zwanger worden na een doodgeboren kindje 2

Goedemorgen,

Saskia, kan me je 'tegenzin' om hier te schrijven wel voorstellen hoor.
Had ik denk ook gehad als het andersom was. Ik heb een tijd bij de
wonderwomen geschreven. Ben daar ook weggegaan na mijn mk, omdat de
rest toen allemaal zwanger was en dat maakt het extra moeilijk.

Ik hoop echt dat jij en Quint ons snel mogen volgen!!

Ben je blij dat je de ovulatietesten gebruikt hebt? Of heb je zoiets
van, ik voel me ei toch wel?? Maar wat ik uit je verhaal begrijp was je
ei later dan verwacht.

In ieder geval zijn jullie actief genoeg geweest. Hopenlijk MET resultaat!!

Misschien wel fijn dat je op vakantie bent als het je NOD dag is. Dan
wordt je vakantie alleen maar mooier als je zwanger blijkt te zijn. En
een eventuele teleurstelling is op vakantie denk ook makkelijker van je
af te zetten, al blijft het natuurlijk K als het zo zou zijn. Maar daar
gaan we niet vanuit hoor!!

Ik heb je data aangepast in het schema.

Keesje, ben benieuwd naar je echo. Die van jou is vast een stuk
positiever dan die van mij. Ik zei idd voor de echo tegen de gyn dat ik
verwachtte dat er weinig te zien zou zijn, nadat hij dit ook al zei.
Maar je wil gewoon een bevestiging. Ik merk dat ik me nu al aan het
indekken ben voor volgende week. Want ik had best een late eisprong 10
of 11 dagen daarna had ik een positieve test in handen, op dag 31. Nu
reken je toch vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie en dan ben ik
volgende week vrijdag 6w5d. Op zich moet er dan een hartje te zien
zijn. Maar door de late eisprong, twijfel ik of we die echt al gaan
zien. Het zal een teleurstelling zijn als we hem niet zien, maar ik
weet dat het mogelijk is.

Mogen we van jou wat meer gegevens invullen in het schema??

Liefs Patricia mama van Bas*

Naam    

Mama van

Verwachte
eisprong
NOD                
Poging
nr

Leeftijd

Komt uit
provincie

Saskia

Jelte en Jens*

16 september

29 september

2

29

Gelderland

Quint

dochter* en zoon*

begin oktober
eind september
1

26

Zuid-Holland

Naam  

Mama van

Verwachte
bevallingsdatum
Volgende afspraak
gynaecoloog/ verloskundige
Leeftijd

Komt uit
provincie

Fleur
dochter en zoon*

2 april 2009

26 sept,  tweede echo bij gynaecoloog
30

Noord-Brabant

Isabel

Ylana*

29 april 2009

18 september / gynaecoloog

29

Noord-Brabant

Keesje

mei 2009

Patricia

Bas*

18 mei 2009

26 september gyn, 2e echo

30

Zuid-Holland

Pffff, daar ben ik weer. Moest 45 min. wachten, dat is echt niet goed voor de zenuwen. Maar ik heb het hartje zien kloppen!!! Op de goede snelheid ook nog! Ik voel me weer tien ton lichter.
Meting was uiteraard nog wat lastig, maar ik ga maar uit van mijn eigen telling, dan ben ik nu 6 weken en 6 dagen en uitgerekend op 9 mei.Dit mag allemaal wel in het schema, ik kom uit Zuid-Holland, en al mamma van een zoon en een zoon*.
6 oktober heb ik een intake voor een vlokkentest, dus dan wordt er weer een nieuwe echo gemaakt en zal de meting preciezer zijn.
Nou, het is dat mijn geld op is, anders zou ik gaan shoppen van blijdschap!

@Pat, ik kan me het zo goed voorstellen, je moet gewoon je zwangerschap bevestigd zien, dan kan je weer verder naar de volgende mijlpaal. Ik hoop echt zo dat je volgende week een hartje ziet kloppen.

@ Saskia, ik vond het ook zo moeilijk om mee te blijven typen met allemaal zwangeren. Ik zat ook net als Pat bij wonderwomen, maar daar kon ik op een gegeven moment niet meer tegen. Iedereen werd zwanger behalve ik. Ik hoop echt dat je over 2 weken goed nieuws voor ons hebt.

@ Isabel, hoe zit het met jou? Ik zit echt te wachten op een berichtje van je!

groetjes, keesje

Hoi,

Ik lees nog een beetje mee, want ik heb nog geen nieuws en dat duurt nog eventjes. Als het goed is heb ik volgende week mijn NOD en daarna word het spannend. Maar als het de komende maand niet is dan word het de andere maand wel of erna iedergeval ik ga nergens meer van uit. Maar toch wil je het liefst zo snel mogelijk.

Keesje, ga je een vlokkentest doen? iedergeval zit je daar aan te denken? Ik ga niemand wat aanraden maar alleen mijn eigen ervaring meedelen. Ik zal bij de volgende zwangerschap geen vlokkentest meer doen, omdat ik denk dat het daarom mis is gegaan (ik denk dat, het is niet bewezen, maar ook niet bewezen dat het niet zo was) Mijn eerste kindje had een chromosoom afwijking vandaar dat we het bij de tweede het wel hebben gedaan. Maar met echo's kunnen ze al heel wat zien.

Saskia, ik hoop dat je zwanger ben, wel spannend hoor, jij gaat binnenkort al "de" test doen (hoop ik).

Patries, gaat het nog goed met je zenuwen? o ik weet precies wat je doormaakt (jijzelf ook want dit heb je al een keer eerder mee gemaakt) maar zoals je weet het kan nog alle kanten opgaan en ik ga echt voor je duimen dat er gewoon een kindje komt.

Nou ik ga nog rustig wachten, en ik lees af en toe nog even mee.

ps. Patries is je bed al verkocht (hahaha)

Gr.

Hoi Quint,

Ja, we gaan wel voor de vlokkentest. Qua leeftijd loop ik gewoon een hogere kans op een kindje dat iets heeft. En hoe graag ik ook nog een derde wil, ik vind dat we onze portie ziekenhuis wel gehad hebben. Het idee dat je een kindje krijgt dat veel ziekenhuizen zal moeten bezoeken, een kindje dat wellicht een minder lange levensverwachting heeft. Nee, dat trek ik niet meer. Een keer een kind verliezen is meer dan genoeg. Uiteraard weet ik, als geen ander, dat het leven geen garanties biedt, maar over dit kleine stukje hebben we liever zelf de regie. Bovendien gun ik mijn oudste een gezond broertje of zusje. Hij mag ook nooit meer meemaken dat hij een broertje verliest. Bovendien wil ik hem ook niet opzadelen met een verantwoordelijkheid voor een broer of zus als wij er niet meer zijn.

Ik had zelf ook wel gedacht dat ik na mijn vorige miskraam anders over de vlokkentest zou denken, maar dat is niet zo, dat bevestigt voor mij wel dat dit een goede keus is.

groetjes, keesje

Hoi Keesje,

Ik breek even in op jullie forum, zit zelf bij 'we gaan ervoor'. Ik lees jullie berichten altijd wel. Van eerste natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Je had je er eigenlijk al bij neergelegd dat het niets meer zou worden en kijk eens aan!! Prachtig nieuws!!
Je schrijft over de vlokkentest en het is natuurlijk je eigen keus om dat wel of niet te doen. Toch vroeg ik me af of je op de hoogte bent van de combinatietest? Dan wordt er een kansberekening gemaakt hoe groot de kans is dat je een kindje met een Down-syndroom zal krijgen. Het is een bloedonderzoek tussen de 9 en 14 weken en een echo (nekplooimeting) tussen de 11 en 14 weken zwangerschap.
Als dan blijkt dat je een verhoogde kans hebt (kans > 1:200) dan kan je alsnog besluiten voor een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Ook als die kans kleiner is trouwens. Misschien blijkt wel uit die test dat je echt een superkleine kans hebt en denk je dan 'waarom zal ik het risico nemen'.
Ik verwijs je naar www.knov.nl waar meer informatie op staat.
Tuurlijk is het helemaal aan jou (jullie), maar wilde je er gewoon even op wijzen dat deze test bestaat.

Verder wens ik je een fijne zwangerschap. Het begin is er, de echo van gisteren was goed!! Hou je daar aan vast zou ik zeggen!

Groetjes Laura

Hoi Laura,

Uiteraard ben ik van alle testen op de hoogte. We hebben dit niet zomaar besloten!
Een combinatietest is niets meer dan een kansberekening. Daar heb je niets aan. Toen er kanker bij mijn zoontje werd vastgesteld had hij 60% kans op overleven. Daar heeft hij dus niets aangehad, want hij is hardstikke dood. Dus ja, kansberekenen?

Keesje

Daar heb je gelijk in! Het is idd een kansberekening. Nogmaals: het is helemaal aan jullie en ik kan me ook best voorstellen dat je het zekere voor het onzekere wilt nemen.
Volg je eigen gevoel en wat anderen ervan zeggen doet niet ter zake!

Terug
Bovenaan