zwanger worden na een doodgeboren kindje 2

Goedemorgen,
vandaag een gezellig dagje. We hebben eens in de zoveel tijd een neven- en nichtendag. Vandaag is die dus, we gaan solex rijden door het Westland. Ben benieuwd. Het weer ziet er goed uit, dus dat is mooi.
Vannacht gingen mijn gedachten of mijn droom (weet niet meer of ik nou wakker was of niet) over een tweeling. Heel gek, het zal toch niet. Hoewel ze ook welkom zijn hoor!!
Op zich heb ik het er nog niet veel over met mijn vriend Keesje, omdat hij dan inderdaad ook reageren, met wacht nu maar af. Maar toen ik dit vanmorgen vertelde zei hij. Dat zou leuk zijn, maar ik ben al heel blij als het 1 gezond kindje is. Dus dat is mooi.
En gistermiddag belde ik hem, vlak nadat ik wakker was geworden. Ik klonk dus erg duf. Dan vraagt hij gelijk of het wel goed gaat. Ik moet ook echt niet tegen hem zeggen dat ik me niet fijn voel. Dat heb ik de vorige keren ook gemerkt. Als ik hem spreek moet ik eerst zeggen dat de zwangerschap goed lijkt te gaan, maar dat ik me verder niet top voel als het zo is. Als ik begin met de zin dat ik me niet top voel, denkt hij dat de zwangerschap niet goed loopt. Dus hij is er wel heel erg mee bezig, maar kan het niet zo goed uiten. Hij wil ook niet te blij zijn, zodat ik dat ook wordt en we straks weer een grote teleurstelling krijgen als het mis mocht gaan....

Wij hebben vanaf donderdag een nieuw bed. De nacht ervoor hebben we met de matrassen op de grond gelegen. Die nacht heb ik al niet super geslapen. De 1e nacht in het nieuwe bed was ook niet super. Dat merkte ik wel gister. Gelukkig ging het vannacht al beter.

Quint, ik moet erg oppassen dat ik je echte naam niet ga gebruiken, haha.
Ik heb de tabel aangepast. Zat al te twijfelen over je leeftijd, dus verwachtte je berichtje al... Ik dacht dat ik met mijn gereken voor jou toch echt geen ei meer kreeg in september. Weet je ongeveer ook data dan? Of wordt het dan te duidelijk voor mij????
De tabel veranderen is op zich heel simpel. Je kopieert hem in de gewone tekst, dan open je een veld om in te reageren en daar plak je hem. Dan kan je erin schrijven,
succes ermee,

groet,
Patricia mama van Bas*

Naam    

Mama van

Verwachte
eisprong
NOD                
Poging
nr

Leeftijd

Komt uit
provincie

Saskia

Jelte en Jens*

10 september

23 september

2

29

Gelderland
Quint
dochter* en zoon*
eind september
in oktober
1
26
Zuid-Holland

Naam  

Mama van

Verwachte
bevallingsdatum
Volgende afspraak
gynaecoloog/ verloskundige
Leeftijd

Komt uit
provincie

Fleur
dochter en zoon*

2 april 2009

26 sept,  tweede echo bij gynaecoloog
30

Noord-Brabant

Isabel

Ylana*

29 april 2009

18 september / gynaecoloog

29

Noord-BrabantKeesje

mei 2009

Patricia
Bas*
18 mei 2009
18 september gyn
30
Zuid-Holland

Hoi meiden,

Weg goede gevoel, ik zit met gierende zenuwen achter de computer. Ik had vanavond bij het afvegen na het plassen was lichtroze slijm. Ik stond gelijk stijf. Toen met een tampon een test gedaan of er meer zat, daar kwam wat lichtbruin slijm mee. Even gewachten en nog een keer geprobeerd en toen zat er op de top een rode drupppel bloed.
Ik kon wel janken, zo bang ben ik ineens. heb ondanks de avond de vk gebeld en gezegd dat het mis ging. Dat hoefde volgens haar nog niet, je zag wel vaker wat licht bloedverlies aan het begin van de zwangerschap bij de aanleg van de placenta. Ik moest het aankijken dit weekend, als ik maandag nog zo bang ben of als ik meer ga bloeden moest ik bellen en kunnen ze kijken of er gelijk een echo gemaakt kan worden.
Toen herinnerde ik me dat mijn zusje dit ook had bij haar eerste zwangerschap, dus haar gebeld. Zij had het met 6-7 weken. Past precies bij mijn weken.
Maar goed, ik kan nu dus niet slapen van ellende. Ik heb geen pijn,   maar ja, dat had ik bij mijn eerste miskraam ook niet echt. Ik hoop zo dat er niets meer komt, dan vraag ik maandag om een spoedecho. En als het misgaat, laat het dan maar snel gebeuren.
Sorry dat ik dit even spui, maar ik moet het kwijt.

groetjes, keesje

Naam    

Mama van

Verwachte
eisprong
NOD                
Poging
nr

Leeftijd

Komt uit
provincie

Saskia

Jelte en Jens*

10 september

23 september

2

29

Gelderland

Quint

dochter* en zoon*

begin oktober
eind september
1

26

Zuid-Holland

Naam  

Mama van

Verwachte
bevallingsdatum
Volgende afspraak
gynaecoloog/ verloskundige
Leeftijd

Komt uit
provincie

Fleur
dochter en zoon*

2 april 2009

26 sept,  tweede echo bij gynaecoloog
30

Noord-Brabant

Isabel

Ylana*

29 april 2009

18 september / gynaecoloog

29

Noord-Brabant

Keesje

mei 2009

Patricia

Bas*

18 mei 2009

18 september gyn

30

Zuid-Holland

Hey Keesje71,

Je zal zeker geschrokken zijn, kan me voorstellen dat je helemaal in de rats zit. Ik hoop dat het innestelingsbloed is ofzo, het schijnt vaker voor te komen in de begin van de zwangerschap, ikzelf heb nog nooit een mk voor 12 weken gehad dus weet ook niet hoe dat in zijn werking gaat.

Ik hoop dat het niets bijzonders was en dat de rest van de zwangerschap gewoon goed gaat.

Gr.

he Keesje,
jeetje spannend zeg, kan me voorstellen dat je even geen vertrouwen meer hebt.
Ik heb bij alle 3 mijn voorgaande zwangerschappen bloedverlies gehad.
Bij de 1e op zaterdag en zondag wat bloedverlies, maandags niet en toen ging het op dinsdag mis.
Bij Bas* had ik bloedverlies met 6w5d, de volgende dag een echo gehad en alles was goed. Gelukkig kreeg ik die echo, want die avond kreeg ik er ook wat kramp bij. Ik was nog niet zeker dat het zou blijven zitten, maar wel iets gerustgesteld. Maar Bas* bleef dus netjes zitten.
Bij mijn laatste zwangerschap had ik bij zo'n 9 weken wat bloedverlies. Ik wist toen al dat het waarschijnlijk een leeg vruchtzakje was en dacht dus, aha daar komt de mk. Maar de volgende dag niks en de dagen erna ook niet. Terwijl ik het toen verwachtte gezien de 1e mk. Maar dat is uiteindelijk een curretage geworden.
Bloedverlies hoeft dus echt helemaal niks te betekenen. Het komt zelfs vaak voor, zonder dat het een mk wordt. Maar het is echt schrikken. Ik verwacht bij mezelf ook nog wel bloedverlies en zal dan ook echt geen vertrouwen meer hebben.

Vandaag ben ik sowieso minder van vertrouwen dan gister. Ach dat zal wel blijven wisselen,

liefs
Patricia mama van Bas*

Daar ben ik weer. Het lijkt allemaal loos alarm geweest te zijn, want behalve die paar druppels heb ik geen bloed of gekleurd slijm meer gezien, maar de schrik zit er goed in.
Ik kijk nu ook erg uit naar vrijdag, ik hoop dat ik op de echo in ieder geval een hartje zie kloppen. Ik heb vanacht erg slecht geslapen, wel 10x naar de wc. Gelukkig vanmiddag wat bijgeslapen en morgen weer werken en dan heb je gelukkig weinig tijd om te piekeren.

groetjes, keesje

Hey Meiden! Ben ik weer een keer... jeetje wat zijn jullie goed bezig. ik moest behoorlijk wat bijlezen. Maar uh allereerst: Patricia...GEFELICITEERD! ik weethet... het is nog steeds wazig en het lijkt niet echt... het besef komt nog wel! ik ben echt zo blij voor je!
Quint welkom! vreselijk wat ook jij mee hebt moeten maken..
doe gewoon met ons mee. zoals je ziet steken we elkaar aan met de zwangerschappen. We volgen elkaar elke maand op! dus wie weet brengt het jou ook wat geluk!
Ik moet nog steeds een laptop gaan halen. Ik heb dat geld nu gewoon niet. zo irritant.
ik ben al flink misselijk. krijg amper fatsoenlijke happen voedsel naar binnen. Brood al helemaal niet meer. alleen crackers. ik ben zo zenuwachtig voor donderdag. de dagen gaan me nu toch echt te langzaam! ik wil die echo!! zo snel mogelijk....
maarja dan nog blijf ik zenuwachtig totdat die 24 cruciale weken voorbij zijn.
Dus tot aan kerst is het voor mij echt doorbikkelen en goede hoop houden..

op het werk kan ik het niet lang meer verschuilen. mijn buik begint al aardig uit te puilen. vind ik helemaal niet erg. ik ben zo trots! We hebben ook alweer de naampjes klaarstaan. voor zowel een meisje als een jongen. al vond ik het heel moeilijk voor een meisje.

Maar spulletjes kopen daar wacht ik echt nog mee tot na de feestdagen.
ik ga niet weer als de vorige keer als een koopzieke zwangere alles kopen wat los en vast zit... even wachten voor de zekerheid. veel basisdingetjes heb ik toch al.

laatst zat ik toch maar een zwangerschapsprogramma te kijken. Zat helemaal in tranen. het hele uur... zowel positieve als negatieve traantjes... blij omdat ik volgend jaar hopelijk ook zou liggen puffen voor mijn kleintje. maar ook angst dat het misschien weer mis kan gaan. maar ik moet bekennen dat ik meer blij en positief ben dan dat ik negatieve gedachtes heb. gelukkig maar...
Afgelopen weekend heb ikhet mijn ouders en zusje verteld. Ze waren natuurlijk hartstikke blij voor mij! zo'n opluchting om er nu volop vrij over te kunnen praten.
Behalve op het werk dan. Maar ik denk dat ik het volgende week als de echo positief is het wel ga vertellen. Zeker omdat we maar met 3 man zitten en een ervan dus weggaat...   dus de vervanging moet echt wel een ervaren iemadn zijn want ik ben dus straks met verlof... dan moet ik wel zo fair zijn anders zitten we straks goed in de problemen.

Oh ik moet weer gaan afsluiten.
tot gauw!

goedenavond,

Keesje gelukkig maar dat je bloedverlies gestopt is, dan zal het heus wel goed zitten. Nu maar hopen dat het snel vrijdag is en je een goede echo hebt!!

Isabel, goed aan de kwalen dus. Die wilde je toch zo graag.... hahaha

Hier erg wisselende emoties. Vrijdag en zaterdag wel blij, gister vooral bang en vandaag een beetje emotieloos, ben niet echt blij, maar ook niet bang. Pff zal er wel bij horen en zelfbescherming zijn. Na de echo van donderdag ben ik misschien iets blijer, al is er dan natuurlijk nog geen hartje te zien...
Mijn borsten lijken in ieder geval gevoeliger te worden, dus er gebeurt wat in mijn lichaam, dat is fijn!!

Nou ja zal deze week niet veel meer reageren, heb nooit zo'n zin om 's avonds te tikken en ik moet eigenlijk tot donderdag hele dagen werken. Alleen heb ik donderdag om 3 uur dus de afspraak bij de gyn. Dus ik hoop dat ik donderdagmiddag wat kan laten weten, anders wordt het vrijdag,

liefs
Patricia mama van Bas*

Terug
Bovenaan