... gaat er weer iets mis hoor... onze tuintafel, het blad ervan pastte niet door de deur van de schuur!! we hadden een granieten blad van 160 bij 160. En die stond op een kar die 93 centimeter breed was. Mijn god, alle deuren hier in nederland zijn toch  90 breed!!! hoe komen  ze erbij om die kar 93 cm breed te  maken!?!?
Mijn tafel is dus serieus niet geleverd. Ik was zo boos dat ik ze met alles naar huis heb gestuurd! Nu moeten we morgen terug naar de zaak om een andere tafel uit te zoeken.  Maarja het regent nu toch alleen maar dus ze mogen de meubelen houden! ik kijk wel wat ik doe. Ik ga me met ander soort meubelen bezig houden! de babymeubelen. hihi

Op het werk gaat het goed. Ik doe dit werk al jaren dus ik werkte al gauw op automatisch  piloot. Heb helaas wel de auto van de zaak  niet genomen. De eigen netto bijdrage was me toch wat te hoog! dan maar sportief op de fiets stappen of sportief naar de bushalte lopen....

Hey Saskia, wanneer starten de spannende dagen voor jou ook alweer..?
Oh natuurlijk, kan ik  zien in het schemaatje.. irritant dat je niet terug kan kijken in de berichten terwijl je een  nieuw bericht aan het typen ben..   ik zal zo eens kijken.

Zucht.... ik hoop echt dat mijn  laptop snel gemaakt is. Ik was zo gewend om elke dag even een kijkje te nemen. Ik denk echt elke avond aan jullie. benieuwd wat er is gebeurd en waar jullie over kletsen.. baal baal baal...  

Maarja het weekend begint zo. Heb zo snel toch weer even wat kunnen typen op het werk. Iederen een heel fijn weekend en hopelijk kan ik gauw weer meetypen!

Liefs Isabel!  

Hallo,

Ben ik weer! Ik heb even een paar spannende dagen achter de rug. Vanaf woensdagavond had ik ineens bruine (bloederige) afscheiding. Heel weinig maar en ik bedacht me later dat ik het bij mijn vorige zwangerschappen ook heb gehad maar ik zat er even helemaal doorheen. Het hele verhaal van mijn zoon kwam weer levendig voorbij.
Inmiddels is het zo goed al gestopt en ik heb enorme bandenpijn (dus mijn baarmoeder is aan het groeien!!). Ik heb wel nog een afspraak gemaakt bij het ziekenhuis, aanstaande maandag mogen we nog even een kijkje nemen. Lekker even zekerheid voor de vakantie maar ik heb nu wel het vertrouwen dat het goed zit.

Ja hoor Isabel!! Wat een toestand. Wat enorm suf dat ze met z'n aanhanger komen (of zou dat een standaard aanhanger maat zijn)? Heb je er nu geen kosten aan gehad?
Inderdaad jammer dat je nu niet lekker van je tuin kan genieten maar de regen is natuurlijk goed voor de plantjes!

Allemaal een prettig weekend en ik zal na mijn bezoekje aan het ziekenhuis nog even laten weten hoe het is.

-x- Fleur

Hio meiden,

Jeetje Fleur, dat is toch wel even schrikken, maar als je het de vorige keren ook had zal het wel bij je horen. het is fijn dat je maandag nog even langs kan komen.

Ach Isabel, wat heb je nu aan een zomerset?
Hoe ver ben jij nu en wanneer mag je een echo?

Ik mag de 19e voor een echo. dan ben ik 7 of 8 weken en zou het hartje moeten kloppen. Dus die tijd is te overzien, nog 2 weekjes. Als piep ik daar over een week vast anders over, dan vind ik het ook lang duren.
Nog nergens last van, maar ja, dat kan best komen. Als Isabel nu misselijk gaat worden, is de kans groot dat het bij mij ook nog wel gaat komen. Ik vind het alleen zo raar dat ik op wat pijnlijke borsten na helemaal niets voel. Geen teken van zwangerschap.

groetjes, Keesje

Hallo Iedereen!
Ik ben even bij mijn ouders. ik zat meteen al vastgeklamd aan de computer!!
Oh la la Fleur... ik kan me voorstellen dat je je rot schrok. Serieus,ik zit nog elke keer als ik naar de wc ga vol spanning te wachten wat ik op het wc papier aantref. Kan nog niet geloven dat ik maar niet ongesteld word. echt idioot.
Ik had bij Ylana ook last van een tussentijdse bloeding. Heb nu nog niks gehad. Maarja ik ben pas 6 weken en 5 dagen. Dus het zal vast nog wel komen. Tenminste ik houd er rekening mee.
Keesje!! dan zijn wij ongeveer even ver!! ik heb de 18e een afspraak staan.
Dan ben ik 8 weken en 2 dagen. Ik vind het nu al vreselijk lang duren. Ik kon eerder terecht maar ik wilde pas gaan als ik een hartje zou kunnen zien kloppen.
Wanneer ben jij uitgerekend dan?

Nou ik heb het geweten hoor... ik ben me toch misselijk!! ik heb nog niet hoeven spugen gelukkig. Maar de hele dag door dat gevoel. enerzijds baal ik. maar ik vind het ook wel fijn dat de echte zwangerschapsklachten zich aanmelden. Dus het is echt waar. ik ben zwanger! hihihi ik moet het nog zo vaak herhalen om het te geloven.
Mijn vriend is nog wel nuchter. hij baalt ook vreselijk. niet omdat ik zwanger ben hoor! nee nee. maar ik heb het in mijn hoofd gehaald dat ik geen sex wil hebben. ik wil niks doen om deze zwangerschap nadelig te beinvloeden. Terwijl ik ver in mijn achterhoofd weet dat sex geen kwaad kan. Maarja de dag voordat mijn vliezen braken bij Ylana hadden we sex gehad. en ik denk dus dat het er iets mee te maken heeft gehad.
Hoogstwaarschijnlijk niet. maar we zullen het nooit zeker weten...
Maarja hij vind het dus echt niet grappig. Maar het kan me eigenlijk niks schelen.
Zeker de 1e 3 maanden gaat er echt niets gebeuren.!!! of vinden jullie ook dat ik overdrijf....?

Ja die tuinmeubelen ook. Het blijkt een speciale kar te zijn omdat het blad zo zwaar is. Maar we zijn eruit. we zijn gisteren naar de winkel geweest en we hebben een andere tafel uitgezocht. we hadden er gelukkig geen extra kosten aan.
Ik heb toch even doorgezet met het kopen van de meubels. Want ik weet gewoon dat als ik straks verder in de zwangerschap ben en als de kleine er is we dan ons geld dan wel beter kunnen gebruiken. Dus liever nu kopen dan hebben we het al. Anders blijf je dat ook weer uitstellen. En ik wil volgende zomer natuurlijk met mijn klein wondertje lekker in de tuin kunnen zitten!

Ik wil het eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen om het op mijn werk te vertellen...
maarja ik heb al een buikje. heel bizar hoe snel het dan ineens gaat. ik was natuurlijk nog wat uitgerekt na Ylana. Want toen had ik natuurlijk al wel een buikje bij 5 maanden. Ik doe maar zoveel mogelijk tuniekjes aan zodat het niet opvalt. Ik kijk wel hoe lang ik dat volhou.

Ik ga maar stoppen. mijn ouders komen verdacht dichtbij de computer.. ze weten het nog steeds niet! ik vind het zo moeilijk om hier te zijn en niks te zeggen. maar ik wil echt wachten tot die eerste echo. nog 2 weken.....

tot gauw meiden....
Liefs Isabel.

Hoi Isabel,

Ik weet het niet precies, ik ga er vanuit dat ik nu 5 weken en een dag ben, misschien dat bij de echo er een paar dagen bijkomen. Ik testte op dinsdag negatief en op zaterdag aan het einde van middag positief, dus ergen tussen een dinsdag en een zaterdag zal ik zwanger zijn geraakt denk ik dan. Ik ga dus voorlopig uit van de positieve test op zaterdag. Dan zou ik 9 mei uitgerekend zijn.
Ik heb nog steeds geen opgezwollen gevoel in mijn buik, dat ik vorige keren wel had, maar de misselijkheid komt. De hele dag zo'n weeig gevoel in mijn maag, vreselijk. Zolang mijn maag goed gevuld is gaat het, maar ja, je kunt moeilijk de hele dag eten om je maag gevuld houden. Ik was tijdens mijn vorige zwangerschap echt vreselijk misselijk, toen heb ik medicijnen gekregen, want ik functioneerde niet meer. Echt 24 uur misselijk. Ik hoop dat het hier bij blijft.
Toch heb ik ook wel eens twijfel, zou ik wel echt zwanger zijn (maar ja 5 testen zijn positief, al zijn die ook nog positief als het mis is), zou het niet een leeg zakje zijn (daar leek het op bij miskraam 1), klopt het hartje wel. Pfff, ik maak me toch een beetje gek. Maar goed dat ik morgen weer moet werken, dan heb ikgeen tijd om na te denken. Gisteren vond ik de 19e nog niet zo ver weg, maar vandaag vind ik het mijlen ver weg.
Nou ik ga naar bed, want ik ben moe

Werk ze allemaal deze week!

@ Fleur, succes morgen en daarna: fijne vakantie

groetjes, keesje

he meiden,
nou dat wordt al behoorlijk zwangere praat hier. Haha Fleur en jij eerst nog vinden dat je zo alleen zwanger was....
Hier in spanning voor woensdag. Het kan echt alle kanten uit. Wel symptomen, geen symptomen, het schommelt. Nu heb ik vrijdag en zaterdag een muur geverfd, dus de gevoeligheid van mijn borsten gister was waarschijnlijk iets van spierpijn. Bij het verven was ik wat licht in mijn hoofd. Waarschijnlijk van het op en af gaan van de trap. Zaterdagavond was ik echt misselijk. Heb op de verjaardag waar we heen gingen maar 1 hapje op, wilde gewoon niet meer. Gister ook nog last van gehad. Maar heb het ook steeds koud, dus waarschijnlijk griep-achtige verschijnselen. Wel is mijn buik wat opgezet, maar dit kan ook nog alle kanten op.
Wat ik nog niet heb gehad en wat ik eigenlijk iedere cyclus wel heb zo'n week voor mijn nod, is een schoonmaak/opruimbui. Dat heb ik wel gedaan, maar dan omdat ik het mezelf opgelegd had, niet omdat het zo kriebelde om te doen. Dus wie weet is dat wel het teken dat het toch zo is.....
Ach we wachten maar af. Donderdag ga ik testen als er nog niks te zien is....

Isabel, fijn dat je nieuwe tuinmeubels uit hebt gezocht. Nu nog snel leveren en dan kan die nazomer beginnen!
Ik vind je verhaal over seks niet gek hoor. Ik ben er zelf ook niet zo van als ik zwanger ben. Vind het gewoon ook eng, ook al hoeft dat niet. En daarbij werkt die misselijkheid natuurlijk ook niet mee om in 'the mood' te komen. Dat had ik tenminste bij Bas*
Dat buikje is ook heel herkenbaar. Die had ik ook weer zo snel bij mijn laatste zwangerschap. Voordat ik met 5 weken testte paste ik nog maar 1 broek.... Met 7 weken liep ik alweer zwangerschapskleding te kopen (maar dat is gewoon leuk!). Had bij Bas* veel broeken van mijn zus geleend en die meteen teruggegeven toen het mis was, dus nu had ik maar weinig in huis en wilde het nog niet vertellen aan mijn zus. Mocht ik nu zwanger zijn heb ik weer niks aan die laatst gekochte broeken, want het zijn dunne zomerbroeken, tsja weer nieuwe kopen dan maar.... Ach zo blijf je bij de mode.

Fleur, sjonge dat is echt ff schrikken dat bloedverlies. Ik heb het bij alle 3 mijn zwangerschappen gehad. Bij de 1e begon het in week 5, op zaterdagavond, zondag ook nog en toen was het maandag over. Op dinsdag ging het toen mis. Als je net denkt, oke het was vals alarm...
Bij Bas* had ik in de 6e week bloedverlies op een woensdag, de dag dat mijn neefje geboren werd, meteen de gyn gebeld en daar mochten we de dag erna langskomen voor een echo. Alles bleek goed, gelukkig maar want die avond kreeg ik nog meer bloedverlies en ook wat kramp. Zonder die echo was ik panisch geweest denk.
Bij mijn laatste zwangerschap kreeg ik aan het eind van de 8e week wat bloedverlies. Toen dacht ik dus dat de mk die al voorspeld was op gang zou komen, maar nee, het was 'gewoon' iets anders. Het hoort er blijkbaar bij bij mij. Maar het blijft eng, hoe je je er ook op voorbereid.

Saskia, hoe is het met jou meid? Je ei komt er als het goed is aan, hopenlijk is september jullie maand!!

liefs
Patricia mama van Bas*

ohja, Saskia, ik hoop dat september ook mijn maand wordt en hier straks alleen nog maar zwangeren schrijven.

En Fleur, waar ga je ook al weer naartoe op vakantie en wanneer ga je?

liefs
Patricia mama van Bas*

Terug
Bovenaan