zwanger worden na een doodgeboren kindje 2

Beste Keesje,

Ik kan me voorstellen dat je de vlokkentest wil doen want, je wilt zekerheid en je wilt je kinderen en jullie zelf dit niet aandoen, als het niet goed is.

Mijn dochter had een chromosoomafwijking, vandaar dat we de vlokkentest gedaan hebben. Na de vlokkentest is het mis gegaan. Ik wil je niet bang maken, maar jij verteld zelf ook dat je niet meer in kansberekeningen geloof, ik inmiddels ook niet meer, want ja wat is nou de kans dat het bij een vlokkentest mis gaat toch?? Nou ik zat dus "statistisch gezien" dus wel bij de miskramen na een vlokkentest. En ja hoor, ik moest weer een kindje naar het graf brengen.

Hierna doe ik geen vlokkentest meer, maar ik kan me voorstellen dat je gezien je leeftijd dat wel wil doen, want ik zit nog niet in de leeftijdsfase.

Ikzelf ben het met Laura eens, maar iedereen heeft zijn eigen mening en ik wil niemand mijn mening doorduwen, het enige wat ik wil is dat wat ik (en wat jullie) hebben meegemaakt niemand maar dan ook niemand toewensen. Gelukkig heb ik geen vijanden maar al zou er iemand zijn die echt mijn vijand is en mijn leven verwoest zou hebben, zou ik diegene het nog niet aan willen toewensen. Zoals je zelf weet is het ergste wat je kan overkomen je eigen kindje verliezen, dat hoort niet, wij horen niet hun kistje dicht te doen, dat hadden hun bij ons moeten doen als we oud zijn. De volgorde klopt gewoon   niet.

Ik las dat jou lieve kindje ziek is geweest, jullie hebben echt een hele zware tijd gehad en misschien heb je ze nog (ik zit er nog in, het is allemaal nog niet zo lang geleden)

Sorry dat ik een beetje doordraaf over mijn eigen verhaal, maar soms moet je het gewoon even kwijt.

Vanavond ga ik proberen voor het eerst zonder slaapmiddelen te slapen, ik denk dat ik maar ga tellen ofzo, ik wil ervan af want ook wij hebben weer onze kinderwens, terwijl andere mensen ons iets anders adviseren (dan bedoel ik mensen uit de omgeving), hier stoor ik mij ontzettend aan, de enige mensen die dat niet doen zijn de mensen die het zelf hebben meegemaakt, waar je tenminste eerlijk tegen kan zeggen dat je kinderwens nog groter is dan die ooit is geweest. De liefde en geluk die ik voelde toen mijn kinderen geboren werden wil ik nog een keer meemaken, en dat gevoel blijven houden. Ondanks dat ze dezelfde dag overleden zijn als dat ze geboren zijn en dat het me 2x is overkomen waren die dagen de allermooiste dagen van mijn leven, die ik niet had willen missen. En als het moet zou ik ze zo weer overdoen, dan heb ik ze nog even in mijn handen en kan ik nog even van ze genieten hoe mooi ze zijn.

Nou lang verhaal, was niet mijn bedoeling om jullie ermee lastig te vallen maar er zullen vast mensen zijn die zich erin herkennen of misschien niet (iedereen ervaar toch alles anders, en niet iedereen is hetzelfde)

Gr.

hoi Quin,

Veel herkenning  in je verhaal hoor en lastig vallen doe je ons er niet mee.
De kinderwens die nog veel groter is dan ie ooit is geweest en dat de geboorte van je kinderen ondanks de verdrietige afloop het mooiste is wat je is overkomen.

Jij moet nu nog een cyclus wachten voordat je weer zwanger 'mag' worden? Om zo je lichaam een beetje rust te gunnen?
Vind het knap dat jullie er zo snel weer voor kunnen gaan, want voor ons is het allemaal al super moeilijk, maar dit 2x meemaken zou een mens toch bijna niet aankunnen?!
Heb bewondering voor je en hopelijk kun je snel minderen met de slaapmedicatie...

groetjes Saskia.

Goedenavond,
nou het weekend zit er helaas al weer bijna op. Al heb ik niet te klagen, want ik ben morgen ook nog vrij en dan woensdagmiddag weer en vrijdag weer.... Nou ja daarentegen moet ik komend weekend werken. Dus ja het heeft ook zijn keerzijde.....
Gister dacht ik echt, het wordt niks met deze zwangerschap. Vandaag sta ik daar weer totaal anders in. Leuk die hormonen! Merk sinds gistermiddag dat ik toch wat onpasselijk ga worden op bepaalde momenten. Wil het nog geen misselijkheid noemen, maar het neigt er wel naar. Vandaag een paar keer sterk zelfs. Als dat zo doorgaat is de 1e keer kotsen (sorry) niet ver meer weg. En dat geeft vertrouwen moet ik zeggen. Laat maar komen die kwaaltjes, hoewel die misselijkheid echt heel vervelend is!! Dat weet ik nog van Bas*. Ben vandaag ook erg moe, maar heb vannacht niet denderend geslapen. De ene nacht slaap ik super, de volgende minder. Geen idee of dat door het nieuwe bed komt of door de zwangerschap, haha.

Keesje, super dat je een hartje gezien hebt. Konden ze nog zien waar het bloedverlies vandaag gekomen was, of heb je het daar niet over gehad. Kan me voorstellen dat je weer in de gloria bent.
En spannend hoor die vlokkentest. Is er bij jullie een verhoogde kans op een chromosoomafwijking?? Naast je leeftijd dan?? Als jij er een goed gevoel bij hebt moet je het ook lekker doen.
Ik laat het echter niet doen, tenzij er uit het chromosoomonderzoek komt dat wij een verhoogde kans hebben. Hopenlijk krijg ik die uitslagen over 3 weken ofzo. Maar dan nog ga ik eerst voor de nekpooimeting denk ik.
Ik heb je gegevens trouwens in het schema gezet.

Quint, heb je nog een beetje kunnen slapen?? Ik weet dat ik toen ineens van die pillen af was en ik had doorslapers, jij alleen inslapers toch? Ik heb nog wel een hele tijd onrustiger geslapen (en soms nog wel), maar het ging toch een stuk beter dan net na de geboorte van Bas*
Haha en ons bed is inderdaad verkocht. Heerlijk, opgeruimd staat netjes.

Isabel, ik weet dat je geen computer hebt, maar je maakt het wel heel spannend om niks over je echo te komen vertellen. Ik hoop maar dat alles goed is meis!!!!

liefs
Patricia mama van Bas*

Naam    

Mama van

Verwachte
eisprong
NOD                
Poging
nr

Leeftijd

Komt uit
provincie

Saskia

Jelte en Jens*

16 september

29 september

2

29

Gelderland

Quint

dochter* en zoon*

begin oktober
eind september
1

26

Zuid-Holland

Naam  

Mama van

Verwachte
bevallingsdatum
Volgende afspraak
gynaecoloog/ verloskundige
Leeftijd

Komt uit
provincie

Fleur
dochter en zoon*

2 april 2009

26 sept,  tweede echo bij gynaecoloog
30

Noord-Brabant

Isabel

Ylana*

29 april 2009

18 september / gynaecoloog

29

Noord-Brabant

Keesje

zoon en zoon*

9 mei 2009

10 oktober intake vlokkentest

Zuid-Holland

Patricia

Bas*

18 mei 2009

26 september gyn, 2e echo

30

Zuid-Holland

Hoi meiden,

Ik heb vandaag weer gekleurd slijmverlies (vies praatje ik weet het), was het eerst was bruinig, nu net naar de wc geweest en dan is het weer zachtroze. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb geen pijn, voel me goed, ik probeer mezelf maar voor te houden dat het niets is, maar dat is toch lastig hoor.
Verval ik gelijk weer in het patroon van om de 5 min. naar de wc gaan.

groetjes, keesje

hey Keesje,
Jeetje wat vervelend. Dat wil je helemaal niet zien, want hierbij haal je vanalles in je hoofd.
Hopelijk blijft het bij deze paar x en stopt het snel, want kan me voorstellen dat je hier heel onzeker van word.
Hou je ons op de hoogte?

Succes ermee, kan me voorstellen dat je elke 5min naar de wc gaat hoor.

gr. Sas.

Hoi Sas,

Ik vind het ook wel erg lang duren voor Isabel van zich laat horen. Ze moet toch sinds donderdag wel ergens een computer tegengekomen zijn.
Hopelijk is het niets en meldt ze zich snel!

keesje

Hoi,

Ben ik weer even. Heb vandaag een extra echo gekregen, ik had vrijwel niet geslapen vanacht en was op van de zenuwen. Dus vanmorgen vk gebeld en die heeft een consult bij een gyn geregeld. Via mijn buik was junior al te zien! Alles was in orde, dus ik voel me weer gerustgesteld. Waar het bloedverlies dan vandaan komt geen idee, maar het is in ieder geval niet van een (aanstaande) miskraam. Volgens deze meting zou ik 7w6 dagen zijn. Ben benieuwd wat de definitieve meting gaat zijn.

groetjes, keesje

@Isabel, ik maak me zorgen!

Terug
Bovenaan